7 Reacties

2 jaar geleden

Als ze een plattere speen niet accepteert dan kan je denk ik niet veel anders dan of de bibs afbouwen, of cold turkey stoppen. Wij zijn ook pas over gegaan op een platte speen, mijn dochter vindt het wel oké (zeker niet zo fijn als de bibs). Hoop dat dat het afbouwen vergemakkelijkt. Wil eigenlijk voor ze 1 is helemaal van de speen af zijn.

2 jaar geleden

Van elke speen kan je kind scheve tanden/kaak whatever krijgen. Zorg dat je kind voor haar 3e van de speen af is en niet 24/7 de speen inheeft, dan komt het echt wel goed.

2 jaar geleden

^^

2 jaar geleden

Gewoon stoppen met de speen. Waarom zou je nu nog de speen geven? Op deze leeftijd zitten er sowieso alleen maar nadelen Aan.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook geprobeerd en had precies hetzelfde. Ze kauwt op de supreme speen en gooit hem dan weg. Nu weer de normale Bibs. Vanaf 1 jaar hebben ze geloof ik minder zuigbehoefte en ga ik proberen verder af te bouwen. Nu heeft ze hem sowieso alleen bij het slapen en in slaap vallen. Maak me er niet zo'n zorgen om, zodra je stopt groeit alles direct weer goed terug. En daar is nog genoeg tijd voor. Geen stress

2 jaar geleden

Reactie op Liena003

Gewoon stoppen met de speen. Waarom zou je nu nog de speen geven? Op deze l ...
Omdat dit soms gewoon troost kan bieden. Gewoon alleen in bed geven of troost dan is er niks aan de hand.

2 jaar geleden

Hier wilde hij geen enkele andere dan de bibs.. De laatste optie was die van Medela en bingo!! Koste me wel 4 andere spenen die hij niet wilde maar goed 😅 alle bibs zijn de deur uit inmiddels.