24 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook 2 en die slaapt al een jaar in een peuterbedje hij klom toen al uit zijn ledikantje hij heeft nog wel slaapzak aan omdat ie dat zelf wil

één jaar geleden

Wij hebben Jill's ledikant al een tijd geleden omgebouwd naar peuterbed, omdat ik te veel last had van mijn rug met in en uit bed halen. Ze slaapt met een (zomer)slaapzak aan, heeft een kussen en een dekbed en dit gaat prima ☺️. We hebben zo'n los hekje, zodat ze niet uit bed kan rollen. Gewoon voor het geval dat..

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Wij hebben Jill's ledikant al een tijd geleden omgebouwd naar peuterbed, om ...
En ging ze ook zonder problemen slapen? Niet gehele avond/nacht eruit komen ?

één jaar geleden

Reactie op dmmk

En ging ze ook zonder problemen slapen? Niet gehele avond/nacht eruit komen ...
In 't begin was het een leuk, nieuw spelletje. Ik heb sinds kort afsluitingen op haar kast en commode en dat heeft heel erg geholpen! Ze blijft nu lekker in bed liggen na onze slaap routine ☺️

één jaar geleden

Nooit een ledikant gehad Slaapt 'snachts bij ons en voordat hij twee was lag hij overdag al in zn 1p bed - ging meteen goed, maar ik zet wel een mand ofzo voor zn bed. Je kunt ook een spalk, balkje, bedhekje nemen oid.

één jaar geleden

Wij zijn nu aan t overgaan en ook gekozen voor een 90x200 cm bed. Zoontje klimt nog niet uit z’n ledikant, maar er komt een tweede kindje, dus is logisch. Wij laten hem rustig wennen en hebben ‘m betrokken in t proces. Hij heeft zelf ook z’n matras en bed uitgeprobeerd bij de Ikea. De komende weken zien we wel hoe t loopt, hij denkt nu dat het een speelplek is en wil sowieso slecht slapen soms. Hij neemt iig al z’n knuffels er wel al mee naar toe en die wensen we dan welterusten.

één jaar geleden

Ons kindje slaapt sinds dat hij 1,5 is in een bed. (Wel een vloerbed) in eerste instantie was het hem vaak weer terug naar bed sturen. Maar nu slaapt hij gewoon prima, en als hij sochtends wakker wordt komt hij bij ons op de kamer en tussen ons in liggen. Maar dit doet hij ook enkel en alleen sochtends

één jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje slaapt vanaf 6 maanden in een 1 persoonsbed waarbij het matras op de grond ligt en we foamtegels naast het bed hebben zodat het zacht is mocht hij eruit vallen. Hij slaapt in een slaapzak en geeft geen deken. Wel een hoofdkussen waar wij op liggen als we bij hem zijn maar ervaring leert dat hij er nu ook vaker op ligt. Met deze leeftijd redden ze zich echt wel hoor in een slaapzak!

één jaar geleden

Wij wilde laatst over gaan was toch een grote stap. Ze is ook ineens bang in het donker. Wel slaap ze sinds ze 1,5 is met een dekbed dat gaat nu heel goed. Zijn we in her voorjaar mee begonnen bewust omdat ze dat op.het begin nog af trappen. Ze heeft 2 weken in het peuterbed geslapen ging prima en toen kwam er ineens een soort angst fase die heeft ze in het ledikant ook gehad maar goed ze rende letterlijk haar kamer uit de gang op. Dus het is veiliger in een ledikant. We proberen het over een tijdje weer. Maar ik denk dat het wel slim is om even een dekbed eerst te proberen. Een groot bed met slaapzak lijkt me nogal onhandig mochten ze er uitklimmen/vallen etc.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wij wilde laatst over gaan was toch een grote stap. Ze is ook ineens bang i ...
Ik.lees ook veel om het grotere bed in de zelfde ruimte te zetten een tijdje zodat ze nog kunnen kiezen.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wij wilde laatst over gaan was toch een grote stap. Ze is ook ineens bang i ...
Wij hebben hier ook een tijdje de "donker" fase gehad. Dat hebben we opgelost met meerdere nachtlampjes. Ook heb ik een slot, wat je normaal op keukenkastjes doet, op haar deur gedaan. Zo kan ze de deur wel open doen om ons te roepen, maar niet zomaar zelf uit haar kamer. Slaapzak icm haar grote bed gaat prima. Ze vindt de geborgenheid nog te fijn en ze kan ook prima in en uit haar bed

