22 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb wel wat tips en hoop dat je ze nog niet gebruikt hebt. Wij hebben hier whitenoise in de slaapkamer wat best hard staat. Wij voeden hem in een donkere slaapkamer voor het slapen. Wij hebben hem heel lang in slaap moeten wiegen, dit was t enige dat hielp. En verder is het doorbijten tot de regressie over is. Hier werkt rust ritme en regelmaat enorm. De wakker tijden blijven aanhouden en telkens t zelfde ritueel gebruiken bij naar bed brengen. Mag ik vragen hoe haat dag eruit ziet en hoe ze savonds slaapt?

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Ik heb wel wat tips en hoop dat je ze nog niet gebruikt hebt. Wij hebben hi ...
Reinheid bedoel ik in plaats van rust.

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Ik heb wel wat tips en hoop dat je ze nog niet gebruikt hebt. Wij hebben hi ...
Ze is meestal tussen 05.30-06.30 wakker ‘s morgens. Meestal ging ze dan tussen 08.00-09.00 slapen voor 1,5 uur. Daarna the usual, wat eten. Dan tegen de middag sliep ze weer. Meestal maar max 1 uur. Daarna pas tegen 15.30 weer voor 1,5 uur. Dit gebeurd nu ‘s morgens een half uurtje met een beetje geluk en ergens ‘s middags wanneer ze gewoon echt niet meer wakker kan blijven. Op de normale vaste tijden die we eerst aanhielden weigert ze gewoon. White noise geprobeerd, ze heeft zowel verduisterende gordijnen als normale, beide maken nu geen verschil. We hebben een vast bed ritueeltje, werkte eerst een beetje en nu niet meer. Ik geef borstvoeding op verzoek maar wel iedere avond vaste tijd een papfles met kv. Ik probeer iedere dag hetzelfde schema aan te houden maar dat werkt niet hier klaarblijkelijk.

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Ze is meestal tussen 05.30-06.30 wakker ‘s morgens. Meestal ging ze dan tus ...
Pittig! Dit hadden wij bij 4 maanden slaapregressie ook. Soms sliep hij overdag helemaal niet en alleen maar huilen. Dat brak me echt op dus ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Kan je misschien vragen aan t kdv wat zij doen? Wat ervoor zorgt dat ze wel slaapt? Ze zoeken vaak ook geborgenheid dus de kans dat ze lekker bij je wil zijn is groot. Kan ze nog in de draagzak of word ze te zwaar?

2 jaar geleden

Wellicht werkt het om de kleine ‘s ochtends wat korter te laten slapen? Dit is ons schema: 7.00 wakker en fles 9.15-10.00 dutje en fruithap 11.30 broodje 12.30 fles 12.30-14.30 dutje 15.00 klein fruithapje (meestal appelmoes) 16.30-17.00 dutje 17.00 groente hap 18.30 fles 19.00 slapen Dit schema werkt goed bij ons, maar kan me voorstellen dat je alle schema’s al geprobeerd hebt… Hebben jullie wel eens een slaapcoach ingeschakeld? Misschien kunnen zij nog iets voor jullie betekenen? Hopelijk voor jullie gaat het snel beter en is het een fase… Lijkt om onwijs zwaar!

2 jaar geleden

Zou het nog kunnen dat ze misschien last heeft van haar oren of iets anders?

2 jaar geleden

Wat bij ons helpt is voeden op z’n kamer, nadat de gordijnen dicht zijn gegaan. Dicht tegen me aan en zorgen dat hij tot rust komt. Daarna leg ik hem weg of hij nu slaapt of niet. Als hij begint te huilen heeft hij bij ons of te weinig voeding gehad of hij heeft last van z’n buik en moet poepen. Meestal helpt dit zelfde dan ook.

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Pittig! Dit hadden wij bij 4 maanden slaapregressie ook. Soms sliep hij ove ...
Ja draagzak doe ik wel vaak! Maar met 10 kilo wordt het soms wel wat zwaar 😂 en van vermoeidheid krijg ik sowieso al rugpijn.

2 jaar geleden

Reactie op Rupsje nooitgenoeg

Zou het nog kunnen dat ze misschien last heeft van haar oren of iets anders ...
Heb ik toevallig vorige week nog naar laten kijken! Dokter dacht ook dat het misschien daar aan kon liggen maar haar oortjes zijn helemaal schoon en lijkt niks aan te mankeren.

2 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Wellicht werkt het om de kleine ‘s ochtends wat korter te laten slapen? Dit ...
Ja heb ik ook wel eens geprobeerd, los van dat ze nu sws maar een halfuurtje slaapt, maar als ik haar ging wekken was ze na een half uur weer aan het jengelen..

2 jaar geleden

Als het echt een gevecht is, durf ik haar nog wel eens inbakeren. Echt goed stevig. Ze wordt dan even helemaal gefrustreerd maar geeft zich daarna meteen over aan de vermoeidheid en slaap als ze zo stevig vast zit. Ik blijf er dan wel even bij en heb ze vast tot ze kalm is dan pas leg ik ze weg. Veel succes! 🍀 Het blijft altijd een zoektocht.

2 jaar geleden

Let je op moeheidsignalen of op wakkertijden? Wij hebben een vast schema van eten/drinken/dutjes. Dit past zich op een gegeven moment wat aan naarmate hij ouder wordt en langer wakker kan blijven. Moeheidsignalen laat hij niet altijd zien en toch valt hij in slaap (overdag altijd bij mij, want overdag in bed is onmogelijk). Hij slaapt niet in een draagzak, maar bij mij op de bank. Hij wordt vaak wakker rond 5 uur. Ik neem hem dan bij me en gaan pas om 7 uur uit bed.

