12 Reacties

één jaar geleden

Het woord kunnen uitspreken maar nog niet de betekenis weten? Vaak zeggen ze eerst niet specifiek mama en papa en daarna pas tegen de juiste persoon 😅

één jaar geleden

Onze zoon zegt tegen iedereen papa haha. Af en toe iets van mapa, maar het lijkt nog lang niet op mama. Papa schijnt makkelijk uit te spreken te zijn.

één jaar geleden

Mijn kind kan beide uitspreken maar noemt mij ook papa, oma noemt ze papa. Ze noemt iedereen papa. Ook omdat het makkelijker is om uit te spreken. Haha

één jaar geleden

De onze begon met mama. En zegt tegen papa rustig ook mama.

één jaar geleden

Een kind leert een concept; een persoon, en koppelt daar een woord aan ‘papa’ . Dus ieder persoon is papa. Je zal dit ook krijgen met dieren. Een dier met 4 poten (maakt niet uit welke) krijgt een naam die een kind eraan koppelt. Nu is de p een makkelijke korte plofklank en de m niet even moeilijker. Net wat de voorkeur heeft…

één jaar geleden

Hier een boefje die zegt nu om te plagen Bendji ipv papa haha hij noemt alleen papa bij zijn echte naam en mama niet 🤪

één jaar geleden

Hij zegt ook tegen grote broer papa! Zo schattig haha

één jaar geleden

Mijn zoontje zegt tegen papa mama haha. We vonden het al zo gek want hij zei eerst wel papa

één jaar geleden

Onze zoon heeft een tijd lang specifiek mama gebruikt. Toen overdreven vaak papa tegen hem gezegt 🙈. Toen kregen we een periode dat hij de hele dag door papa zei tegen alles en iedereen ook gewoon random. En nu komen we weer op een punt dat hij mij mama begint te noemen, papa papa en af en toe horen we al Ben voorbij komen 😅. Je snapt de kleine man heet Ben. Hij is nu 13.5 maanden.

één jaar geleden

Hier hebben we dat ook soms. Wij proberen enkel zelf te reageren als hij het juist zegt. Enk als hij papa zegt tegen mij, zeg ik vb. Papa is in de tuin. Sinds een goeie week lijkt hij het wel door te hebben.

één jaar geleden

Reactie op Aeterna

Hier hebben we dat ook soms. Wij proberen enkel zelf te reageren als hij he ...
Hij is vandaag 14 maandag 🙂

één jaar geleden

Die van ons zegt tegen iedereen mama😅, en hij zegt het ook als hij honger heeft, haha. Papa komt er nog niet uit...