36 Reacties

één jaar geleden

Wat vervelend dat je je niet gesteund voelt. Misschien kun je voorstellen om eens samen te gaan zitten om taken te verdelen? En dan zo concreet mogelijk opschrijven op papier wie welke taak op zich neemt of wie wat op welke dag van de week doet. En bijvoorbeeld ook welke nacht hij eruit gaat voor jullie dochter en welke nacht jij. Mogelijk geeft dat meer inzicht en dan weten jullie beiden wat je van elkaar verwacht. Verder misschien een keer iets leuks plannen met z'n tweetjes? Om zo ook fijne momenten te hebben samen? En een momentje voor jezelf plannen om even op te laden?🙂 Hopelijk heb je er iets aan!♥️

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Wat vervelend dat je je niet gesteund voelt. Misschien kun je voorstellen o ...
Ja dat heb ik al gedaan.. eindstand doet hij het niet, en ik heb geen zin om contstant boos te zijn😞 en ja dat over de nachten is wel een goede alhoewel hij afgelopen nacht ook zou doen maar niet wakker werd. En op date gaan heb ik ook al tig keer aan gegevn. Ik had hem voorgesteld om 1x in de twee weken op date te gaan en dan om en om iets te verzinnen. Zo nam ik hem mee op dat in november en daarna was het zijn beurt. Is er dus tot op heden niet van gekomen.

één jaar geleden

En op seksueel gebied misschien vragen waardoor hij denkt dat het komt dat jullie geen seks hebben? Kan voorstellen dat hij ook aan het wennen is aan de nieuwe situatie, vaderrol en misschien ook moe is? Daarnaast als jullie misschien veel mopperen op elkaar, is de behoefte aan seks ook minder groot. Misschien proberen om elkaar meer te complimenteren? Tijd samen in te plannen? Te bedenken welke momenten seks mogelijk zou zijn? En te bespreken wat jullie behoeften zijn. Volgens mij gebeurt het veel vaker dat een seksleven wat inkakt zodra er een kindje is. Aan jullie om te kijken wat ervoor nodig is om dit wel weer te krijgen: zin, mogelijkheid, ruimte en tijd. Hopelijk kun je er iets mee ♥️

één jaar geleden

Ja dat heb ik al gedaan.. eindstand doet hij het niet, en ik heb geen zin o ...
Hm, lastig. Misschien het proberen meer los te laten? En als hij het niet doet even afwachten of hij het alsnog doet of een volgende dag doet? En als hij niet wakker wordt 's nachts terwijl het zijn beurt is, gewoon wakker maken? Voor de dates echt een vast moment plannen in jullie agenda en van te voren vragen/bespreken/bedenken wat jullie gaan doen? Dan moeten jullie er beiden van te voren bij stil staan en is de kans denk ik groter dat het ook echt gebeurt. Lastig hoor. En anders eens een echt open gesprek hoe pittig het voor jou is en hoe hij de situatie ziet. Desnoods schrijf je het in een brief aan hem zodat jij weet dat je alles op een handige manier hebt verwoord en hij rustig de tijd heeft om het eens na te lezen?

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

En op seksueel gebied misschien vragen waardoor hij denkt dat het komt dat ...
Ja ik vraag vaak aan hem hoe het kan en of er een reden is dat hij geen seks met mij wilt maar dan zegt hij dat er niks is en ik me nergens zorgen over hoef te maken. En ik snap het als hij moe is, ik ben ook vaak moe maar toch vind ik dat momentje samen fijn en het lijkt me dat je na 1,5 maand ook wel behoeftes zal hebben. Begin gewoon erg aan mezelf te twijfelen, ik vind het fijner als hij zegt dat er iets is dan dat hij zegt dat er niks is en vervolgens ook nooit wilt

