154 Reacties

2 jaar geleden

Oké, dus jij laat iemand tekeer gaan terwijl je je excuus aanbiedt omdat je ...
Wacht, wacht, wacht; ik ben nog benieuwd hoe jij zou reageren in deze situatie als er geen gesprek mogelijk is en jij je excuus al hebt aangeboden? Jij schijnt het te weten, dus ben benieuwd.

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

Sluit dit topic nou maar.
Amen

2 jaar geleden

Sorry maar ik moet de ts hier toch echt wel bijvallen. Er ontstaat een verhitte discussie, maar zij is niet onvriendelijk en in mijn ogen ook niet naar de leidster. Ik vind dat er nu echt een groep mensen ontstaat die samenspannen en de ts ook vervelende zaken beschuldigen. Kinderachtig.

2 jaar geleden

En in mijn ogen pesten jullie iemand weg.

2 jaar geleden

Dit vind ik echt overdreven hoor. Bijna iedereen heeft aangegeven dat het niet netjes was van de leidster om zo te reageren en het advies gegeven om nogmaals het gesprek aan te gaan. Los daarvan krijgt ze, naar mijn mening terecht, meerdere keren het advies om misschien naar een ander soort opvang te kijken omdat deze soort met een strikte eindtijd wellicht niet handig is icm haar werk. Zelf gaat ze er telkens op in dat wij haar werk niet begrijpen en geen begrip hebben voor mensen met haar beroep.

2 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Dit vind ik echt overdreven hoor. Bijna iedereen heeft aangegeven dat het n ...
Er is toch sprake van een incident? Het is toch niet structureel. Je kunt het overdreven vinden. Ik kan mij goed voorstellen dat het als samenspannen voelt. Zeker omdat ik lees dat het voornamelijk mensen zijn die op het kdv werken die zo’n uitgesproken mening hebben. Het is gemeen om indirect te zeggen dat iemand een slechte moeder is omdat jij wel direct zou bellen als het om je kind gaat. Deze moeder neemt toch ook verantwoording voor de maatschappij op zo’n moment. Als je dan weegschaaltjes zou gebruiken denk ik dat zoiets wel een prioriteit heeft.

2 jaar geleden

En ook denk ik dat de reactie van de leidster hier te zacht mee wegkomt in jullie ogen. Een medewerker op het kdv hoort toch professioneel te reageren? Als ik het zo lees zijn er al meerdere situaties voorgevallen waarin zij dat niet deed. Eerlijk gezegd vind ik de reactie van de medewerker van het kdv schandalig. Naast dat zij een leven hebben zijn zij op dat moment ook een professional en vertegenwoordigen van het kdv. Vergeet ook niet dat iedereen een hoog bedrag betaalt per maand voor het kinderdagverblijf. Dan mag je toch ook wel een professionele instelling verwachten? Kom op.

2 jaar geleden

En in mijn ogen pesten jullie iemand weg.
Iedereen die reageert in deze topic geeft gewoon zijn mening over de situatie met de kennis die we krijgen van ts. Dat deze mening niet overeenkomt met de mening van ts betekent niet dat er wordt gepest. Daarnaast geven we allemaal advies (laat je partner even bellen de volgende keer, ga in gesprek met de leidster over de situatie of zoek een andere opvang als het niet prettig voelt), zodat zo'n voorval voorkomen kan worden in de toekomst.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Iedereen die reageert in deze topic geeft gewoon zijn mening over de situat ...
Wat ik daarin lees is dat jullie advies geven over een onmogelijke zaak. Het is een incident. Dat komt niet echt binnen volgens mij. Het is niks structureels. Volgens mij typte jij dat jij wel wel zou bellen als het om je kind gaat. In welke situatie dan ook. Omdat als het om je kind gaat je alles doet. Dat vind ik een hele nare opmerking. Jammer dat jij daar niet op kunt reflecteren.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Iedereen die reageert in deze topic geeft gewoon zijn mening over de situat ...
En als je zoiets typt begrijp je inderdaad haar situatie niet. Zij voelt zich niet begrepen, wat ik mij heel goed voor kan stellen. Het is kiezen tussen twee kwaden. Als mensen dan ook nog indirect gaan zeggen dat je een slechte moeder bent dat is heel gemeen.

2 jaar geleden

En als je zoiets typt begrijp je inderdaad haar situatie niet. Zij voelt zi ...
Niemand heeft dat gesuggereerd, dus waar je dat vandaan haalt vraag ik me ten zeerste af. Ik ben inmiddels wel helemaal klaar met deze topic. Fijne dag gewenst!

