14 Reacties

2 jaar geleden

Helpt je vriend met het huishouden? Niet alles hoeft op jouw schouders te vallen. Hier tussen de slaapjes ruim ik op. Alle speeltjes en onze snuisterijen (ja tussen ieder slaapje ook). Voor het werk gaat de stofzuiger er doorheen en de was er in. Na het koken de vaat en hangen we de was op. Maar dat doen zowel mijn man als ik iedere dag. In mijn eentje zou ik het ook niet redden hoor.

2 jaar geleden

Voel je niet rot! Je weet zelf ook wel dat jij je best doet. Hier is het precies hetzelfde met 3 jongens van 11, 4 en bijna 1 jaar. En dan nog een hond en 2 katten. Ben elke dag meerdere keren aan het opruimen. 😅 Ruimt je man ook op? Als hij zich eraan ergert kan hij het ook zelf opruimen zou ik zeggen. Succes!

2 jaar geleden

Ja zeker, ik krijg het niet meer onder controle. Vandaag nog Mental breakdown over gehad dat rommel echt niet meer te doen is. Ik zei laatst tegen collega ik heb gevoel alsof alleen mijn huis zooi is. Ik kreeg van alle mama’s foto’s te zien en echt iedereen heeft rommel in huis😂

2 jaar geleden

Oh, ik vind het knap dat je nog zo je best doet. Ik heb het hier al aardig opgegeven. Een peuter en baby in huis is niet ideaal als alles schoon en opgeruimd moet zijn. Mijn man doet veel in huis, maar ook samen redden we het soms niet om alles netjes te houden. Jammer dan. Blijf doen wat je kan inderdaad, vergeet niet aan jezelf te denken! En anders inderdaad 2 emmertjes met sop en 2 poetsdoeken klaarleggen...

2 jaar geleden

Ahw niet schuldig voelen hoor. Laat de man ook maar eens wat doen. Hier heeft mn vriend altijd een papa dag, in het begin voerde hij dan thuis niks uit. Met als gevolg dat ik dan alles kon gaan doen na het werken. Ik was er niet van gediend. Hij begon toen met weet je hoe druk je bent met de baby.. Ik zo ja dat weet ik zeker op de 3 dagen dat ik thuis ben maar het huishouden gaat ook gewoon door en moet ik ook doen, anders wordt er helemaal niks gedaan. Sindsdien steekt hij z’n handen ook uit de mouwen. Zelfs na een dag werken doet hij soms nog even de wc en kookt hij iedere avond. Dan hebben we er wel tegenover staan dat ik iedere dag onze ontbijtjes maak, behalve op papa dag dan😄 Je bent even veel of je nou man of vrouw bent.

2 jaar geleden

en wat brengt hij zelf in?

2 jaar geleden

Hier ook een dikke zooi. Wordt er soms gek van. Wanneer ik eens een chilldagje heb, moet werken of als we iets leuks gaan doen buiten de deur is er meteen de volgende dag weer enorme achterstand met de was e.d. Soms heb ik geeneens normaal de tijd om de boodschappen fatsoenlijk op te ruimen en haal ik wat ik nodig heb maar uit de kratjes. Ik ben continu bezig met de babies en aan het proberen de boel onder controle te krijgen qua huishouden. Ik neem aan dat ook jij doet wat je kunt... Misschien is het nodig dat je zelf even ontploft naar je vriend wanneer hij weer commentaar heeft.

2 jaar geleden

Nee hoor helemaal niet. Maar uhm En wat doet hij er precies aan? Ook opruimen voor hij na zijn werk gaat, als hij terug komt en op vrije dagen? Naast de verzorging van jullie kindje?

