154 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op wianne
Beetje gekke afweging. Haar werkzaamheden worden ook overgenomen. En als je beroepen gaat rangschikken wat belangrijker is wordt het leven er niet beter op als sommige mensen overal mee weg kunnen komen omdat hun beroep belangrijker is. Maar goed er zijn hier 2 meningen dat is duidelijk. Ik snap als t om 2 minuten gaat je niet meteen boos wordt. Nogmaals de leidster had zo niet moeten reageren. Ik zelf zeg alleen: als je te laat dreigt te komen of vaker telaat komt moet je of andere opvang zoeken die langer open is, of iemand vinden die in nood kan ophalen. Dat je bijv laat weten wnr je onderweg bent aan diegene en stel je hebt dat niet geappt voor half 6 dan haalt de ander op.
En over het sloofjes verhaal. Die indrukken krijgen we van veel ouders. Ik zeg niet dat iedereen dat hier denkt. Maar het is een heel erg ondergewaardeerd beroep terwijl het terror kan zijn met 12 huilende babys aandacht geven en verzorgen. Kiezen we zelf voor maar als ik dan soms hoor: ze verschonen die luiers maar krijgen ze voor betaald, of ze moeten niet zeuren etc. Dan breekt daar mijn klomp van
En geloof me, dat hoor je regelmatig.
Fijne avond allemaal meiden
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
Beetje gekke afweging. Haar werkzaamheden worden ook overgenomen. En als je ...
Het gaat niet om beroepen maar om mensen. Er wordt met mensen gewerkt in al deze gevallen. De kinderopvang en in dit geval de ggz. Het zijn geen fabrieken die je kunt instellen.
Daarom wees gewoon een beetje lief voor elkaar!
2 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Wat ik alleen niet helemaal uit je verhaal begrijp is dat je zegt dat je we ...
Mijn partner staat in mijn werktelefoon inderdaad die ik wel vluchtig een bericht kan sturen; maar ik kan dus niet de hele tijd bezig zijn met bellen en appen in deze situatie. Mijn partner ging het ook niet redden en las mijn bericht te laat, dus kon ook niet meer iemand anders regelen die zo snel naar het kdv kon.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
O maar, ik ben zeker met je eens als voor kan komen dat je dat moet hebben hoor! En dat ze vast beter naar andere kdv beter is kwa tijden.
Wat je vertelt over sloofjes. Vindt ik rond uit schandalig. Ik snap echt dat ook jullie de knollen op hebben aan eind van zo dag tuurlijk!
En daarom vindt ik ook dat gewaardeerd moet worden.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
En dan denk ik; laat je niet zo beïnvloeden door wat anderen zeggen. Zonde. Wees trots op je werk. Je bezorgd anderen een werkdag waardoor ze volledig kunnen focussen omdat hun kind veilig is en goed verzorgd wordt. Daarnaast hebben de meeste kinderen de dag van hun leven. Hoe waardevol is dat? Ik bedenk ook altijd als ik mijn zoon kom halen en kom zeer zeker niet ondankbaar over.
Ik vind het oprecht zeer jammer dat je deze meningen zoveel aandacht schenkt. Meer schijt aan hebben zou ik zeggen. Wees trots op je bijdrage aan de maatschappij.
Zo sta ik er i.I.g. Wel in. Ook over mijn beroep zijn de grootste vooroordelen. Maar dan denk ik; ja ik doe het werk wat de meeste mensen niet willen of kunnen doen omdat ze er niet geschikt voor zijn. Ook in deze sector loopt iedereen massaal hard weg. Maar toch fijn als mensen de maatschappij, en individuen, veilig houden.
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Het gaat niet om beroepen maar om mensen. Er wordt met mensen gewerkt in al ...
Dat is het precies. En omdat je met mensen werkt is het onmogelijk om alles rigide te nemen.
2 jaar geleden
En dan denk ik; laat je niet zo beïnvloeden door wat anderen zeggen. Zonde. ...
En toch is dat na pittige dagen soms net de druppel waar je een rot gevoel aan overhoudt.. maar goed we zijn allemaal mensen en soms nemen de negatieve gedachte het even over he.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
En toch is dat na pittige dagen soms net de druppel waar je een rot gevoel ...
