10 Reacties
2 jaar geleden
Whoooo heel herkenbaar! Echt zo bizar. Ik denk haast bij onszelf dat ze haar stem wilt laten horen en een principe ding is. Ik duim maar dat het een fase is en voorbij gaat. Tot die tijd probeer ik zo veel mogelijk dingen te koken die ze gewoon met de pot kan mee-eten. Soms zelf met haar handen, soms voeren. Vanavond bv macaroni. Gisteren een stoofpotje met aardappels.
2 jaar geleden
Ik lees meerdere topics over deze “fase”. Dus ik ga er maar vanuit dat het erbij hoort rond (na) 1 jaar. Hier at ze ook altijd alles en nu na 2/3 hapjes stopt ze al. Ik ga geen strijd aan.
Ze heeft nog volle luiers, slaapt goed en is levendig dus ik ga ervan uit dat het “goed” is. Ze drinkt gelukkig wel.
2 jaar geleden
Bij ons precies hetzelfde.. super kieskeurig ineens. Als ik bijv. 2 boterhammen heb gesmeerd, ziet ze al welke ze wilt (zoet natuurlijk😑) en bij de ander schudt ze nee, en spuugt ze het zelfs uit. De ene dag is lastiger dan de andere, maar irritant is het wel. Het verschilt soms per dag wat ze wel of niet wilt eten.
2 jaar geleden
Bij ons ook, opeens wil hij niet meer eten en ook bijna niet gevoerd worden. Bij zijn zus van 2,5 is het helaas nog steeds zo. Die eet alleen droge spaghetti of rijst. 😂
2 jaar geleden
Alles gaat bij ons momenteel naar de grond, haha.. Totaal niet grappig eigenlijk.. Ze laat het zo vallen en kijkt je dan echt aan van kijk mama nu ligt het daar 🙈😅
2 jaar geleden
Wij variëren juist wel met zoet en hartig beleg. Ik vind het belangrijk dat zij gewoon eet, nu ze ook veel verbrand met bewegen. Op het kdv heb ik ook gezegd dat zij haar maar van alles moeten aanbieden omdat ze anders maar 2 stukjes van een broodje eet als er smeerkaas op zit. Ik kreeg steeds terug dat brood eten slecht ging en zij haar geen cracker gaven omdat het broodje niet op was. Verder at ze daar dan alleen fruit in de ochtend en een baby liga’tje in de middag. Veel te weinig voor een meisje wat die de hele dag loopt.
Ons dametje wil ook graag alles wat wij eten. Wij zorgen dat zij haar eigen eten al heeft gehad voordat wij wat in onze mond stoppen😅 Ze kan dan wat van ons mee krijgen van geschikt voor haar is maar hebben door dat zij dan niet zoveel hoeft omdat ze haar buik al vol heeft.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar alles. Wij proberen het los te laten en vooral te variëren qua eten. Ene dag gaat beter dan de andere.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Wij zorgen soms voor afleiding tijdens het eten. Bijvoorbeeld een (leeg) eigen bordje en bestek, een soepstengel, speelgoed in haar hand wat op dat moment nieuw en interessant is. En dan opent ze zo af en toe weer haar mond.
Verder maken we er maar niet zo’n ding van, met het idee dat het inderdaad een fase is.
Brood gaat gelukkig nog goed, het is vooral het avond eten.
2 jaar geleden
Hier ook al een paar dagen dat hij zijn avondeten (potje) niet wilde. Hij zag een peer liggen, die wilde hij wel, dus die heeft hij gehad😅 Wel hetzelfde dat hij graag eet wat wij ook eten, dus de boodschappen van deze week (gisteren gekomen) daar op uit gezocht. Zodat hij gewoon mee kan eten met ons.