37 Reacties

2 jaar geleden

Nogmaals super fijn om jullie verhalen te lezen!

2 jaar geleden

Even nog aanvulling. Mn vriend maakte na het eten gister een hele stomme ku ...
😱 ik mag hopen dat je er wat van gezegd heb! Wat een rot opmerking 😫

2 jaar geleden

Reactie op ROF

😱 ik mag hopen dat je er wat van gezegd heb! Wat een rot opmerking 😫
Oh ja, dat heeft hij wel geweten. Ben er nog steeds boos om. Hij heeft later wel sorry gezegd. Neemt niet weg dat ik me er nog steeds gekwetst om voel.

2 jaar geleden

Ja herkenbaar. Als ik in de spiegel kijk denk ik echt bah! Ik heb een behoorlijke hang buik die maar niet weg wil.. ook 20 kg ( van 70 kg naar 90 ) aangekomen en het lukt gewoon niet om er kilo ‘s af te krijgen . Kleding shoppen is echt een drama. Word er echt depri van..

2 jaar geleden

Is dit gevoel misschien ook een deel die hoort bij het ontzwangeren in laatste fase?

2 jaar geleden

Reactie op Anne-Lize

Wat houdt dat eigenlijk in? Dat ww?
Het is een betaalde app waarin je je eten en drinken bij moet houden. Je telt als het waren punten.. Dus je ziet heel goed wat verstandige keuzes zijn en wat niet. In pricipe kan en mag je alles gewoon eten, wat ik zelf erg fijn vond omdat het niet als dieeten voelt.

2 jaar geleden

Ik ben er ook onzeker over.. zeker omdat k nu 8 maanden verder ben.. ik ben zelf nog 20 kg zwaarder dan dat ik was en ik voel me ook enorm dik. Ik baal daar van en wil nog graag trots zijn op mn lichaam, maar dat lukt me niet meer.. mn buikje en de striemen vind ik ook niet erg, maar de rest wel.. Ik ga van de week beginnen met gezond eten en hoop dat dat zn werk doet!

2 jaar geleden

Reactie op Anne-Lize

Is dit gevoel misschien ook een deel die hoort bij het ontzwangeren in laat ...
Dat zou best kunnen! Had ik niet eens over nagedacht

2 jaar geleden

Pff ik heb ook moeite met m'n veranderde lijf en m'n man was aan m'n schoonvader aan het vertellen dat ik weer sport (geen idee waarom die dat verteld ook) zegt m'n schoonvader; maar goed ook want als ze niet beweegt weegt ze zo 100 kilo.. wat overigens niet zo is maar al zou dat zo zijn, het is tg een rare opmerking? Wordt er nog onzekerder van helaas, wilde dat het mij niet zou boeien wat anderen zeggen.. weeg nu 80 en voor zwangerschap 70.

2 jaar geleden

Reactie op Elne1992

Pff ik heb ook moeite met m'n veranderde lijf en m'n man was aan m'n schoon ...
🙄 inderdaad niet heel erg aardig. Het kan een grapje zijn, maar dan nog, niet cool 🙄 Heb je er wat van gezegd? Of iig tegen je man? Dat je er toch al onzeker over bent en dat zo'n opmerking dan niet helpt?

2 jaar geleden

Reactie op ROF

🙄 inderdaad niet heel erg aardig. Het kan een grapje zijn, maar dan nog, n ...
Nee overviel mij op dat moment..

2 jaar geleden

Reactie op Elne1992

Nee overviel mij op dat moment..
Ja dat kan ik me goed voorstellen, wat vervelend zeg. En zelfs al werd je 100 kilo, wat gaat hem dat aan 🤷 net alsof je dat zelf niet weet 🙄 ik snap nooit dat mensen zich altijd genoodzaakt voelen om te zeggen dat je lijf veranderd is... Joh echt?! Had ik nog helemaal niet gezien 😒 Misschien kan je het alsnog tegen je man zeggen. Zeker als het al langer geleden is, want het zit nog in je hoofd en heeft dus behoorlijk (negatieve) indruk gemaakt en dat is helemaal niet nodig 😘 sowieso is mijn ervaring dat het erg helpend is om onzekerheden met je naasten te delen.

2 jaar geleden

Overigens kennelijk shockeerde ik bijna mensen laatst met mijn reactie op hun 'je figuurtje is wel wat veranderd hè, sinds de zwangerschap' (het was bijna een ego trip voor haarzelf) Dus ik reageerde met liefkozend over mijn buik wrijven terwijl ik zei 'ja goed hè🥰' 😂 Gewoon om te kijken hoe ze zou reageren, geschokt dus 🙈😂😂😂

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Overigens kennelijk shockeerde ik bijna mensen laatst met mijn reactie op h ...
Ja snap inderdaad ook echt niet waarom mensen zoiets zeggen, ook soort als grapje maar het is gewoon niet leuk! Zou willen dat ik dan ook zo kan reageren 😅 hahah laat ze maar even beseffen dat zo'n opmerking echt niet leuk is👍👍

2 jaar geleden

Reactie op Elne1992

Ja snap inderdaad ook echt niet waarom mensen zoiets zeggen, ook soort als ...
Ondanks dat ik best onzeker ben met, of me vooral niet lekker voel in, mijn lijf heb ik best wel ***** aan iedereen. Dus zo'n opmerking krijgen ze dan gewoon. Tijdens mijn zwangerschap werd dat alleen maar nog meer, met als gevolg dat mijn collega's wel 3x nadachten voor ze iets zeiden 🙈😂

2 jaar geleden

Ik blijf vooral zo’n uitpuilende buik hebben… ben inmiddels weer zo zwaar als ik was; maar dat uitpuilende buikje blijft. Mijn buikspieren liggen goed tegen elkaar aan en ik doe driemaal per week oefeningen voor rompstabiliteit, maar het veranderd niet….

2 jaar geleden

Hee Anne-Lize, het is al eerder gezegd maar ik wil je echt aanraden om naar een bekkenfysio te gaan, het heeft mij zo geholpen en ik kon weer gaan sporten. Probeer het sporten te zien als "me-time" en kies iets wat je leuk vind, dan is het fysieke alleen maar mooi meegenomen.