10 Reacties

2 jaar geleden

Persoonlijk zou ik zelf eerst alle flesjes rustig aan afbouwen. Ook na 1 jaar halen ze er nog veel voedingsstoffen eruit. En als ze van de melkvoedingen af is gewoon 1x per dag een beker melk aanbieden bij het ontbijt bijv. Maar dan gewoon als drinken netzoals je nu water enz aanbiedt

2 jaar geleden

Ja maar mijn ha raad melk af vanwege de nadelen van zuivel. Uiteraard de flesjes afbouwen tot ze niet meer nodig zijn

2 jaar geleden

Reactie op Liena003

Ja maar mijn ha raad melk af vanwege de nadelen van zuivel. Uiteraard de fl ...
Sinds wanneer is melk slecht? Staat toch echt in de schijf van 5!

2 jaar geleden

Nou slecht weet ik niet. Maar als je baby geen zuigeling meer is heeft het geen melk meer nodig toch? Dat is vrij logisch.

2 jaar geleden

Reactie op Liena003

Nou slecht weet ik niet. Maar als je baby geen zuigeling meer is heeft het ...
Bron: voedingscentrum

2 jaar geleden

Dus geen flesjes meer en ook geen “normale” melk? Wat geef je ze dan heel de dag? Alleen maar water, thee of sap?

2 jaar geleden

Ik denk gewoon gewenning zo lang flessen melk en ineens niks meer. Lijkt me ook weer niet slecht om een bekertje melk te geven naast een boterham ipv ranja of wat anders zoets. Ik zou dan ook sneller nog een beker gewone melk geven naast een boterham.

2 jaar geleden

Ik ben echt een zuivelliefhe ster (vooral kaas en yoghurt) ik kan in de ochtend geen boterham achter mijn kiezen krijgen maar wel cornflakes of yoghurt met fruit. Dus iedere ochtend eet of drink ik zuivel. Ik ben er niet slechter van geworden en onze dochter zal er daarom ook mee op gaan groeien. Ze eet nu al met heel veel plezier yoghurt dus ik gok dat dit wel goed gaat komen haha. Vrienden van ons zijn veganistisch maar geven hun kinderen wel gewoon melk omdat ze juist daar voor de ontwikkeling nu wel voordelen van zien🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

best raar als de who adviseert om borstvoeding te geven tot twee jaar om dan maar gewoon te stoppen bij 1 jaar met formula

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

best raar als de who adviseert om borstvoeding te geven tot twee jaar om da ...
Is zeker raar en er is ook bewezen dat een dreumes ook nog veel voedingstoffen uit de melkvoedingen haalt!