8 Reacties

2 jaar geleden

Je haar valt tijdens de zwangerschap en borstvoeding niet uit door js hormonen daarna kan je idd hele erge haar uitval krijgen. Ik heb het ook gehad, na paar maanden is het gestopt. Je kan er idd supplementen voor slikken om het wat te beperken

2 jaar geleden

Oeh ja ik ook na stoppen borstvoeding.... maar geen idee wat ervoor zorgt dat jij er nu weer last van hebt? Miss onderdrukte die supplementen iets? Of zijn je hormonen nog steeds aan het schommelen.

2 jaar geleden

Ik geef al bijna een jaar borstvoeding en al bijna een jaar komt het er met bossen te gelijk uitvallen 😒. Het verbaasd mij dat ik nog haar heb. Ben ook nog niet ongesteld geweest. Misschien speelt dat ook een rol?

2 jaar geleden

Ik was van de week bij mijn medische kapper en zij vertelde me dat met het komen en vallen van het blad, je weer haaruitval krijgt. De zomerharen vallen uit en je krijgt er een berenvachtje voor terug zei ze

2 jaar geleden

Tijdens de wisseling van seizoenen valt je haar ook weer uit. Bij mij is de haaruitval ook al bijna een jaar aan de gang en heb het idee dat de hormonale haaruitval klaar is, maar dat ik nu met de seizoensuitval (om het zo maar even te noemen) te maken heb. Ben gister bij de kapper geweest, ik overwoog even om alles af te knippen want ik heb nu echt zo'n zielig staartje 😑 maar de kapster liet me heel veel nieuwe haren zien gelukkig 😃

2 jaar geleden

Misschien een idee om voor de zekerheid even je bloed te laten prikken bij de huisarts. Wellicht heb je een vitamine of ijzer tekort. Bij mij kwam er laatst helaas niks uit, maar altijd fijn om dingen uit te kunnen sluiten 😊

2 jaar geleden

Ik heb geen tips en heb ook geen idee hoe dit komt. Maar ik deel wel je gevoel van verdrietigheid. Ik had enorme uitval na de bevalling. Het groeit terug maar oh zo traag, ik kan wel huilen. Als ik nu mijn haar in een staart doe heb ik een heel nektapijt hangen dat nog altijd niet lang genoeg is om erin te passen. Ook aan de kanten van mijn slaap heb ik heelder plukken hangen die gaan krullen bij vochtig weer omdat ze nog zo kort zijn 🥲 Ik zou heel graag willen zeggen: het komt goed. Maar jeetje wat duurt dat lang😭 Veel moed, ik deel je pijn 🌹

2 jaar geleden

Dankjewel voor de reacties. Ben al bij de huisarts geweest en bloed laten prikken op veel dingen (ook vitaminen), maar was niks aan de hand. Ze gaf aan dat je ook haaruitval kunt krijgen na een stressvolle periode. Dit valt dan na weken of maanden na die periode uit. Daarbij ben ik heel veel afgevallen na de bevalling. Dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Voordat ik zwanger was had ik nooit last van wissel van seizoen.. misschien nu dan toch wel? In combinatie met andere factoren.. Het is nog steeds niet gestopt. Pff, er blijft niet veel over. Wat is dit erg zeg. Gelukkig heb ik krullen en had ik echt veel haar, dus het valt niet heel erg op. Maar constant haren in je hand hebben is echt niet leuk..