één jaar geleden

Ja ik vraag vaak aan hem hoe het kan en of er een reden is dat hij geen sek ...
Dat snap ik. Misschien dan toch eens doorvragen en je twijfels bespreken? Dat je iets zegt zoals: als er niets is, dan zouden we wel seks hebben toch? Wat is voor jou de reden? Ben je moe? Heb je geen zin? Vind je het lastig dat m'n lichaam veranderd is? Enz. En misschien zeggen dat je er zelf onzeker door wordt en je je afvraagt of hij je nog wel aantrekkelijk of mooi vindt. Dat is heel spannend om te vragen, maar dan weet je het wel (waarschijnlijk vindt hij je vast nog wel aantrekkelijk!) en kunnen jullie vanuit daar verder kijken hoe jullie er mee om kunnen gaan.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Hm, lastig. Misschien het proberen meer los te laten? En als hij het niet d ...
Ik ga inderdaad een brief maken met dingetjes waar ik graag antwoord op wil en de taakverdeling. Dankjewel voor de tip! Het is meer dat als hij een taakje heeft ik het dan ook nog moet vragen of zelf doen (tandenpoetsen zal hij niet doen als ik het niet zeg) vitamines ook niet tenzij ik het zeg.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Dat snap ik. Misschien dan toch eens doorvragen en je twijfels bespreken? D ...
Ik zou proberen door te vragen/het gesprek zo open te houden totdat je voldoende antwoorden hebt. Anders ga je het zelfs invullen en maak je jezelf misschien wel onnodig onzeker. Dikke knuffel! ♥️

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Dat snap ik. Misschien dan toch eens doorvragen en je twijfels bespreken? D ...
Klopt ook al gedaan, hij zegt dan alleen dat hij moe is. En dat kan maar of je nou op je mobiel zit heel de avond of even een half uur iets anders, wat is de moeite dan.. en ik heb inderdaad ook aangeven dat ik er erg onzeker van word en of hij me nog wel mooi vind en dan zegt hij ja en daar hoef je je echt geen zorgen om te maken enzo maar als dat zo is dan zou je toch wel seks willen? Ik heb gewoon liever dat hij eerlijk is want er is een reden waarom hij het niet wilt of nooit uit zichzelf ermee komt.. sorry dat ik zoveel type vind het fijn om er even met een ander over te praten

één jaar geleden

Wij hebben thuis een te do lijst hangen 🤣 maar mijn vriend werkt dan vaak in buitenland.. zoals nu is die al 4 weken in Amerika.. dus als hij thuis is weet het zo het ritme van elke dag. Van hoelaat tot hoelaat ik werk.. waar onze zoon is.. ook waar mijn 2 andere kinderen zijn. Dus als hij in het weekend vrij is (als die thuis is) weet hij wat die kan doen.. Miss helpt zo'n lijst voor als hij thuis is ook wel? Verder sluit ik me aan bij de rest.. schrijf alles even op en doorvragen!

één jaar geleden

Ik ga inderdaad een brief maken met dingetjes waar ik graag antwoord op wil ...
Alsjeblieft! Ik snap dat je dan voelt alsof je overal aan moet denken ja. Misschien kun je het wat luchtig brengen? En zeggen: goh, had je de vitaminen al gedaan? Of nog niet? Dan voelt het voor hem misschien minder bekritiserend? (Als dat al zo voelt). En kan hij zeggen dat hij dat bijvoorbeeld 'zo' gaat doen of al heeft gedaan. Misschien kun je ook de vitaminen al in zijn zicht zetten op het moment dat jullie dat altijd doen zodat hij er sneller uit zichzelf aan denkt? Of bijvoorbeeld tegen je kindje zeggen: en dan ga je zo tandjes poetsen met papa. Dan weet je kindje wat er gaat gebeuren en wordt je vriend ook direct herinnerd 😉

