14 Reacties

10 maanden geleden

Hier een dochter van oktober 2019, zoon van september 2021 en dochtertje van juni 2023. Als ik de jongste voed(borstvoeding) dan speelt zoon eerst even zelf, als hij het zat wordt dan komt hij bij mij een boekje lezen. Of zelf plaatjes kijken of ik lees voor. Heeft even tijd gekost en de eerste paar weken was hij ook heel stout, of probeerde hij zijn zusje weg te duwen zodat hij op schoot kon. Op gegeven moment leerde hij dat hij aandacht kreeg door met een boekje aan te komen. Maar goed, ik heb hem ook met regelmaat de eerste weken in zijn bed gezet als hij stout deed en niet luisterde. Dan was hij even buiten mijn zicht en kon ik rustig voeden terwijl hij daar niks kwaad kon doen. Deed het alleen als hij tijdens het voeden stout was en niet luisterde en haalde hem er na het voeden weer uit. Hij leerde daardoor dat als hij stout was, hij even (zonder speelgoed) ergens anders op zichzelf aangewezen was. Hij verkoos vrij snel het boekje lezen of zelf spelen boven zijn bed.

10 maanden geleden

Gefeliciteerd trouwens!

10 maanden geleden

Gefeliciteerd! Hier een jongetje van sept 2021 en een meisje in maart 2023. Ik koos (en kies) de 'slimme' momenten. 's morgens eerst ons jongetje uit bed met ontbijt, en dan rap ons meisje erbij halen om te voeden aan de eettafel en ondertussen gezellig kletsen (je kunt alleen niet zelf eten, maarja). Als ons zoontje smiddags een dutje deed, kon ik haar ook heerlijk even bij me laten slapen en voeden, bij de derde keer deed ik dan toch even lekker de tv aan, en dan was mijn man thuis om de aandacht eerlijk te verdelen. Tip: vraag veel oma's/opa's om lekker te komen knuffelen! Dan hebben ze beiden genoeg aandacht :) haha

10 maanden geleden

Dochter van september 2021 en dochter van 31-10-2023. Ook vanaf maandag alleen, ik vind het ook wel spannend!

10 maanden geleden

Dat half uur kan ook in een draagzak, voor jezelf ook wel lekker. En zoveel mogelijk betrekken bij alles. Ze willen graag helpen en gerichte kleine taakjes doen. Schoot spelletjes of boekjes lezen zijn ook een aanrader inderdaad. Succes!

10 maanden geleden

Hier kan nummer twee elk moment komen. Ben erg benieuwd hoe dochter erop gaat reageren. Ik heb een mandje met speelgoed waar ze tijdens voedingsmomenten mee mag spelen. Ik hoop dat dat gaat werken.

10 maanden geleden

Hier beide van saleptember met 2j tussen. Tijdens het voeden probeer ik hem mondeling aan te moedigen, boekjes te lezen of liedjes te zingen. Als de jongste boertje moet laten en hij is lastig doe ik hem in de draagzak. Niks houdt je ook tegen om even het voeden te pauzeren als de oudste te lastig is eh.

10 maanden geleden

Ons zoontje is ook van september ‘21 en onze kleinste man is van maart ‘23. Komt echt goed!! Ik vond het aan het begin ook reuze spannend maar hij was er altijd heel rustig onder als ik aan het voeden was. Probeerde hem overal bij te betrekken en probeerde hem vaak naast mij te laten zitten als ik aan het voeden was, dan mocht hij een filmpje kijken. Werkte perfect! 👍🏻

10 maanden geleden

Hier ook een peuter (sept 21) en een baby (sept 23). Het is echt even uitvinden hoe en wat, vond het ook echt een dingetje dat mijn man weer ging werken. Mijn tips so far: - Gebruik een draagzak en investeer ook echt in een fijne waarmee je lang achter elkaar kan dragen (ook handig voor het rechtop houden na een voeding) - Plan leuke dingen om te doen (naar vrienden, naar opa en oma, kinderboerderij, tuincentrum) zodat de dagen sneller gaan en je peuter iets leuks heeft om te doen - Voel je geen slechte moeder als je peuter even wat meer schermtijd krijgt - Vraag je peuter op speelse manier te helpen bij verschillende dingen - Vraag om hulp, laat je peuter bijvoorbeeld een paar uurtjes met opa en oma naar de kinderboerderij of speeltuin gaan - Advies van de jeugdvpk: doet de peuter iets wat niet mag, maar is het niet schadelijk/gevaarlijk, doe of je het niet ziet - Accepteer dat het huis aan het einde van de dag een bende is en dag je de komende tijd weinig gedaan krijgt. Komt wel weer! Veel succes hoor, you can do it! 💪🏻

10 maanden geleden

Ook zoon va n sep 21 en van aug 23. Moet zeggen begin vond ik het heel moeilijk. Maar ik alweer me draai gevonden. Idd soms op einde van de dag huis een zooi maar het zei zo ik ruim het op en klaar. En sommige dingen gewoon dag later. En soms even tekenfilmpje helpt enorm. Geniet er van ze worden wo snel groot weer 😊

10 maanden geleden

Hier ook dochter van september en nu dochter van vijf weekjes. Ik ga eerst de peuter uit bed halen en dan ontbijtje en mag ze even televisie kijken. Ik ondertussen voeden en wanneer ik klaar ben maak ik even tijd om met haar te spelen en leg ik de baby even weg. Niet dat ze hierom vraagt, heel eerlijk is ze super lief voor haar zusje maar dat vind ik zelf belangrijk.

10 maanden geleden

Hier een zoontje van september 21 en een zoontje van april 23. Als ik de fles geef zet ik vaak de tv even aan dan kan de ene rustig drinken en de andere is dan even bezig. De eerste dagen dat ik alleen was vond ik best zwaar maar je vindt je draai vrij snel. Verder is het handig om veel spullen zoals luiers, extra kleding enzo beneden te leggen dan hoef je niet steeds alles op te halen.

9 maanden geleden

Reactie op MeerieVonk

Hier ook een peuter (sept 21) en een baby (sept 23). Het is echt even uitvi ...
Fijne tips! Dankjewel!

9 maanden geleden

Hier ook dochter van sept 21 en dochtertje van april 23. Vond de eerste paar maanden echt wel pittig! Maar de draagzak heeft hier echt heel goed geholpen. De jongste kon slapen wanneer ze wilde en ik had toch tijd met de oudste en beetje huishouden. En omdat de jongste geen ritme had, ging ik alles gewoon inplannen op het ritme van de oudste. Probeerde vaak in de ochtend na ontbijt gelijk even het huis uit te gaan, en dan voor de eerste voeding terug. Dan voelde ik me wat minder “schuldig” voor de schermtijd tijdens voeden. Na een paar maanden zette ik mijn oudste op haar kamer met wat boekjes terwijl ik de jongste in slaap hielp in haar bedje. Soms kreeg ze filmpje. En het wordt allemaal echt makkelijker met de tijd. Baby drinkt sneller en laat er meer tijd tussen. Is minder onrustig tussen voedingen door etc etc. Houd dat in je achterhoofd, zolang je weet dat het lastige stukje tijdelijk is, wordt het relatief echt makkelijker. Succes! ❤️