34 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook vanalles. Pap, fruit, rijstewafel, pannenkoeken. En van de week had ze zelf een soepstengel te pakken toen het ontbijt even op zich liet wachten. 😉

2 jaar geleden

Hier tussen 6-7 bv en dan tussen 8-9 (als wij ook ontbijten) meestal óf pap met fruit of yoghurt met fruit. Ik wil binnenkort ook gaan proberen met van die pannenkoekjes, maar met 6 maanden had onze kleine een allergische reactie op gebakken ei (niet op gekookt), dus ben daar nog een beetje huiverig voor. Een ander ding wat ik wil gaan proberen is van die havermoutballetjes of repen zelf maken. Moet er alleen de energie/tijd nog voor vinden 😋

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Hier tussen 6-7 bv en dan tussen 8-9 (als wij ook ontbijten) meestal óf pap ...
Ik bak pannenkoeken zonder ei. Gewoon bv met (volkoren)meel en bakken in een beetje olijfolie. Dochter vindt ze erg lekker.

2 jaar geleden

Reactie op Marloess-

En dat geef je in een bordje met een lepel? Ik had laatst pap gemaakt en da ...
Ja klopt met een lepel

2 jaar geleden

Ik bak pannenkoeken zonder ei. Gewoon bv met (volkoren)meel en bakken in ee ...
Oh dank voor de tip, ga dat ook eens proberen dan!

2 jaar geleden

Ik geef havermout pap, eet ik zelf ook s morgens, en vind ik wel leuk, zij ook, alleen op basis van kunstvoeding bij haar en wat fruit erbij , kiwi en aardbei. Gaat super vlot.

2 jaar geleden

Vandaag: stuk Gallia meloen, stuk cracotte met cashewmuss en een stuk volkoren beschuit. Daarnaast paar slokken Wunda. Gaat niet allemaal op, maar doet goed zijn best

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Vandaag: stuk Gallia meloen, stuk cracotte met cashewmuss en een stuk volko ...
Hoe groot geef je dan die stukken cracotte en beschuit?

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Ik geef de cracotte gewoon heel. Die sabbelt ze dan zelf op.

2 jaar geleden

vandaag ontbijtshow kersen (ik bijt ze voor in kwarten haha) stuk of 10 zuurdesemboterham met babykeuken appelperenstroop glas water

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Beschuit in kwarten, aangezien dit nieuw is. Hij moet er nog aan wennen en dan raakt hij niet overweldigd. De cracotte in 2en, maar vaak maakt hij er zelf kleine stukjes van die hij dan in zijn mond steekt.

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt elke ochtend na het wakker worden 120ml melk. half uurtje voor zijn eerste dutje krijgt hij papje. Gemaakt van gepureerde ingevroren fruit (nu heb ik ananas en mango gemixt en dit doe ik in kleine bakjes in de vriezer) en haver baby ontbijt met water.

2 jaar geleden

Ik geef sochtends een boterham, met een flesje water, voor zijn ochtend slaapje krijgt hij pas zijn flesje, en dan tussen de middag zijn brood weer. Hij vind het geweldig, en vind het ook echt lekker. Smiddags fruit vers en savonds potje groentje en voor het slapen zijn 2de en laatste fles. Sinds we dit ritme doen Is hij veel meer verzadigd en zijn ontlasting en daardoor ook krampen verbeterd:)

2 jaar geleden

Hoe krijgen jullie het allemaal naar binnen bij ze? Wij hebben een dametje die in de ochtend eerst goed moet wakker worden anders eet of drinkt ze niks. En ong 2 uur later eet ze haar fruit. Alleen een fles is voor haar voldoende nog. We hebben even gehad dat ze een halve boterham daarbij ook oké vond maar nu niet meer😅