2 jaar geleden

Ja sorry, dat was kim93 die dat zei. Sorry dat ik je vals beschuldig. Maar dat vind ik wel zeer gemene opmerkingen. Wat ik wel merk is dat jij erg samenspant met overal amen op te zeggen. Je hebt een duidelijk standpunt maar geen begrip voor de ts.

2 jaar geleden

Ja sorry, dat was kim93 die dat zei. Sorry dat ik je vals beschuldig. Maar ...
Ik zeg amen op het feit dat deze topic wordt gesloten, omdat het heel duidelijk was dat we het toch allemaal niet eens worden en er vooral veel frustratie bij iedereen begon te komen en weinig constructiefs meer te lezen was. Verder volgens mij nog 1 keer op iemand die tegelijk met mij een reactie aan het typen was en ik het daar mee eens was. Beetje overdreven om me daarvoor een pestkop te noemen.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Ik zeg amen op het feit dat deze topic wordt gesloten, omdat het heel duide ...
Je voelt je aangevallen als pestkop. Dat zegt misschien dan ook wel wat. Ik heb sowieso weinig tot geen begrip gelezen voor ts. Terwijl als mensen het vermogen hebben om in te leven hier begrip voor zouden hebben. Wat ik ook lees is inderdaad dat zwartwitte. Zo is het leven niet. Hoe zou jij kiezen tussen twee kwaden dan? Als er geen mogelijkheid is om eerder te communiceren met je man.

2 jaar geleden

Er is toch sprake van een incident? Het is toch niet structureel. Je kunt h ...
Dit vind ik echt niet fair. Ik heb haar nog niet half een slechte moeder genoemd, ook niet indirect.

2 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Dit vind ik echt niet fair. Ik heb haar nog niet half een slechte moeder ge ...
Als iemand geen verantwoording neemt voor zijn kind dan zeggen mensen toch indirect dat je een slechte moeder bent? Terwijl het kiezen tussen twee kwaden is? Ik zal al deze meningen eens spiegelen? Stel dat ts had weggegaan bij deze cliënt omdat zij “verantwoording” moest nemen voor haar kind. En er was uiteindelijk iemand vermoord of iets aangedaan? Of deze patiënt was doodgegaan? Dan hadden we daar ook allemaal iets van gevonden. Dan was zij schuldig niet? Zo beredeneren we dat dan toch? Dan moet je kiezen tussen twee kwaden. Dan denk ik inderdaad dat 2 minuten later komen in het niet vallen ten opzichte van zulke risico’s. En het gebeurt met regelmaat. Je leest het genoeg in de krant. Ook jij kan diegene zijn die dan op de verkeerde plaats en tijd bent. Dus een beetje meer begrip voor ts haar situatie vind ik op z’n plaats.

2 jaar geleden

Je voelt je aangevallen als pestkop. Dat zegt misschien dan ook wel wat. Ik ...
Het enige dat ik heb gezegd is dat ik vind dat die leidster heftig reageert, maar dat ze daar misschien een reden voor had. En dat ts het beste in gesprek kan gaan over de situatie en de volgende keer kan afspreken met haar man dat hij even belt naar het kdv als hij zo'n appje krijgt of als het vaker voorkomt een flexibele opvang kan zoeken. Dit omdat het kdv geen rekening kan houden met iedereens beroep. Als dat me een pestkop maakt, helemaal prima.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Het enige dat ik heb gezegd is dat ik vind dat die leidster heftig reageert ...
Of de leidster een goede reden heeft of niet. Ze is een professional. Dat doet er voor ts in principe ook niet toe toch? Als persoonlijke situaties er dan toch niet toe doen? Want dat zeggen de meeste hier ook: het kcdv heeft niks te maken met beroep en persoonlijke situaties. Zelfs niet met incidenten volgens velen schijnbaar. Want er zijn maar weinig mensen echt bereid om goed naar de situatie van ts te kijken en in te leven.

2 jaar geleden

Of de leidster een goede reden heeft of niet. Ze is een professional. Dat d ...
Ik ga deze discussie niet opnieuw voeren, zoals eerder is gezegd lets agree to disagree. Ik val er over dat jij ons als een groep pestkoppen wegzet, omdat we een andere mening zijn toegedaan.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Ik ga deze discussie niet opnieuw voeren, zoals eerder is gezegd lets agree ...
Jammer dat je vindt dat de leidster wel persoonlijke omstandigheden mag hebben, en de ts niet. Jammer dat je niet kunt reflecteren.