154 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben zelf pedagogisch medewerker en ben niet bekend met eventueel boetes. Wel is het mogelijk het contract te ontbinden omdat je je simpel gezegd aan de regels moet houden van het contract. De opvang is kennelijk open tot 18:00 en hoe kut dat ook is hoor je je gewoon aan die tijd te houden of eventueel naar een andere mogelijkheid te zoeken. Wel vind ik dat er wel heel overdreven wordt gereageerd omdat je 2 x te laat bent. Dit had ook op een normale manier kunnen worden uitgelegd dus snap je woede wel. Maar als 18:00 dus niet haalbaar is zal ik toch om je heen kijken voor andere opvang mogelijkheden of eventueel een familielid vragen of die jullie zoontje kan ophalen.

2 jaar geleden

Reactie op baby2309

Daar heb je zeker gelijk in, van daar ook mijn vraag :) het kwam namelijk e ...
Dankjewel. Nou, dat is het dus ook. Het is heel vervelend als je zo bejegend wordt en dan ook nog gaat “dreigen.” Waarin zij verkeerd zit in dat het “de tweede keer zou zijn.” Misschien is ze in de war met iemand anders, maar dat is zeker niet waar! Ik ben niet eerder te laat geweest en nog nooit eerder een waarschuwing gehad, van haar niet, maar ook niet van niemand anders (en mijn partner ook niet). Ze staat niet alleen op de groep van onze zoon, dus wellicht vergist zij zich. Maar goed, het is geen communiceren en iemand behandelen als een kind. En een kanttekening; ik weet niet waarom. Maar deze “starheid” heb ik in haar geval ook eerder gemerkt, en heel vaak zie ik haar niet. Zo drinkt onze zoon periodes slecht. Hij is geen veelvraat, nooit geweest. Maar periodes wil hij dus vroeg in de ochtend geen fles. Daar reageerde ze eerder een paar keer geïrriteerd op; hij moet wel een fles krijgen in de ochtend voordat hij gebracht wordt. Aangegeven dat hij die ook wel krijgt, maar niet altijd drinkt. “Dan moet je daar mee naar de huisarts gaan.” Ook al aangegeven dat ik daar al vaker contact over heb gehad met de huisarts maar dat er pas actie nodig is van de huisarts zodra er uitdrogingsverschijnselen zijn. En dat is niet het geval. Ik krijg dan alleen terug “hij moet drinken in de ochtend want wij hebben daar geen tijd voor.” Tja, ik kan het moeilijk bij hem naar binnen gieten als hou niet wil.

2 jaar geleden

Het gaat hier niet om gelijk. Maar begrip, en een ontoegankelijke en onprof ...
Het heeft dus inderdaad niks te maken met “gelijk willen krijgen.”

2 jaar geleden

Dankjewel. Nou, dat is het dus ook. Het is heel vervelend als je zo bejegen ...
Ow wauw, de ouder is ten aller tijden de expert op het gebied van hun eigen kinderen. Advies kan natuurlijk altijd, maar het is heel gek dat ze denkt het beter te weten dan de eigen moeder. In jouw geval zal ik eens een gesprek aangaan met een leidinggevende en aangeven hoe je benaderd wordt en wat dat met jouw gevoel doet. Zolang je blijft bij wat het met jou doet, zonder haar verder te veroordelen, lijkt het me dat je nooit 'fout' kan zitten.. Succes in ieder geval!

2 jaar geleden

Het gaat hier niet om gelijk. Maar begrip, en een ontoegankelijke en onprof ...
Nee precies! Van beide kanten moet je begrip hebben! Maar, blijkbaar is ene toch wat meer hokje geduwd omdat, niet begrepen wordt of je kan verplaatsen in verhaal. Maar, even over de fles niet. Ze hoeft dat jouw niet te zeggen hoor je kan niet even zeggen nu slikken maar! Dit gebeurt andersom ook. Wat die thuis doet doet die op de opvang niet. Of andersom misschien toch even een gesprek aanvragen. Want voorbeeld: wij geven eigenlijk altijd brood en fles voor de opvang en hun zeggen hij kan hier ook brood krijgen hoor. Toen zijden wij ja maar als hij nog broodje wil bij jullie is dat prima🤷‍♀️ Dus krijgt die thuis. En wil die blijkbaar ook mee eten met de rest prima!