2 jaar geleden

Hier ontploft het soms ook en zijn we in het weekend en op vrije dagen dik aan het poetsen. Mijn man doet minstens net zoveel in huis als ik en soms zelfs wat meer. Ik geef nog bv en breng onze zoon naar bed, hij ruimt dat op als hij thuis is en als hij weg is doe ik het daarna. Nu in de zomer werk ik wat meer en is hij meer thuis en vanaf de herfst tot lente is het andersom. Ieder heeft een beetje z’n eigen taken, maar als de een er niet aan toekomt helpt de ander even. Mijn ouders passen wel op vrijdag hier thuis op en doen dan soms ook het eea in het huishouden. Maar we vinden allebei wat tijd voor andere dingen ook belangrijk en hij zegt nu vaak: ga ook even er lekker op uit nu ik veel avonden vrij ben, dus dat is wel fijn!

2 jaar geleden

Van je andere topics weet ik dat jullie niet meer samen kunnen, dus kunt je er beter niets van aantrekken. In zijn ogen kun je waarschijnlijk helemaal niets meer goed doen. Wat het opruimen betreft. Als het gaat om zijn spullen, vaat die hij laat staan of hobbyspullen, wasgoed of iets dergelijks, zou ik het gewoon op zijn bureau of nachtkastje desnoods op zijn kant van het bed laten. Een volwassen vent kan echt wel zelf z'n spullen opruimen. Daarnaast zou ik je aanraden om te minimaliseren. Minder spullen zorgt ook voor minder troep in huis. En het zorgt dat je huis makkelijk aan kant kan maken. Ligt er veel speelgoed door het hele huis? Berg alles op en geef je kindje elke dag één of twee stukken speelgoed om mee spelen. Zo is het makkelijker opruimen. Ik zou ook zeker een robotstofzuiger aanraden en dan het beste nog een die ook een dweilfunctie heeft. Wij zijn druk bezig met minimaliseren. Het is echt een bevrijding. Ik heb m'n dagelijkse schoonmaakroutine en het altijd goed. We hebben de taken verdeeld, dat scheelt ook heel veel. We hebben ook wel rommel, maar stukken minder sinds we zijn gaan minimaliseren.

2 jaar geleden

Hoi hoi! Hier is het ook zo dat ik meer tegen rommel kan dan mijn vriend. Wij zijn dan nog aan het verbouwen en werken beide full time. Daarom valt het verbouwwerk meestal bij hem en het huishouden bij mij. 's avond valt dit mee, maar vooral in het weekend.. Als ik dan eens denk om "de boel, de boek te laten" zit hij op mij te vitten. En het is zeker geen vuiligheid van een week...Vandaag wel een lichtpuntje, de broodkruimeltjes onder mijn zoontjes stoel hebben we even een dagje laten liggen. Wat ons hier wel helpt: - een kuisvrouw om de 2 weken - de robotstofzuiger, zetten wij wekelijks alles omhoog en dan stofzuigt die supermooi. Op de slaapkamers kan die ook gemakkelijker onder bed dan ikzelf.

2 jaar geleden

Als je vriend het rommelig vindt in huis stel ik voor dat hij opruimt en schoonmaakt.

2 jaar geleden

Mijn man kan er niet tegen als het huis ontploft is als onze dochter lekker gespeeld heeft. Hij is haar nu al aan t leren om op te ruimen. Ik daar in tegen vind het heerlijk! Mezelf een weg banen door al het speelgoed, overal overheen stappen en soms gewoon niet ergens bij kunnen omdat mevrouw daar heerlijk aan t spelen is🥰 Dus als hij wil dat het netjes en brand schoon is wappert ie zelf maar lekker met z'n handen en dat doet ie dan ook. Hij heeft vaker een dag dat hij niet hoeft te werken en Maud naar de opvang is😉 dus dan maakt hij alles van top tot teen schoon zodat ik mij volledig op haar kan richten

2 jaar geleden

Van mij kan zo'n opmerking maar 1 reactie krijgen: vind je het een troep? Laat die 2 handen van je dan zelf ook even wapperen 👋 Maar hier is het ook altijd een rommel. Overal speelgoed, maar ja.. een 4 jarige en een 1 jarige in huis, dan kan je op blijven ruimen. Troep is 1, maar vies is natuurlijk weer wat anders. Als je er maar voor zorgt dat het schoon is dan is dat voor nu even genoeg toch?! 😃