22 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb deze regeling gebruikt om twee weken vakantie op te nemen deze zomer, zo spaar ik vakantieuren uit 🤭
2 maanden geleden aangegeven bij HR en dit was prima.
2 jaar geleden
Hii, ik herken je verhaal. Ik heb in maart aangegeven dat ik hier gebruik van wil maken en heb vorige wk donderdag van HR de instructies ontvangen hoe aan te vragen etc, maar idd pas vanaf 2/8 kon ik het administratief indienen.
Ik heb het idee dat HR t bij mij niet helemaal snapte en heb 360 uur gekregen (ipv de 7 wk=280 uur tot haar verjaardag) maar ik heb uiteraard alles gewoon ingezet. Mijn manager is heel fijn en zei dat zij het desnoods ging regelen maar ik gewoon vanaf 1/8 weg kon (die maandag adv opnemen vond ze ook zo een onzin, ‘wie heeft nou verzonnen dat het 2/8 in gaat’) 😆
2 jaar geleden
Hier pak ik hem ook alleen twee weken voor mijn vakantie half september. Vind het jammer dat ik het niet gewoon bijv 1 dag per week kan opnemen.. want ik wil (en kan bijna) geen 7 weken achter elkaar vrij opnemen. Al helemaal niet middenin de zomervakantie.
2 jaar geleden
Ik heb het verlof gebruikt om drie wekend vakantie te hebben, in de zomer altijd vakantie dus nu ouderschapsverlof ipv vakantie uren. De vakantie uren gebruikt ik dan vanaf haar eerste verjaardag om de vrijdagen vrij te zijn tot het einde van het jaar 🙂 scheelt veel want anders had ik daarvoor onbetaald ouderschapsverlof gebruikt!
Ik kom het vanaf half juli aanvragen. Het duurde even voor de nieuwe regeling was opgezet maar verder prima geregeld. Voor zover ik weet mogen ze het inderdaad niet weigeren.
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Hier pak ik hem ook alleen twee weken voor mijn vakantie half september. Vi ...
Je hebt hier wettelijk recht op. Weet dat je werkgever het niet mag weigeren (tenzij zwaar wegende redenen, maar die zijn er eigenlijk nooit) ik werk op HR en zie het vaak gebeuren dat ouders (ook vaders hebben er recht op) niet nemen waar ze recht op hebben:(
2 jaar geleden
Hi, meeste werkgevers willen dat je het 2 maanden vooraf aangeeft (ivm organisatorische redenen) wat betekent dat je ook kort erna een officieel akkoord mag verwachten, ongeacht hoe of ze het proces van aanvragen al ingericht hebben (dat mogen ze niet jou probleem maken.
Ik werk zelf op HR en ze hadden je allang bericht moeten geven. Weigeren is eigenlijk niet mogelijk.
De tegemoetkoming vanuit het uwv kan elke werkgever pas vanag 9 augustus aanvragen, maar je had al vrij mogen (moeten) zijn vanaf 2 augustus! Ik zou ze echt bellen/mailen en voor jezelf opkomen 💪
Ps. Mijn werkgever was ook not amused dat ik het wilde opnemen (overheid nota bene) en heeft gezegd dat mijn werk ethiek niet past binnen de organisatie en gaan mijn contract niet verlengen...😳
Kom voor jezelf op, een ander doet het niet, sterkte!!
2 jaar geleden
Ik maak gebruik van de regeling en ben sinds 3/8 vrij tot en met 26 augustus. Dan werk ik weer 4 dagen ivm piek einde maand en dan nog weer 1,5 week verlof + 1 week vakantie. Ons kindje is van 12 september dus zo maak ik er in mijn situatie heb optimaalst gebruik van en is het geen probleem bij mijn werkgever.
Ze hebben wel een soort tijdelijk iets bedacht voor de maand augustus vanwege de onduidelijkheid vanuit het UWV. Wel begin juni aangevraagd en ze hebben altijd gezegd dat het goed ging komen en erop kon rekenen, maar dat de hoe op de achtergrond nog even afwachten was.
2 jaar geleden
Ik heb de dag na aanvraag ( in juni al) goedkeuring gekregen. Mijn leidinggevende legde mij uit dat ze dit moest goedkeuren ondanks dat het niet goed uitkomt qua planning op het werk.
Ik heb het verlof aangevraagd tot de eerste verjaardag van onze dochter
2 jaar geleden
ik zit nu lekker met mn familietje in Frankrijk met die regeling 😁
heb t ze gewoon medegedeeld en dat was het haha
2 jaar geleden
Dank voor jullie reacties! Stoor me nog meer nu, de hele week tot mn officiele vakantie maandag aan t lijntje gehouden met 'we zijn er mee bezig/andere collega wil precies zelfde als jou'. Heb nu 2 weken vakantie, maar als ze zelf niet meer met een akkoord komen voor de rest tot 2 sept ga ik wel een goed gesprek aan 😬
2 jaar geleden
Hii,
Ik ben in april bij een nieuwe werkgever gestart en tijdens het sollicitatiegesprek gelijk aangegeven en toen ik in dienst kwam treden heb ik het gelijk al bij HR aangevraagd. Ze hadden toen nog geen systeem ervoor maar HR gaf mij een standaard formulier voor ouderschapsverlof die ik moest invullen en daar hadden ze de regel vanaf 2 aug speciaal toegevoegd. Maar qua systeem hadden ze dat pas twee weken geleden echt in orde gemaakt had ik meegekregen.
Ik heb een lease auto van werk en daarvan gaan ze trouwens ook alleen 70% van vergoeden. Heeft iemand anders dat ook?
In ieder geval vanaf 1 augustus tm 25 september vrij waarvan alleen 2 werkdagen ik moest opnemen als vakantiedagen om 8 weken vrij te zijn 🥳
Geniet van jullie verlof allemaal!
2 jaar geleden
Nog steeds niks gehoord.. en mn zoontje is van 3 september dus heb alleen augustus nog om op te nemen. Ben bang dat ik het dus wel kan vergeten
2 jaar geleden
Ik gebruik er ook twee weken van voor vakantie. Heb ik wat meer vakantie uren over. Was bij ons ook lastig hoor, bij HR. Hoewel ik het al maanden geleden aan had gegeven leek het toch als verrassing te komen vorige week. 😅 Nu wordt wel alles gedaan om het goed te regelen. Gaat in mijn beleving altijd zo…
2 jaar geleden
Ik heb nu 3 weken ouderschapsverlof. Mijn leidinggevende was meteen akkoord, bij HR lastig. Maar dat had ze maken met nieuw systeem. We willen in december wat langer weg, dus spaar zo vakantiedagen. En vind het ook fijn echt even tijd met mijn zoontje door te brengen na een verhuizing en drukke tijd