2 jaar geleden

Reactie op Monique.86

Inderdaad. Het feit dat jij “belangrijk” werk doet is natuurlijk niet het p ...
Overigens verbaas ik mij dat jij je verbaast over dat ik boos ben. Ik denk dat jij ook niet graag op deze manier bejegend wordt? Als je dat niks doet, daar verbaas ik mij over.

2 jaar geleden

Je hoort mij niet zeggen dat het hun probleem is dat ik “belangrijk” werk d ...
Nee gelukkig zijn wij in 2,5 jaar nog nooit te laat geweest met ophalen. Het is ons altijd gelukt om het te regelen en ook om te anticiperen op drukkere dagen. Maar dat wil niet zeggen dat het me niet heel veel stress heeft gekost (vooral mij). In de praktijk blijkt toch dat ik het vaak moet regelen en omdat dat ten koste ging van mijn werk en carrière wilde ik een oppas. Dat heeft heel veel rust gegeven. Dus ik snap wel hoe je je voelt met de ophaalstress aan de ene kant en de grote verantwoordelijkheid op je werk anderzijds. Dat is een extreem rot gevoel want je kan het nooit goed doen. Om de een of andere reden is het toch voor vrouwen lastiger om een carrière te hebben en kinderen dan voor mannen. Je voelt je altijd schuldig, of als moeder of als werknemer. T klinkt alsof er wel meer dingen zijn die je vervelend vindt aan je kdv en de starheid die je noemt. Misschien toch eens rondkijken naar iets anders? Succes ermee

2 jaar geleden

Reactie op Monique.86

Nee gelukkig zijn wij in 2,5 jaar nog nooit te laat geweest met ophalen. He ...
Het is inderdaad fijn als het je lukt. Alsnog denk ik dat mensen niet goed begrijpen hoe in dit geval een situatie eruit ziet. Iemand is volledig ontoerekeningsvatbaar op zo’n moment, een gevaar voor zichzelf en voor anderen. Op dat moment is er geen ruimte om met andere zaken bezig te zijn. Dus dat ik een berichtje überhaupt heb kunnen sturen naar mijn partner is een wonder. Maargoed. Ik ga stoppen met mij te verantwoorden hier. Niet iedereen wil ook luisteren, en zeker niet luisteren om te begrijpen. Dan gaan mensen het dus ook niet begrijpen. Dat vind ik zonde van mijn energie. Het is overigens dus ook niet zo dat er niks gedaan is om mijn zoon op te halen; er is dus een back-up plan (wat ook veel mensen niet goed lezen?). Maar dat heeft niet uitgepakt. Omdat ik niet a la minuut heb kunnen berichten (op je klok kijken doe je niet echt omdat je een crisis aan het handhaven bent) naar mijn partner komt dat rond 17:20 aan. Hij is dan ook niet direct bereikbaar waardoor hij het later leest en dan moet hij nog 4 mensen afbellen, maar die redden het ook niet om direct op de fiets te springen of in de auto te stappen. Daarnaast dus de complexiteit van een Amsterdam midden in de spits. Mission impossible. Dat noem ik dus gewoon echt overmacht en een incident. Als het om mensenwerk gaat kun je niks volledig dichttimmeren. Maar dat schijnt niet iedereen te begrijpen of te willen begrijpen. Maar al met al ben ik mezelf hier wederom aan het verdedigen, daar heb ik geen zin in. En het is in veel gevallen zonde van mijn energie. Rest mij te zeggen dat ik niet ontevreden ben over het kdv zoals jij schrijft. Het heeft hier specifiek betrekking tot één leidster, waar ik dus dit zeer rigide patroon bij constateer en alleen maar kan zenden en niet kan luisteren. Dan denk ik, er is een probleem met haar manier van communicatie. Dat vind ik onprofessioneel. Verder heb ik helemaal geen problemen met het kdv of de meiden/vrouwen die er werken. Zoals ik al eerder schreef; doorgaans ben ik heel blij met het kdv en dat er goed voor mijn zoon gezorgd wordt, dat ik mij geen zorgen hoef te maken op mijn werk of het wel goed met hem gaat; want ik vertrouw er blind op dat ze goed voor hem zorgen. En daar ben ik toch heel dankbaar voor. En ook dat heb ik ook meerdere malen uitgesproken en bedank altijd bij het brengen en halen. Dus nee, ik luister echt niet naar mensen die hier beweren dat ik respectloos ben of ondankbaar.

