26 Reacties

2 jaar geleden

Misschien ochtenddutje verlaten naar 9.30u en max een uurtje laten slapen en hem dan pas om 14u weer op bed leggen tot max 15.30/16.00u? Ik had dit probleem ook maar door haar ochtenddutje in te korten en beide dutjes iets te verlaten lijkt het opgelost te zijn.

2 jaar geleden

Ik volg het schema van slaaptipsvoorbabys. Dit is in de ochtend een half uur van half 10 tot 10 en smiddags tussen half 1 en 3 ergens 2 uurtjes. En dan tussen half 7 en 7 naar bed. Dus 234 ritme ongeveer.. Moet zeggen dat hier ook af en toe het ochtendslaapje wordt geweigerd en de middagslaap soms maar een half uur duurt!! Op internet lees ik dat er rond het jaar een slaapregressie is dus gok dat dat daardoor komt. Ik probeer nog wel 2 slaapjes aan te houden wanneer dit lukt. Maar vind het ook lastig! Wordt erg weinig geslapen op veel dagen.

2 jaar geleden

Ik deed altijd om 10u naar bed en om 14u. Nou was het de afgelopen dagen drama om 10u. Ze leek wel moe maar zodra ze op haar kamer was, was het rechtstaan of met de arm op de matras slaan enzo. Heb geprobeerd om haar toch te laten slapen maar daar werd zij en ik niet vrolijk van. Gisteren slaapje van 10u overgeslagen en om 13u naar bed. Om 14.30 was ze weer wakker. In de avond gaat ze wel netjes rond 18u slapen altijd. Ik maak er geen strijd meer van… wil ze overdag niet slapen, nou ja prima dan 💁🏻‍♀️

2 jaar geleden

Misschien ochtenddutje verlaten naar 9.30u en max een uurtje laten slapen e ...
Ja dat zou kunnen idd maar ben dan bang dat die te laat op de middag nog slaapt en daardoor niet moe genoeg is voor de nacht. Dat gaat bij jou wel goed?

2 jaar geleden

Reactie op RLY

Ik volg het schema van slaaptipsvoorbabys. Dit is in de ochtend een half u ...
Ja ik vind het ook erg lastig. Ik probeerde dat ook wel te volgen. Kan nog eens proberen om hem om half 10 naar bed te doen voor een half uurtje. Laatst deden we hem 10 uur naar bed eens gaan kijken wat die zou doen. Sliep die tot bijna 12. Middag kregen we hem natuurlijk niet meer in bed 😅 Het verschilt ook nogal hoe laat hij wakker is. Soms 5 uur nu vanmorgen viel die om kwart over 6 weer in slaap tot 7. Ben dan ook erg aan het zoeken.

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Ik deed altijd om 10u naar bed en om 14u. Nou was het de afgelopen dagen d ...
Ja die strijd ben ik ook zat idd. Dan maar niet. Gaat dan idd ook in bed staan en springen en hele tijd optrekken.

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

Ja ik vind het ook erg lastig. Ik probeerde dat ook wel te volgen. Kan nog ...
Ja vervelend he! Ik probeer het maar gewoon een beetje te blijven volgen en hoop dat ze snel weer wat langer slapen smiddags. Het lijkt me nog te vroeg voor 1 slaapje. Maar ook daar lees je allemaal verschillende dingen over. Ik neem elke dag gewoon voor wat het is.. Hier zijn ze er verder niet chagrijnig onder dus ze zullen soms wel wat minder slaap nodig hebben denk ik dan maar.

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

Ja dat zou kunnen idd maar ben dan bang dat die te laat op de middag nog sl ...
Ja ik hou haar langer wakker savonds. Ze gaat nu rond half 8 slapen ipv 19.00u. Merk geen verschil met in slaap vallen of doorslapen met toen ze vroeger naar bed ging. Voordeel is dat ze nu tegelijk met ons eet, wat gezelliger ook haha. Alleen hier nu doorkomende boventandjes haha. Er is altijd wel wat 🤣

2 jaar geleden

Go with the flow doen wij. En dat werkt voor onze dochter erg goed. Als ik haar naar bed breng terwijl ze niet moe genoeg is dan wordt ze erg boos, en dan zijn we alleen maar lang bezig. Met frustratie voor haar en ons. Mijn ervaring is dat het slaapgedrag geleidelijk aan veranderd. En dat als je zou willen overgaan naar 1 slaapje het rekken tot 12u echt een uitdaging is. Je zou evt dus beide slaapjes wat kunnen verschuiven en hem eerder wakker maken, of savonds ook opschuiven. Nb: het kan ook dat hij minder slaap nodig heeft nu het zomer en lang licht is.

