Oké, vandaag zakte echt mijn broek af. Ik heb met heel veel haast ons zoontje moeten ophalen vanuit werk. Ik was daar stipt om 18;00 uur en kreeg echt de wind van voren. “Ik was te laat en dit was al de tweede keer dat wij te laat waren!” De volgende keer zouden wij een boete krijgen.
Nu werk ik in de ggz en ik kan soms niet a la minuut mijn werk laten vallen, waaronder vandaag omdat ik in een crisissituatie zat met een patiënt die suïcidaal was. Ik was dan ook niet in de gelegenheid om zomaar het gesprek uit te lopen. Ik appte mijn partner maar die kon ook niet meer voor 6 uur bij het kdv zijn. Dus pech.
Maar ah fijn, ik kreeg dus de wind van voren en gaf aan dat ik in de ggz werk en dus niet zomaar even weg kon. Deze boodschap kwam niet aan waardoor ik aangaf dat ik niet zomaar weg kon in deze crisissituatie met een suïcidale patiënt. Ik kreeg heel geagiteerd het weerwoord dat andere mensen ook hun kind van de bso moeten halen. waarop ik natuurlijk ook mijn weerwoord gaf. Ik vroeg naar “de boete” die zij eerder benoemde en wat voor bedrag dit dan zou zijn? Dat kon ze mij niet vertellen. Op de vraag of dit in de voorwaarden staat kon zij mij ook geen antwoord geven waarop ik aangaf dat zeer raar te vinden omdat zoiets dan toch in de voorwaarden moet zijn vastgelegd. Ik heb aangegeven dat ik het thuis eens zou controleren en ben vertrokken. Maar eigenlijk was ik witheet. Ik heb gekeken in “de voorwaarden” maar lees er niks over terug. Ik sta nu op het punt om een klacht in te dienen en dat ik persoonlijk excuus verwacht van deze leidster. Ze ging echt tekeer tegen mij alsof ik een klein kind ben met het dreigen met sancties. Het was echt bizar. Hier ben ik niet van gediend.
Heeft jullie opvang zulke “voorwaardes”? En wat zouden jullie doen?!