10 Reacties

één jaar geleden

Wij doen soms ook havermout. 125 ml melk in een pannetje, 3 scheppen havermout erbij, opwarmen en 2 min laten pruttelen (zorg dat het niet te dik wordt). Half banaantje prakken in een bakje en een theelepeltje pindakaas er door. Dan de melk met havermout er door heen.

één jaar geleden

Wij inderdaad ook brood afwisselen met havermout of een bak yogurt met muesli, banaan en bessen

één jaar geleden

Mn dochter van bijna 2 wil ook amper ontbijten. Brood gaat er moeilijk in. Volkoren crackers wil ze gelukkig nog wel redelijk eten. En ze wil graag fruit. Dus komt altijd druiven, banaan en/of appeltje er bij. Zodat ze wel wat binnen krijgt. Vind soms wel lastig, maar hou maar in me achterhoofd dat ze echt wel gaat eten als ze honger heeft.

één jaar geleden

Je hebt dat insta account kleinebuikjesvullen met leuke tips, misschien heb je daar iets aan :)

één jaar geleden

Fruit en yoghurt gaat er hier altijd wel in, of rijstwafels (met of zonder chocolade), beschuit met wat smeerkaas, crackers, etc. Ik merk bij mijn dochter dat ik wel elke dag moet afwisselen wat ze krijgt, anders wil ze het ook niet meer.

één jaar geleden

Volkoren pap (Brinta, havermout e.d.) is een gezond ontbijt/lunch. Net zo veel vezels als 2 boterhammen, eiwitten, vetten niks mis mee. Sommige (huismerk) volkoren pap kan wel suiker in zitten. Maar als je brood belegd met kipfilet of wat hagelslag heb je eenzelfde hoeveelheid schat ik zo in. Hier werkt vooral smaken afwisselen in 1 maaltijd. Beetje pap/yoghurt, stukje brood/cracker, stukje fruit, plakje kaas of vleesbeleg.

één jaar geleden

Hier ook regelmatig havermout als ontbijt! Vindt zij lekker en ik ook ;) 40 gr havermout, 150ml melk, geprakte banaan, dadels of een beetje (ongezoete) appelmoes erdoor, speculaaskruiden en het gaat altijd op :)

één jaar geleden

Mijn zoontje mag zelf kiezen ( I know, klinkt hysterisch voor een kind van nog geen 2😅). Soms zegt hij brood en welk beleg hij wil, soms pap en soms kwark. Dan eet hij het ook altijd. Als ik zelf bedenk wat ik geef is het meestal drama

één jaar geleden

Weet niet of je hem/haar helpt met het eten? Soms is het ook puur dat ze het zelf willen doen. Tenminste dat viel mij op

één jaar geleden

Goeie tips hier al. Nog een aanvulling; bananenbrood misschien? Kun je vooraf maken en per plak invriezen. Even ontdooien in de koelkast avond vantevoren of even opwarmen in de magnetron en dan sochtends besmeren met pindakaas of boter.