154 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Ah een andere mening staat dus inmiddels gelijk aan een gebrek aan zelfrefl ...
Nee hoor. Het gaat om zelfreflectie op het feit dat je predikt dat je vindt dat de leidster wel zo mag reageren. Dat praat je min of meer goed. Want ze heeft misschien wel omstandigheden? Dat weet je niet. Maar dat iemand in zo’n incidentele crisissituatie zit waar hij geen mogelijkheid ziet en alles doet wat in zijn vermogen ligt op dat moment, dat is falen. Daar is overduidelijk geen begrip voor. Want ts had toch moeten bellen? Hoe vaak ze ook schrijft dat hier geen ruimte voor was. Ik vind het een hele duidelijke en heldere situatie en vind het heel raar dat het onprofessionele gedrag van de leidster dan zo goed wordt gepraat.
2 jaar geleden
Nee hoor. Het gaat om zelfreflectie op het feit dat je predikt dat je vindt ...
Oke, ik kan het toch niet laten.
We zeggen namelijk totaal niet dat die leidster zo mag reageren, dus we adviseren in gesprek te gaan met de leidster. Dat doe je normaal gesproken eerst als je ergens niet blij mee bent toch? Als je er dan niet uitkomt dan kan je naar de leidinggevende stappen.
Ts geeft in mijn optiek enkel de leidster de schuld en neemt geen verantwoordelijkheid over het stukje waar zij mis ging (te laat komen. Je hebt een contract ongeacht je beroep.). Om dat te voorkomen in de toekomst kan/moet zij daar ook wat voor organiseren (bv afspraken maken met haar man, zodat die kan bellen - ze had hem immers geappt. Of een andere opvang zoeken als dit met meer regelmaat kan gebeuren of een latere eindtijd minder stress oplevert)
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Oke, ik kan het toch niet laten.
We zeggen namelijk totaal niet dat die lei ...
Je zegt hier zelf nu ook dat het een incident is. Dat schrijf je nu. Waarom kun je het dan niet zo zien en blijf je hameren op wat er had moeten gebeuren vanuit ts haar kant. Het is een incident die zeer helder geschetst is wat mij betreft.
Je praat wel steeds het gedrag van de leidster goed. Zij had immers misschien wel dat er iets speelt? Waarom kun je voor haar wel begrip opbrengen en voor ts niet die een hele heldere situatie schets waarin geen mogelijkheid was voor verder contact? Zij heeft gedaan wat in haar macht lag in een incidentele situatie. Hoe kan je nog meer verantwoordelijkheid nemen dan? Dat haar man niet direct reageert al zo laat vind ik ook niet gek. We zitten toch niet allemaal continu boven op onze telefoon? Uit mijn ervaring het kdv ook niet hoor. Die nemen ook heel vaak niet direct op.
Dat het dan te laat is in de randstad in de spits om iemand anders daar snel te laten komen, kan ik ook volgen. Dus ik snap niet zo goed waarom jij het hebt over verantwoording van ts?
2 jaar geleden
Je zegt hier zelf nu ook dat het een incident is. Dat schrijf je nu. Waarom ...
Het was de tweede keer zegt ts zelf in haar topic. Dus het gaat niet om een incident. En ze geeft ook aan dat dit bij haar beroep vaker kan gebeuren. Nu maakt zij dit het probleem van de opvang (het gaat maar om 2 minuten en mijn werk is belangrijk), terwijl dit niet het probleem van de opvang is. De reactie van de leidster is het probleem van de opvang, maar het laat komen niet. Dus op dat onderdeel is ts verantwoordelijk om een oplossing te zoeken voor de toekomst.
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Het was de tweede keer zegt ts zelf in haar topic. Dus het gaat niet om een ...
Sorry dat ik het zeg maar nu spreek je jezelf weer tegen? Je schrijf wel degelijk zelf net dat het een incident is. En nog een sorry, maar je leest dus niet goed want de ts zegt dat zij niet eerder te laat is geweest, wat de leidster wel beweert. Er heeft nooit eerder een waarschuwing plaatsgevonden en als ik het zo lees wist ts hier niet eens vanaf. Dan ga jij dus uit van wat de leidster zegt? Misschien is de leidster in de war met iemand anders? Er komen genoeg ouders en kinderen langs.
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Het was de tweede keer zegt ts zelf in haar topic. Dus het gaat niet om een ...
Goed. Al met al vraag jij aan de ts om op haarzelf te reflecteren. Maar zelf kun je het schijnbaar ook niet want je spreekt jezelf nu steeds tegen. Jij wilt iets spiegelen naar de ts zeg jij en beweert dat de ts daar niet naar kan kijken. Als ik het zo lees kun je dat zelf niet. Geeft niet, want het is ook moeilijk soms om naar jezelf te kijken. Maar spreek jezelf niet tegen want je schrijft deze dingen echt.
2 jaar geleden
Zullen we maar ophouden met praten over iemand die niet eens meer op dit forum zit? Ik denk dat we allemaal onze tijd wel leuker kunnen besteden. Fijn weekend dames, geniet van het mooie weer!
2 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Zullen we maar ophouden met praten over iemand die niet eens meer op dit fo ...
Ja dat is het makkelijkst praten natuurlijk. Eerst iemand afbranden tot deze persoon er helemaal klaar mee is en dan geen verantwoording nemen voor het eigen gedrag. Want ook jij doet er aan mee heb ik gelezen. Ook geen zelfreflectie. Jammer. Kom je niet ver mee in het leven. Grappig dat iedereen beweert dat de ts niet op haarzelf kan reflecteren maar al deze mensen het zelf ook niet kunnen. Het is niet leuk om te horen misschien maar dat constateer ik. Ik ben geen leidster in het kdv en werk ook niet in de zorg. Ik kijk met een objectieve blik van buitenaf en dit is mijn constatering. Heel vervelend gedrag en niet volwassen.