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Wij hebben hier ook een tijdje de "donker" fase gehad. Dat hebben we opgelo ...
Ah oke we dachten we proberen het met een paar weken weer even opnieuw het ging eigenlijk heel goed. Ze heeft nu een nachtlampje en ze word snachts al niet meer wakker dus dat scheelt al. Met een dekbed slapen gaat hier prima. Wij hebben een peuterbedje met een half rekje ervoor dus ik had er een vloermatras naast . Ze ging er eigenlijk nooit uit tot ze ineens die angst had😅. We dachten er aan om dan de hendel even omhoog te doen. Ze deed dan trouwens de lamp in haar kamer aan kan ze net bij. Maar dan ging ze weer in bed liggen. Alleen met zo'n fel licht kan ze ook niet slapen...dus straks maar weer zien😂

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ah oke we dachten we proberen het met een paar weken weer even opnieuw het ...
Ja, ik baaal dat ze nu bij de lichtknop komt haha 🤣. Ze vindt schaduwen op het plafond ook eng. Zo lang die er niet zijn valt het mee. Wij hebben 2 nachtlampjes en de lichtjes op haar witte ruis apparaat aan. Dan is ze gerust gesteld 😇

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Ja, ik baaal dat ze nu bij de lichtknop komt haha 🤣. Ze vindt schaduwen o ...
Aha ja als je het maar weet wat werkt😅

één jaar geleden

Wij zijn 14 september verhuisd naar ons nieuwe huis en het weekend daarna bedacht ons zoontje dat het leuk was om uit zijn ledikant te klimmen. Ik had gelukkig net een eenpersoonsbed voor hem gehaald, dus gelijk in elkaar gezet. Slapen gaat heel goed en komt niet zelf uit bed tot wij hem roepen. Hij viel er ‘s nachts nog wel eens uit, dus hebben we bij Ikea een valhekje gehaald. Ik ben blij met de keuze om gelijk over te gaan naar een eenpersoonsbed. Nu kunnen we er naast gaan liggen als dat nodig is en hij vraagt er ook regelmatig om. Dan zegt hij ‘mama/papa ook bed’ 🥰

één jaar geleden

Wij zijn 14 september verhuisd naar ons nieuwe huis en het weekend daarna b ...
Wat fijn! Mag ik vragen hoe oud je zoontje is

één jaar geleden

Reactie op dmmk

Wat fijn! Mag ik vragen hoe oud je zoontje is
Hij is 4 september 2 geworden

één jaar geleden

Hij is 4 september 2 geworden
Oh dat scheelt maar 1 dag met mijne! Ik ga eerst proberen een deken en daarna ga ik gewoon de gok nemen. Het duurt nu ook 2 uur voordat ie slaapt al maanden dus kan niks erger worden😂😂

één jaar geleden

Nog even een vraagje; welk bed hebben jullie? Ik ben online flink aan zoeken en zie zoveel opties en sommige flink duur. Ik zat te denken aan deze gezien de rand ook soort extra geborgenheid. Ik zie ook bedbanken maar daar moeten 2 matrassen op om op te liggen daar lijkt me qua ergonomie niet heel goed voor hem😂

één jaar geleden

Reactie op dmmk

Nog even een vraagje; welk bed hebben jullie? Ik ben online flink aan zoeke ...
Als je voor geborgenheid gaat, ikea heeft veel leuke bedtent opties. https://www.ikea.com/nl/nl/cat/kinderkamer-bed-accessoires-18775/