12 Reacties

2 jaar geleden

Als ze het accepteert gewoon direct overstappen. Ik zou het vast proberen voordat je pak kunst op is. Dan weet je of je nog nieuwe moet kopen.

2 jaar geleden

Hier heb ik een tijdje 50/50 nog gedaan. Tot ze inderdaad 1 was toen volledig overgestapt. Misschien een weekje ook 50/50 doen voordat je de overstap maakt? De eerste week na overstappen kwam zo soms snachts opeens weer voor een flesje, maar gewone melk was ze dan ook tevreden mee. Na een week was dit klaar :) succes!

2 jaar geleden

Ik stap voorlopig nog niet over. Mijn kind eet en drinkt nog niet volwaardig en daarom ben ik bang voor tekorten. Zie ook: https://www.ad.nl/binnenland/geef-baby-langer-peutermelk-om-schade-te-voorkomen~a3c46195/

2 jaar geleden

Ik heb gewoon alles in 1 keer weg gehaald! Ging echt perfect. 👍🏻

2 jaar geleden

Reactie op Pomptidon

Ik stap voorlopig nog niet over. Mijn kind eet en drinkt nog niet volwaardi ...
Kom op zeg! Dit artikel is van 2017, onzin

2 jaar geleden

Rustig aan vervangen? Hier heeft ze lang op 3/4 flesjes op een dag gezeten en ineens ging dat naar 1-2 flesjes per dan toen ze meer vast ging eten. Ze heeft nu nog een fles voor de nacht die gaat niet altijd op maar als ik dat niet doe wordt ze vaak snachts nog wakker dus die houd ik nog even aan. Verder geven wij haar sochtends pap (Brinta) dat werkt wel als een prima vervanger en begin van de dag vind ik

2 jaar geleden

heb het laatst ook al ergens getypt maar ik vind dit zo ontzettend raar die rush om over te stappen bij de magische grens van 1 jaar 🤷‍♀️.. Advies is tot 2 jaar borstmelk/mensenmelk.. als dat niet lukt of kan heb je formule melk, inderdaad van een koe of geit maar afgestemd op de voedingswaarden van mensenmelk dus ik snap niet waarom je dan opeens naar koemelk (totaal ander dier dan een mens.. melk is niet vergelijkbaar in voedingswaarden) moet gaan zo heel abrupt.. dus ik houd t bij formula nr 1 of 2.. ben daar niet op tegen.. Hij drinkt hier ook nog best wat flessen dus laat het op eigen tempo beetje afzwenken

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

heb het laatst ook al ergens getypt maar ik vind dit zo ontzettend raar die ...
Waar staat dat tot 2 jaar? 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Waar staat dat tot 2 jaar? 🤷🏼‍♀️
advies van de who

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

advies van de who
Ach ja zo heb iedereen z’n advies en vaak is het advies tot 1 jaar. Vooral doen wat zelf goed voelt! Bijna kent z’n iedereen het beste.

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ach ja zo heb iedereen z’n advies en vaak is het advies tot 1 jaar. Vooral ...
naja unicef en de who zijn wat mij betreft wel serieuze instituten, dus dat neem ik wel mee.. het cb vind ik zo ouderwets over t algemeen 😂 maar inderdaad beetje koersen op je kindje is t beste 🤗 uiteindelijk merk je wel wat ze prettig vinden

2 jaar geleden

De Who geeft adviezen voor de hele wereld > WORLD health organization. Dit is dus een algemeen advies voor de hele wereld maar dus niet specifiek gefocust op Nederland, ontwikkelde landen, landen met goed en veilig drinkwater en heel veel andere veilige voedingsbronnen. Het cb geeft specifiek voor Nederland adviezen. Vandaar de verschillen. Iedereen moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Maar omdat het Who tot 2 jaar bv adviseert betekend niet dat dit ook een reden is om maar poeder te blijven gebruiken ipv koemelk. Je moet vooral zorgen dat je kindje genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, en dat kan op verschillende manieren.