2 jaar geleden

Reactie op RLY

Ja vervelend he! Ik probeer het maar gewoon een beetje te blijven volgen en ...
Ja lijkt mij ook nog vrij vroeg hoor. Ben een beetje zoekende dus vandaar m’n vraag. Hij wordt wel echt chagrijnig als die moe is. En als we hem te laat in de middag laten slapen is t snachts een feest.

2 jaar geleden

Ja ik hou haar langer wakker savonds. Ze gaat nu rond half 8 slapen ipv 19. ...
Ah ja dat kan ook prima. Nou hè van sprongetjes naar slaapregressies en dan weer tandjes het houdt nooit op 😆

2 jaar geleden

tussen 7 en 8 wakker rond 10 slapen (1-2 uur) rond 3 slapen (1-2 uur) tussen 7 en 8 savonds naar bed beetje vreemd ritme 2-4-2, 3-4-2 of 2-5-2 zoiets de slaapjes zitten beide dicht op de grote slaap zegmaar

2 jaar geleden

Ons zoontje is over t algemeen best regelmatig. Vaak rond half 7 wakker en gaat dan rond half 10 naar bed tot half 12 en dan rond 2 uur weer naar bed tot 4 en dan rond 7 uur weer naar bed. Dan met mazzel slaapt hij door tot half 7. Maar dit is echt lang niet altijd zo.

2 jaar geleden

Reactie op Mama_van_vier

Go with the flow doen wij. En dat werkt voor onze dochter erg goed. Als ik ...
Ja dat klopt. Merk dat hij op t moment hard ontwikkeld dat die daarom ook veel ‘aan staat’ en moeilijk gaat slapen. Het zijn fases zeggen ze toch 🙄🙄 Proberen mee te gaan in hem maar we moeten er wel beetje sturing aan geven anders bouwt die snachts een feestje.

2 jaar geleden

Wij hadden gisteren maar 1 slaap. Om het kinderdagverblijf had zij in de ochtend van 9.30 tot 12.15 geslapen. In de middag wilde zij thuis niet meer. Maar normaal zit zij wel op 2 hoor

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

Ja dat klopt. Merk dat hij op t moment hard ontwikkeld dat die daarom ook v ...
ons kindje gaat nu naar de 11 maanden, had een periode van echt weinig slapen en moeilijk in slaap vallen maar momenteel is het weer uuuuren en zodra je m neerlegt zie je die luiken al dichtvallen dus het kan ook weer veranderen.. ik zou zeker beetje meegaan op zijn behoeften

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt meestal alleen nog van 10.30 tot 12.30 en daar lijkt ze gewoon genoeg aan te hebben. Ze gaat tussen 18.30 en 19.00 slapen, wordt meestal nog wel een keertje wakker later en slaapt tot 06.30/07.00(meestal)

2 jaar geleden

Reactie op Mi93

Ah ja dat kan ook prima. Nou hè van sprongetjes naar slaapregressies en da ...
Zo echt he pff 🤣 denk je dat eindelijk de rust is terug gekeerd komt het volgende weer hahaha. Heb t maar opgegeven om me er druk over te maken 🤣

2 jaar geleden

Wij doen aan montessori-stijl opvoeding. Sinds onze zoon kan kruipen, hebben we een vloerbed voor hem in de woonkamer. Als hij wil slapen, kruipt hij daar zelf naartoe en gaat hij slapen. Geen gedoe met naar bed brengen en nadenken over wakkertijden of slaaptijden. Hij doet soms 1 dutje op een dag en soms 2. Voor ons werkt dit fantastisch en hij had het al heel snel aangeleerd.

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Wij doen aan montessori-stijl opvoeding. Sinds onze zoon kan kruipen, hebbe ...
wauw wat leuk, en maakt niet uit dat jullie er dan ook zitten en dingen doen?