Echt vervelend dat jullie dat meemaken. Ik vind een paar dagen alleen met mijn eigen dochter al pittig, laat staan dagelijks met een hele groep van die wurmpies (en dan blijkbaar ook nog van die mafketels van ouders erbij). Alleen maar diep respect voor jullie!
2 jaar geleden
Ik werk zelf ook als pedagogisch medewerker op een kdv.
Wij hebben zeker de voorwaarde dat als ouders te laat komen er een kwartier extra wordt gerekend. Al hangt dat ook een beetje af in communicatie en begrip, als het om 2 minuten gaat, bij 5 minuten te laat reken ik echt een extra kwartier en na 15 minuten reken ik zelfs een half uur.
Ik proef nog veel frustratie, gezien je reacties hieronder, wat ik mij goed kan indenken. Ik ben van mening dat de leidster niet professioneel heeft gehandeld, ongetwijfeld een druppel die de emmer deed over lopen na een lange dag werken, wie heeft dat soms niet?
Echter ben ik wel van mening als moeder zijnde maar ook als pedagogisch medewerker dat je het met elkaar moet doen dus als jij niet, door de crisissituatie, kan communiceren dat je het net niet gaat halen maar zsm er aan komt, maar wel je man kan berichten of hij eventueel kan halen of eventueel contact kan opnemen door aan te geven dat een van jullie er zsm aan komt, breng je begrip op bij de leidsters.
Daarbij wil ik ook aangeven dat wij als pedagogisch medewerkers ook gezinnen hebben, dat het voor mij dan net zo kan zijn dat ik mijn kind te laat op haal en ik extra moet betalen omdat een ouder op mijn werk te laat verschijnt. Soms zijn dingen strak op elkaar gepland net zoals voor jou in jouw werk.
Je vraagt om begrip voor jouw situatie maar heb je zelf ook begrip waarin je mogelijk deze leidster heb gezet?
Ik denk dat je even het moet laten bezinken om zonder emotie de leidster of het kdv aan te spreken dat je de manier van praten niet prettig vond maar ook na kan gaan wij jullie als ouders eventueel beter aan hadden kunnen denken. Je doet het samen, jij bent enigszins afhankelijk van hun maar zij zijn ook afhankelijk van jou als ouder zijnde om je kind op tijd op te halen.
Bij ons is mogelijk om standaard een kwartier extra aan te vragen, tegen betaling natuurlijk.
Nogmaals, geen verwijten of iets maar ik proef nog veel emotie en daardoor reageer je misschien nog te boos en te heftig.
2 jaar geleden
Reactie op Liona09
Wij hebben zeker d ...
Amen! 🙏🏻
2 jaar geleden
Reactie op Liona09
Wij hebben zeker d ...
Ik ben zeker geïrriteerd. Dat heeft te maken met het feit dat het om 2 minuten gaat; twee minuten die je zelf ook vertraagd kunt raken in het verkeer op weg naar je kind bij de bso. En dat, dat is zo gebeurd in de randstad.
Maar goed, ik denk dat ieder z’n persoonlijke situatie meespeelt. En ergernissen. Maar dan nog; ik vind twee minuten niks. Het heeft ook te maken met je (persoonlijke) instelling denk ik.
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Wow dit getuigt niet echt van begrip. Als jij daar op deze manier stond bij ...
Sorry? Ik kom binnenlopen met mijn excuus dat ik laat ben, en krijg meteen de boze opmerking dat dit de tweede keer is (wat echt de eerste keer is) en dat we de volgende keer een boete krijgen? Jij trekt conclusies die er niet zijn.
Maar ik begrijp inderdaad niet dat twee minuten zo’n ramp zijn. Anderzijds; ik bemerk ook van weinig begrip voor het feit dat je je best doet om iemand zijn leven veilig te stellen, een crisissituatie die je niet kunt timen. En daarna halsoverkop naar het kdv snelt.
Als ik geen begrip of “respect” had dan had ik niet zo m’n best gedaan zo op tijd te komen.
Jammer dat jij denkt te weten hoe ik daar bij de opvang stond.
2 jaar geleden
Ik ben zeker geïrriteerd. Dat heeft te maken met het feit dat het om 2 minu ...