2 jaar geleden

Ik heb hier een lakentje rondom de matras zodat hij straks ingestopt (principe van fedde en kees, maar dan gewoon wit lakentje gebruikt). Ik zet eerst een kalmerend muziekje op en daar wordt hij rustig van en dan als hij bijna slaapt op al slaapt zet ik de witte ruis op. Hier is hij bijna 7 maand en we hebben ook heel zware week achter de rug, maar wat ik voorheen opnoem hielp wel goed bij ons. Nu sinds vandaag gaat het weer beter met de slaapjes. Als die niet in slaap wilt vallen in bedje na een half uur proberen ( ik laat hem wel nooit huilen, dan valt die toch niet in slaap) dan ga ik wandelen zodat die toch zijn slaap heeft anders merk ik toch dat hij oververmoeid geraakt en de volgende slaapjes en de nachtrust ook niet goed gaan.

2 jaar geleden

Hoe lang is ze wakker overdag? Misschien hou je de te kort wakker

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Let je op moeheidsignalen of op wakkertijden? Wij hebben een vast schema va ...
Ik probeerde me aan een vast schema te houden maar mevrouw is moe wanneer ze moe is en een schema werkte daarom voor geen meter. Dus nu hebben we een soort van schema als in dagdelen. Zij laat juist onwijs veel signalen zien, aan dr oren zitten, aan haar haar trekken, ogen wrijven, gapen etc etc. Maar slapen? Nooope

2 jaar geleden

Reactie op lieke b

Ik heb hier een lakentje rondom de matras zodat hij straks ingestopt (princ ...
Ja ik ga meestal ook wandelen, als het regent autorijden zodat ze evengoed slaapt. Lakentje heb ik ook geprobeerd maar ze wordt echt driftig als ik een deken/laken over haar heen doe & slaapt eigenlijk alleen met een romper aan (met slaapzak) omdat ze snel zweet.

2 jaar geleden

Hoe lang is ze wakker overdag? Misschien hou je de te kort wakker
Na 1.5/2 uur begint normaal het gapen & andere signalen geprobeerd eerder en later naar bed te brengen. Later wordt ze heel huilerig en kan ik dr alleen nog maar dragen omdat ze zo moe is.

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt overdag altijd in de kinderwagen. Toen het nog koud en nat was niet heel ideaal, maar met dit weer heerlijk. Even 10 min (soms iets langer, soms maar 2 min) wandelen en hij is naar dromenland. Ik laat hem dan buiten in de achtertuin staan voor een groot raam met het luchtrooster open zodat hem ook hoor. Dan slaapt hij minstens een slaapcyclus en soms zelfs 2,5 uur en dan moet ik hem wakker maken. Niet meer met allerlei schema’s bezig zijn, dat hij zelfstandig in slaap zou moeten kunnen vallen blabla maar kijken naar wat voor hem en ons werkt, heeft hier enorm veel rust gebracht. Op het kdv slaapt hij ook in de kinderwagen. De ene dag doet hij korte slaapjes en is hij dus ook korter wakker tussen zijn slaapjes. Soms slaapt tie super lang en dan doet hij maar 2 slaapjes op een dag. S nachts slaapt tie wel in zijn bedje.

2 jaar geleden

Reactie op MickyML

Mijn zoontje slaapt overdag altijd in de kinderwagen. Toen het nog koud en ...
Je hebt ook gelijk hoor ik laat haar ook vaak buiten staan na het wandelen. Alleen soms word ik best onzeker van mensen om mij heen die aangeven dat ik het verkeerd doe omdat mijn dochter niet zelf overdag in bed in slaap valt, of niet een vast schema heeft. Ik heb het echt geprobeerd maar een vast slaapschema aanhouden terwijl zij niet eens iedere dag rond hetzelfde tijdstip moe is gaat gewoon echt lastig.

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Je hebt ook gelijk hoor ik laat haar ook vaak buiten staan na het wandelen. ...
❤️ voor jou! En het is ook enorm pittig om in deze tijd naar je eigen gevoel en je eigen kindje te luisteren. Zoveel mensen die hun mening opdringen en waarom vraag ik me af? Zij hebben er toch geen last van dat hij in de kinderwagen slaapt en niet in bed overdag? Sommige kindjes doen het heel goed op een schema en dat is heel fijn voor ze, maar dat is eerder uitzondering dan regel. En precies wat je zegt, het maakt zo uit hoe de dag gaat wanneer ze moe zijn. Wij gaan toch ook niet elke avond op hetzelfde tijdstip naar bed of slapen elke nacht even lang? Waarom zouden onze kindjes dat dan wel moeten? En met zelfstandig in slaap vallen; uiteindelijk zullen alle kindjes dat kunnen maar net zoals met elke ontwikkeling die ze doormaken doen ze dat in hun eigen tempo. Vertrouw er vooral op dat jouw kindje dat ook zal gaan doen! En tot die tijd, lekker blijven helpen waar dat nodig is. Even samen wandelen lijkt me ook veel minder energie kosten dan haar in een vast schema proberen te krijgen en dat ze zelfstandig in slaap zou moeten vallen. Ik krijg er al stress van als ik eraan denk! Mocht je op Instagram zitten dan is liefdevaneenmoeder een fijn account om te volgen, net zoals thegentlekidd. Die geven beide een heel fijn tegengeluid op alle slaaptrainers die denken dat alles maar is opgelost door schema’s en laten huilen. Terwijl je kindje daar alleen van leert dat jij niet reageert wanneer ze je nodig heeft. Dus hopelijk lukt het om al die mensen met hun adviezen wat van je af te zetten en vooral te kijken naar wat voor jou en je dochter werkt! En weet dat je echt absoluut niet de enige bent waarvan het kindje niet zelfstandig en slaapt valt en geen strak schema volgt!