2 jaar geleden

Reactie op wianne

Nee precies! Van beide kanten moet je begrip hebben! Maar, blijkbaar is ene ...
Nou inderdaad! Een andere omgeving maakt soms ook zeker uit, of ik zijn eigen bed, daar drinkt hij ook goed. Je kunt er gewoon niet zoveel aan doen als je kindje niet wil drinken. En dat brengt soms ook echt al wel zorgen mee. Dus dan helpt het niet om te zeggen dat hij gewoon moet drinken. Zelf ben ik ook een keer gebeld door een leidster rond 3 uur dat hij de hele dag nog niet gedronken had. Ze wilde het toch even met mij overleggen. Ik vond het juist fijn dat zij belde en op de hoogte bracht. Ik heb toen gezegd hem te komen halen en het thuis ook nog even te proberen, een prikkelarme omgeving kan hem soms goed helpen. Ik ben toen eerder weggegaan van mijn werk en heb hem opgehaald. Dan begrijp ik hun toch ook? Het werkt gewoon niet zo bij een kind, en zeker niet bij een baby. Je kunt hem niet dwingen. Ik ben dan juist blij dat ik gebeld word en zeg dan niet “ja maar hij moet wel bij jullie drinken.”

2 jaar geleden

Reactie op baby2309

Ow wauw, de ouder is ten aller tijden de expert op het gebied van hun eigen ...
Het is ook zeker de bejegening die de boventoon voert voor mij in deze situatie. Ik vind dat gewoon zeer naar. Dankjewel, Ik ga vandaag eens een berichtje sturen naar de leidinggevende. Dat heb ik bewust ook nog niet gedaan omdat het bij mij nu volledig gezakt is. Uit emotie handelen helpt niet in een situatie. En inderdaad goed wat je zegt, bij jezelf blijven wat het doet met jou.

2 jaar geleden

Reactie op -Kim93

Wellicht had de leidster iets aan haar manier van aanspreken kunnen doen. ...
Als jij doe dan ook, wat er ook gaande is belt, dan ben je de perfecte moeder. Chapeau! Sorry, maar hier kan ik niks mee.

MOD

2 jaar geleden

Dag dames, Ik snap dat dit soort onderwerpen een gevoelige snaar kunnen raken. Toch wil ik iedereen vragen respectvol op elkaar te reageren. Elkaar uitbranders geven is zo zonde van dit fijne forum! Aan ts wil ik vragen of je nog verdere reacties zoekt of dat we het topic mogen sluiten Fijn weekend dames!

2 jaar geleden

Reactie op Sem_

Dag dames, Ik snap dat dit soort onderwerpen een gevoelige snaar kunnen ra ...
Kun je me uitleggen wat er niet respectvol is aan de opmerkingen? Behalve een verschil van meningen zie ik geen rare berichten hoor.