Vooralsnog denk ik als je zo in de slachtoffer rol blijft hangen je geen begrip kan verwachten als jij nog altijd geen begrip zelf kan opbrengen om te beseffen dat je zelf ook anders had kunnen communiceren, jij of je man.
Jullie zijn uiteindelijk altijd verantwoordelijk voor het op tijd ophalen van je kind en heel eerlijk als dit de manier van praten is naar mij dan zou ik inderdaad extra tijd schrijven. Je kan niet verwachten dat mensen mee gaand zijn als jij te laat bent en om begrip vraagt maar zelf nul begrip kan tonen. Beetje Remi alleen op de wereld dit. Zou wat zijn als ik te laat aan kom zetten en jij je kind niet op tijd daardoor kan brengen en te laat op je werk komt. Ik begrijp oprecht je irritatie maar dit is beetje in je slachtoffer rol blijven hangen hoor. Kom op.
2 jaar geleden
Sorry? Ik kom binnenlopen met mijn excuus dat ik laat ben, en krijg meteen ...
Begrip en respect werken twee kanten op. Ik heb vanuit jou in alle reacties in deze topic nog 0 begrip voor de leidster gezien. De leidster heeft misschien niet handig gehandeld in haar communicatie, maar zij is niet degene die te laat was zonder contact op (te laten) nemen. Ik heb niet het gevoel dat jij je daar op enige manier verantwoordelijk voor voelt gezien alle reacties die ik lees in deze topic (je legt herhaaldelijk nadruk op dat het maar 2 minuten is in de reacties).
2 jaar geleden
Reactie op Liona09
Vooralsnog denk ik als je zo in de slachtoffer rol blijft hangen je geen be ...
Dan lees je dus niet goed want ik krijg alleen het weerwoord dat de leidster haar kind moet ophalen. Ik krijg in eerste instantie helemaal geen begrip voor waarom ik te laat ben en wáárom het niet gelukt is om iemand anders mijn zoon op te laten halen. (Alsof ik helemaal niks heb gedaan om het te regelen?) naast dat ik met een noodgeval/crisis (hoeveel meer urgentie moet ik eraan geven?). Dan denk ik dat men dit werk niet begrijpt hoe zo’n situatie eruit kan zien. Voor de details: ik werk met mensen met een psychotische stoornis, die soms ook suïcidaal zijn. Dat het mij gelukt is om überhaupt een bericht naar mijn vriend te sturen pleit voor hoe belangrijk ik het vond. Maar nee, er zijn al zoveel meningen.
Allereerst val ik binnen met excuus dat ik laat ben; vervolgens krijg ik zo’n overreactie, met dreigen alsof ik een klein kind ben?
Sorry hoor, maar dit zijn echt de rollen omgedraaid.
2 jaar geleden
Ik ben zeker geïrriteerd. Dat heeft te maken met het feit dat het om 2 minu ...
Daarbij wil in nog aanvullen. In de tijd dat jij van je werk onderweg naar het kdv was kwam het ook niet in je op om even gauw te bellen met dat je onderweg was. Wat Mara zegt begrip en respect werkt van twee kanten.
Oprecht ik begrijp hoe vervelend het voor jou als ouder zijnde is en dat je er boos om bent en zelfs teleurgesteld bent in de reactie van het kdv maar jij bent in dit geval de ouder. Jouw verantwoordelijkheid en als je die niet daarin neemt ongeacht of je stipt 18:00 er bent of 18:01 er bent dan zijn dit jouw / jullie consequenties. Dan had je voor een andere opvang soort moeten gaan. Maar ik proef erg weinig begrip vanuit jouw kant dus mijn begrip voor jou en jouw mening houdt hierbij op. Ik hoop dat je dit meeneemt in de nabije toekomst want je zult die meiden nog hard nodig hebben.
2 jaar geleden
Reactie op Liona09
Daarbij wil in nog aanvullen. In de tijd dat jij van je werk onderweg naar ...
Lees; geen veilig idee met de telefoon in het verkeer in de randstad om nog te bellen. Ik ben halsoverkop vertrokken omdat: ik niet te laat wil komen omdat zij ook op tijd naar huis willen. En dat doe je uit de norm (en waarde!): respect.