één jaar geleden

Als je zelf uitgeblust bent. Kan je misschien beter eerst wat vaker iets voor jezelf plannen. Ik denk dat de gesprekken/discussies dan ook wat luchtiger zijn. Gewoon plannen en weg gaan. Dan maak je een lijstje wat hij wanneer /hoelaat hij wat voor je dochter moet doen. En dan ga je gewoon. Even loslaten kan ook fijn en belangrijk zijn. Tegelijkertijd ziet hij wat jij normaal altijd doet. Niet overleggen gewoon zeggen dan ben ik weg. Al is het een half uurtje zonnebak of even naar de winkel. Sommige mannen dit niet en vrouwen verwachten vaak dat een man dit uitzich zelf ziet. Bovendien is het ook eens leuk voor hem en jezelf om je anders te zien dan alleen met je kind of huis bezig lijkt mij inidergeval.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Alsjeblieft! Ik snap dat je dan voelt alsof je overal aan moet denken ja. M ...
Ja snap ik.. maar op een gegeven moment ben ik ook op, om dan alles nog “voor te kauwen” dan kan ik dat ook zelf doen dan kost het me minder moeite. Ze is nu al ruim 16 maanden bij ons op een gegeven moment verwacht ik wel dat het in je systeem zit of denk ik nu heel gek?

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Als je zelf uitgeblust bent. Kan je misschien beter eerst wat vaker iets vo ...
*zonnebank * zien dit niet

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Als je zelf uitgeblust bent. Kan je misschien beter eerst wat vaker iets vo ...
Ja handig Dankje! En anders uit zien elke dag kleed ik me leuk aan en doe ik mijn haar leuk, vind het daarom ook leuk om met ze tweeen weg te gaan maar als alles alleen vanuit mij moet dan ja, klein beetje moeite doen voor elkaar is ook leuk.

één jaar geleden

Klopt ook al gedaan, hij zegt dan alleen dat hij moe is. En dat kan maar of ...
Goed dat jullie het hier al zo open over hebben! Ik snap dat het frustrerend is. Kun je hem ook geloven dat vermoeidheid de reden is? Als mijn partner moe is, dan heeft hij ook geen puf om zin te maken voor seks. Dat is toch een stuk actiever dan op je telefoon zitten... Ik denk dat dan de oplossing zit in kijken waar hij moe van wordt, of daar iets aan te doen is. Dan kan je het aan bij de oorzaak. Of dat er momenten zijn waarop hij niet moe is en mogelijk wel zin zou hebben (bijv. Overdag ipv 's avonds). Of de taakverdeling/activiteiten/tijdsduur van de seks anders maken zodat het hem minder energie kost? Ingewikkeld hoor, verschillende behoeften...

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Goed dat jullie het hier al zo open over hebben! Ik snap dat het frustreren ...
Ja dat is wel een goede. Ik snap ook dat we nu in onze tropenjaren zitten maar om nou 1,5/2 maanden geen seks te hebben vind ik wel veel.. ja ik vind het ook lastig de behoeftes

één jaar geleden

Ergens herken ik het wel. Mijn man help wel mee in het huishouden, maar vind het soms lastig wat hij met ons zoontje moet doen. Hij is dol op ‘m hoor! Maar hij neemt niet het voortouw. Wat ik dan doe is hem een keus geven: wil jij hem de fles geven of hem zo naar bed brengen? Zulke dingen bijvoorbeeld. Zo voelt hij zich (denk ik) niet onder druk gezet. Misschien kun je het op die manier proberen met het huishouden? Blijf praten met elkaar 😘

één jaar geleden

Reactie op LaraW

Ergens herken ik het wel. Mijn man help wel mee in het huishouden, maar vin ...
Ja mijn vriend is ook dol op onze dochter alleen indd doet hij nooit iets met haar, al zeg ik ga even naar kinderboerderij met ze tweeën dan is dat al teveel moeite🙁

één jaar geleden

Ja snap ik.. maar op een gegeven moment ben ik ook op, om dan alles nog “v ...
Dan is de tip van eerst eens zelf wat ontspanning zoeken denk ik het handigst. Dan heb je meer puf en energie, erger je je minder snel en kun je zaken goed op een rijtje zetten. En zoals gezegd is, dan heeft je vriend ook door wat jij eigenlijk allemaal doet en hoe intensief dat kan zijn (omdat hij het zelf moet doen). Wie weet gaat hij dan ook vaker taken op zich nemen.