2 jaar geleden

Jammer hoe je zelf omgaat met de situatie. Ruim 100 berichten verder waar mensen ook de spiegel omdraaien en met oplossingen komen is jouw conclusie om het dan maar bij haar leidinggevende te leggen. Je geeft aan begrip te willen maar hebt zelf geen enkel begrip voor de andere kant van het verhaal want 'ze ging meteen tekeer'. Wat is het dan precies wat jij hier doet? Je maakt blijkbaar cliënten mee op de meest vervelende momenten van hun leven en daar moet de ander begrip voor hebben maar eerst rustig terug gaan naar de dame die jij hebt laten wachten kan niet? Ik zou je aanraden om de situatie nog eens vanuit jouw zakelijke ervaring te bekijken, hoe zou je gereageerd hebben als een cliënt zo boos tegen jou had gedaan omdat jij je niet aan een afspraak hebt gehouden? Ook over de rooie gaan en je gelijk halen (of begrip vinden) op een forum of in gesprek gaan? Hopelijk komen jullie er samen uit.

2 jaar geleden

Reactie op Myth

Jammer hoe je zelf omgaat met de situatie. Ruim 100 berichten verder waar m ...
Dan adviseer ik jou die 100 berichten, en expliciet mijn reacties nog eenmaal goed te lezen. Ik wil het nog wel één keer uitleggen hoor, heel vluchtig, want ik vind dit verder mijn energie niet waard; Jij insinueert hier dat ik totaal geen begrip heb voor de leidster? Dan zal ik nog eens vertellen, voor de zoveelste keer, dat ik direct mijn excuus maakte op het moment dat ik binnenkwam. Als je niet hebt stilgestaan bij deze leidster, en het niet vervelend zou vinden voor haar, dan maak je als mens geen excuus in eerste instantie, wel? Als iemand dan volledig tegen je tekeer gaat, dat is inderdaad geen manier van communiceren, en roept ook irritatie bij de ander op die poogt verantwoording af te leggen. Dan zal ik je nog vertellen hoe ik zou reageren op een pt. die boos als ik te laat ben of wanneer ik mij niet aan een afspraak heb gehouden; mijn excuus aanbieden in eerste instantie voor het te laat komen of als ik iets vergeten zou zijn, of nog niet aan toegekomen zou zijn. Eigenlijk hetzelfde als wat ik in deze situatie ook heb gedaan. En geloof mij, patiënten hebben daar 9 van de 10 keer begrip voor. Heb je nu je antwoord?

2 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Kun je me uitleggen wat er niet respectvol is aan de opmerkingen? Behalve e ...
Daar wil ik je ook wel antwoord op geven hoor; reacties over dat ik geen respect heb voor de leidster o.a. Dat ik geen verantwoording neem voor mijn kind (en dan misschien wel een slechte moeder ben).

2 jaar geleden

Reactie op Sem_

Dag dames, Ik snap dat dit soort onderwerpen een gevoelige snaar kunnen ra ...
Dat lijkt mij een goed en fijn plan, dankjewel. Ik heb voldoende aan en in de meeste gevallen niet de behoefte om nog verder energie in te steken omdat het mij energie kost wat ik het niet waard vind. Overigens heb ik wel gegeten en gedronken hier op het forum. Ik vertrek hier want het kost mij energie die ik liever in positieve zaken steek.

2 jaar geleden

Dan adviseer ik jou die 100 berichten, en expliciet mijn reacties nog eenma ...
Ik snap wel dat je weinig begrip kreeg als dit jouw manier van communiceren is, ik hoop dat jullie er desondanks samen uitkomen.

2 jaar geleden

Reactie op Myth

Ik snap wel dat je weinig begrip kreeg als dit jouw manier van communiceren ...
Oké, dus jij laat iemand tekeer gaan terwijl je je excuus aanbiedt omdat je begrijpt dat het heel vervelend is voor de leidster? Ik ging niet tekeer tegen haar hoor. Ik zou nogmaals goed lezen. Maar dat laatste heb ik weinig vertrouwen in dat dit gebeurt, en uperhaupt zal gaan gebeuren. Jij ook veel succes!

2 jaar geleden

Sluit dit topic nou maar.