14 Reacties
2 jaar geleden
Het maakt niet uit wat voor gelegenheid het is zolang de baby ergens kan slapen onder toezicht vind ik het geen probleem. Maar als je merkt dat het niet lekker gaat is de avond voor mij snel afgelopen. Straks als ze 2 zijn geweest kan je veel makkelijker mee omgaan. Maar ikzelf ontwijk even langdurende feesten.
2 jaar geleden
Wij nemen camping bedje en babyphone mee. Die van ons heeft er geen problemen mee. Vind ze het toch lastig, gaan wij gewoon naar huis.
2 jaar geleden
Wij zijn afgelopen jaar ook gewoon naar feestje geweest met 20 man. De kleine lag boven te slapen in de reiswieg met babyfoon bij ons beneden. En om 1u werd ie wakker (toen sliep hij nog niet door en was dat de voedingstijd), flesje gekolfde melk gegeven en toen zijn we naar huis gegaan en viel hij direct weer in slaap onderweg.
Ik ben van mening dat een baby/kind je niet echt moet beperken in dit soort dingen en onze vrienden vonden het ook allemaal heel leuk dat ons zoontje even wakker was en iedereen gezien hem gezien heeft.
Komend jaar nodigen we iedereen bij ons thuis uit en slaapt de kleine gewoon boven en hopelijk komen vrienden van ons die om de hoek wonen met hun baby van september ‘22 ook gewoon 😊
2 jaar geleden
Ja waarom niet? Campingbedje en babyfoon mee en gaan. Oud&nieuw of niet wij doen dit vaker 😃!
Als ze toch lastig slaapt of iets gaan we direct naar huis.
2 jaar geleden
Ik persoonlijk zou er nu niet aan moeten denken en het niet willen. Maar tegen die tijd is ons kindje alweer goed 1.5 haar oud. Of bijna. Dus denk dat ik er dan ook wel anders naar kijk dan nu. Dus misschien ook voor jezelf in december beslissen hoe je er op dat moment in staat?
2 jaar geleden
ik zou daar dan al wel mee beginnen (etentjes ed) kan je kindje er aan wennen dat dat ook gebeurt
en aangezien het nog meer dan een half jaar weg is en je er nu al een topic over opent kan ik wel raden hoe je er in staat haha 😉
zelf doe ik dit zeker, ik heb ook een leven en als ik mn baby er fijn kan slapen.. maar ik vind oud en nieuw zelf een heel vervelend feest met veel herrie en onrust.. dus op uitgerekend die dag ga ik liever in een hutje op de hei zitten haha
(dit jaar waren we bij mn ouders trouwens)
2 jaar geleden
Wij nemen ook een campingbedje mee, geen babyfoon. Gaan gewoon af en toe even bij hem kijken. Meestal slaapt hij snel. Thuis nog even voeden en dan z’n eigen bed in. Doen dit ook regelmatig vrijdagavond om te zwemmen samen met mijn man bij de zwemclub. Zoontje is dan bij mijn ouders.
2 jaar geleden
Wij hebben afgelopen oud en nieuw al met een aardig feest gevierd bij vrienden 😂 we nemen onze dochter overal mee naartoe als we feestjes oid hebben en ze slaapt dan prima in t campingbedje. Ik denk ook juist door er zo vroeg bij te zijn dat ze er aan wennen
2 jaar geleden
Afgelopen oud en nieuw hadden de kids van onze vriendengroep een slaapfeestje haha. Ze lagen allemaal bij elkaar (de oudste werd 2 januari 3 en de jongste onze dochter van toen 3.5 maand) niemand die een kik gegeven heeft haha.
Rond 1 uur naar huis aangezien mijn man gewoon weer om 6 uur op t werk moest zijn en ze heeft keihard doorgetukt tot half 8!
Vaak maak je t jezelf te moeilijk 😉
2 jaar geleden
Vooral niets doen waar je jezelf niet oké bij voelt MAAR oud en nieuw duurt echt nog even. Dan is je kindje bijna dubbel zo oud en is de situatie al zo anders!
Waar zit je twijfel in?
Als het ritme van je kindje een keer wordt omgegooid houden ze er echt niks aan over. In 't vervelendste geval heb je de volgende dag een chagrijnig kind terwijl je zelf een kater hebt. Maar dat overleeft iedereen ook wel weer.
Vraag is: is het je je waard? Als je geen zin hebt, je op het feest niet zal vermaken, en lekker thuis wil blijven is dat ook prima. Maar maak je keuze niet uit angst voor het onbekende.
2 jaar geleden
Wij zijn afgelopen oud en nieuw (ze was toen 3 maanden) met haar naar vrienden gegaan die in de buurt wonen. Ze werd toen toch nog een paar keer wakker in de nacht. Even gehannes toen we weer thuis waren, maar uiteindelijk sliep ze van 4 tot 10. Was ze eerste keer dat ze zo'n lange ruk had geslapen en wij konden dus ook uitslapen.
Maar dan is het praktisch nog een newborn en zit er toch nog geen ritme in. Kun je niet vergelijken.