11 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb nog een paar dagen kunstvoeding dan als die op is gaat m'n dochter maar normale koe melk. Dat is mij ook zo aangeraden door het consultatiebureau.
Mocht je echt kunstvoeding (nr 4) willen geven kan je altijd in gesprek gaan met de opvang. Ik werk zelf op een kdv en in overleg is er altijd veel mogelijk.
Ik heb zelf nog geen koemelk geprobeerd, maar mijn dochter is heel makkelijk met eten en drinken dus verwacht geen problemen
2 jaar geleden
Sinds wanneer bepaald het kdv hoe jullie je kindje opvoeden en wat jullie haar geven. Als jullie willen dat ze nog een fles kunstvoeding dan kan dat toch gewoon. Mn dochter wordt zaterdag 1. Nou zijn we wel beetje aan het oefenen met koemelk, maar dat heeft voor mij geen haast. Als jullie dochter er nog niet aan toe is zou ik het niet dwingen.
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde, ook kdv en vroeggeboorte. Cb geeft als tip om de flessen nog wat langer aan te houden, tot 1,5 jaar. Wij gaan thuis flessen kv doen en kdv gewone melk tussen de middag. Ik vind het prima, we geven een paar keer melk thuis om te oefenen en verder 2x per week daar. Prima combi en kan hij er een beetje in rollen.
2 jaar geleden
Vreemd mijn kdv maakt er totaal geen probleem van dat ze straks nog een fles krijgt als ze 1 jaar oud is. Ze willen juist graag weten wat voor haar fijn is en wat ze gewend is. Maar nu zit ze wel bij een kleinschalige kdv op een boerderij. Heel leuk overigens
2 jaar geleden
Die van mij krijgt echt nog fles straks. Fles bv dat wel, maar opzich maakt dat in deze niet zo veel uit. Kdv heeft er hier ook niks over gezegd. Bij ons is de fles echt nog belangrijk omdat hij zijn gewicht niet mega is en hij niet veel vaste voeding eet.
Als jij liever hebt dat hij nog kunstvoeding krijgt, zeker ivm vroeggeboorte lijkt me dat heel logisch, dan kan je dat vast overleggen. Ik mag aannemen dat ze dat prima begrijpen. Het lichaam van je kindje is nog geen 9+12 maanden 🤷
2 jaar geleden
Het is je eigen keuze. Het advies is over op koemelk. Maar als je je hier niet hoed bij voelt lekker nog even wachten. Je kan ook bijvoorbeeld na het eten beetje yoghurt of kwark geven als toetje. Kan ze al wel vast wennen aan melk.
Onze zoon was 5 weken te vroeg. We dachten dat hij koemelk allergie had dus heeft geitenmelk gekregen ipv kunstvoeding. Vanaf 11 maanden af en toe melk producten gegeven. Dat merkte zn darmpjes wel. Dus wanneer je denkt ze is er klaar voor rustig beginnen met kleine beetjes ☺️
2 jaar geleden
Daarnaast stoppen ze ook met de groentenhap die we dagelijks mee geven. Die krigjt ze tussen 17 en 18 uur. Rond 18 uur halen we haar op en krijgt ze nog haar laatste fles. Dus OF ze zal haar groentenhap (avondeten) later krijgen OF we moeten haar eerder ophalen (wat ivm werk meestal niet gaat)
2 jaar geleden
Reactie op Flotje
Daarnaast stoppen ze ook met de groentenhap die we dagelijks mee geven. Die ...
Misschien kun je vragen of ze rond 3 of 4 yoghurt of iets mogen waarbij ze iets meer gevuld is en tot 18.00 kan volhouden. Dan eten en Misschien een kleine fles is dan voldoende? Wel lastig inderdaad en vreemd dat je geen kunstvoeding mee mag geven