12 Reacties

één jaar geleden

Geen tips maar wel benieuwd hoe het boek je bevalt? 😊

één jaar geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/het-boek-waarvan-je-wilde-dat-je-ouders-het-hadden-gelezen/9200000113373664/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-137951547029-S-1927693406321-9200000113373664&gclid=Cj0KCQiAlKmeBhCkARIsAHy7WVvkIMtB4F4srW88kyP5JWL4oa9EwT2REqePbfbgfud7gjCuNI7LzfQaAjMuEALw_wcB deze!

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

https://www.bol.com/nl/nl/p/het-boek-waarvan-je-wilde-dat-je-ouders-het-had ...
Vond ik heel prettig om te lezen. Pas het ook toe in m'n relatie haha

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Geen tips maar wel benieuwd hoe het boek je bevalt? 😊
Tot nu toe vind ik het heel interessant! Ik ben denk ik op 1 derde nu. De schrijfster spoort je aan om minder speelgoed in huis te halen en je kind meer te betrekken bij het huishouden / activiteiten voor volwassenen. Best wel een leuke eye opener, ik probeer nu mijn eigen zoontje ook meer te laten helpen en ik merk dat hij het heel leuk vindt! Hij legt de placemats nu altijd op tafel voor het avond eten haha en hij helpt meer de vaatwasser uitruimen en boodschappen opruimen. Soms vind ik de schrijfster ook wat negatief over haar dochtertje, en ze beschrijft ook hoe je je eigen woede kan onderdrukken maar daar herken ik (tot nu toe) gelukkig weinig in. Maar ja, dat is misschien met elk boek, eruit halen wat voor jou werkt! Heb jij het ook gelezen, wat vind jij ervan?

één jaar geleden

Tot nu toe vind ik het heel interessant! Ik ben denk ik op 1 derde nu. De ...
Dankjewel voor de uitgebreide reactie. Nee, ik heb het niet gelezen maar nu wel al een paar keer iets over gehoord dus was benieuwd (: Wel een mooie insteek. Ik laat de kleine al veel helpen bij huishoudelijke taken, ook al kost het dan wel 3x zoveel tijd haha. Maar de ideeën achter het boek spreken me aan dus wellicht toch eens gaan aanschaffen dan (:

één jaar geleden

How to talk 2 kids. Het is een boek die omschrijft hoe je het "beste" kan reageren op bepaalde momenten. Bij ons werkt het heel goed en zijn de huilbuien van korte duur. "Beste" tussen haakjes omdat er meer opvoed methodes bestaan die ook goed kunnen werken voor je kindje.

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Vond ik heel prettig om te lezen. Pas het ook toe in m'n relatie haha
Op welke vlakken vond je het een goed boek als ik mag vragen? Of waarom een goed boek? Ik heb 5 uitpuilende boekenkasten dus probeer niet alles te kopen 🤣😅 vandaar m’n vraag maar zeker door je opmerking dat je het ook toepast in je relatie dacht ik; even doorvragen 😃

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Op welke vlakken vond je het een goed boek als ik mag vragen? Of waarom een ...
Ja t gaat heel erg over het erkennen van het gevoel van je kind en besef krijgen van je eigen houding richting je kind (en partner dus ook). Dat ieder gevoel er mag zijn, ook al is het voor jou misschien niet zo lastig. Dat afleiden misschien even werkt maar dat het goed is om je kind de emoties te laten ervaren en er daarin onbevooroordeeld voor hem te zijn, zodat hij kan leren hoe met de emoties om te gaan ipv bijvoorbeeld afleiden of het kleiner maken dan dat het is.

één jaar geleden

Ik lees nu the montessori toddler van Simone Davies.

één jaar geleden

Reactie op Rupsje nooitgenoeg

How to talk 2 kids. Het is een boek die omschrijft hoe je het "beste" kan r ...
Van welke schrijver ? Er zijn meerdere versies :)

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Van welke schrijver ? Er zijn meerdere versies :)
Sorry ik zie het nu pas! Maar adele faber.

één jaar geleden

Temperamentvolle kinderen, via BookBeat luister ik het boek