89 Reacties
één jaar geleden
Als hij 2,5 is heb hier bewust voor gekozen omdat je vanaf dan kinderopvangtoeslag krijgt en vanaf 2jaar niet en moet je alles zelf betalen
één jaar geleden
Reactie op Denisesanders
Als hij 2,5 is heb hier bewust voor gekozen omdat je vanaf dan kinderopvang ...
Dat is zeker niet waar! Je krijgt vanaf 2 jaar al kinderopvangtoeslag terug 😀
één jaar geleden
Is dit veranderd dan mij vertelde 2 jaar geleden met mijn andere zoontje dat je dat zelf moest betalen vreemd🤔
één jaar geleden
@denisesanders Je krijgt kinderopvangtoeslag als beide ouders werken en je kind naar de opvang gaat. Leeftijd heeft er niks mee te maken.
Ik ben trouwens vanochtend naar de intake geweest van de voorschool/peuteropvang. Die is hier vanaf 2 jaar en gaat ze volgende week dan ook heen. Ze zit voornamelijk al met wat oudere kindjes tot 4-5 jaar. We gaan het rustig opbouwen, eerst een half uur, dan een uur etc. En als er iets is, zoals te moe/onophoudelijk huilen of iets anders, dan bellen ze mij gewoon. Ik woon er 5 min vandaan. Ik vind dit zelf heel erg fijn, al verwacht ik dat ze super snel gewend raakt en het vooral heel erg leuk gaat hebben hoor!
één jaar geleden
Mijn dochter (gister 2 geworden) is vandaag voor de tweede keer geweest. Ze moet nog erg wennen. Het is ook een grote stap, ze is alleen haar eigen “clubje” mensen gewend. Ben allebei de keren gebeld dat ik haar kon ophalen omdat ze ontroostbaar was. Het gaat tot nu toe ongeveer twee uurtjes goed, dan heeft ze er genoeg van. We hebben nu besloten dat ze de volgende keren van 9 tot 11 gaat, om te wennen.
Ik twijfel of ik haar niet beter twee ochtenden kan laten wennen, die twee uurtjes. Een ochtend lijkt me ook zo weinig, aan de andere kant is ze nog zo klein en jong…. Ze is echt de jongste van de groep. Ze zeiden wel dat er nog meer jongere kinderen komen, dat hoop ik een beetje. Vind het zo sneu.. staat ze voor de deur te huilen als ik aankom. Het is doorzetten. Weet zelf ook niet zo goed wat beter is, een of twee ochtenden… voor het wennen zullen twee ochtenden dan wel weer beter zijn.
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Oke help! Morgen ochtend is het zo ver voor mijn zoontje. Zijn eerste ochte ...
Hier alleen luiers/verschoonspullen eigenlijk! En reservekleding.
Drinken (uit een beker) en fruit krijgen ze daar bij ons.
Veel succes!
één jaar geleden
Mijn dochter is 2 weken terug 1 ochtend in de week begonnen, ze vind het brengen nog een beetje spannend, als ze er eenmaal is vind ze het leuk en komt ze thuis met grote verhalen 🥰
één jaar geleden
Reactie op Samoumie
En hoe is het gegaan?
Was pittig de eerste keer.. hij moest erg veel huilen maar ze zouden bellen als het echt niet meer zou gaan. Maandag van 9 tot 12 geweest en vandaag volledige ochtend van 8 tot 12. Bij brengen weer huilen maar kreeg al snel wat foto’s dat hij lekker aan t spelen was, bij ophalen ook weer huilen maar wel leuke verhalen van hoe t was❤️.
Heb wel enorm last van schuldgevoelens, is t niet te vroeg en vind t dan sneu dat hij zo overstuur is.. ook merk ik dan in de middag dat hij erg veel wil knuffelen en alleen maar bij mama wilt zijn wat helemaal oke is natuurlijk. Dan denk ik alleen van oh doe ik hier wel goed aan..
één jaar geleden
Reactie op Des01
Mijn dochter (gister 2 geworden) is vandaag voor de tweede keer geweest. Ze ...
Ik herken heel erg wat je zegt.. mijn zoontje is ook net 2 geworden en is nu wel al 2 keer geweest. Hij gaat wel 2 dagen in de week en heb wel het idee dat dat fijner is.. hij is alleen sinds hij daar heen gaat heeeeeel erg aanhankelijk aan mij en wilt de hele tijd knuffelen. Merk jij dat ook? Ik maak me er een beetje zorgen om en hoop echt zo dat ik hier wel goed aan doe.. aan de andere kant, als ik weer ga werken zou hij ook naar de opvang moeten..
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Ik herken heel erg wat je zegt.. mijn zoontje is ook net 2 geworden en is n ...
Het is niet gek dat hij nu wat aanhankelijker aan jou/jouw partner is. Jullie zijn zijn veilige haven, daar waar hij altijd op terug kan vallen. Door hem steeds te brengen (en zelf positiviteit uit te stralen), gaat hij er vanzelf wennen en met plezier heen. Wel belangrijk om daarbij zelf het vertrouwen uit te stralen dat jij weet dat hij het er goed heeft. Ook voor straks de basisschool, waar hij 5 dagen heen gaat, is dit een goede oefening en maakt het de overstap naar school een stuk prettiger.
Om een voorbeeld uit de praktijk te noemen, ik werk in de kinderopvang, er was een moeder die elke keer tegen haar kind zei; ik weet dat jij hier niet wil zijn en dat jij het helemaal niet leuk vindt, maar mama moet werken dus jij moet hierheen, maar als je het niet leuk vindt moet je dat gewoon tegen de juf zeggen, dan komt mama jou gelijk halen en gaan wij samen wat leuks doen. Het jongetje kwam toen hij 3 jaar en 3 maanden was(pas verhuisd), hij heeft 9 maanden lang 2x in de week de hele dag gehuild. Hij vond het verschrikkelijk bij ons. Maarja als jij elke keer dat je gaat dit te horen krijgt, dan ga je ook niet met plezier. Dus mijn advies, ga vooral zelf met positieve houding naar de psz. Dan krijgt je kindje het er vast goed naar zijn zin.
één jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Het is niet gek dat hij nu wat aanhankelijker aan jou/jouw partner is. Jull ...
Dankjewel voor je antwoord! Ja dat probeer ik ook heel erg. Hij is zelf ook erg vrolijk en als hij t ziet zegt hij blij: schoooool!! Dus dat is super fijn. Alleen daarna is t vaak heel begrotelijk omdat hij zo verdrietig en hangerig is.. maar je woorden doen mij goed! Even volhouden en hopelijk went hij snel
één jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Was pittig de eerste keer.. hij moest erg veel huilen maar ze zouden bellen ...
Aahhw! Hier ben ik dus ook zo bang voor! Of ik er wel goed aan doe. Ze wordt over een weekje 2 en ze mag in oktober beginnen 2 ochtenden. Maar vind haar nog zo klein! En idd die schuldgevoelens. Ik heb a.s dinsdag een intake en 3 oktober mag ze beginnen.
één jaar geleden
Reactie op Samoumie
Aahhw! Hier ben ik dus ook zo bang voor! Of ik er wel goed aan doe. Ze word ...
Ja snap ik.. ik denk dat het heel erg ligt aan je kindje zelf. Ik dacht dat die van mij er klaar voor was omdat hij best ver voorloopt met z’n ontwikkeling. Hij praat echt al heel duidelijk en met hele zinnen. Ook in zn doen en laten blijf ik mij verbazen hoe snel hij is. Maar toch blijft t lastig.. net ook weer huilen toen ik weg ging maar dit keer al toen we voor de school stonden😢. Mom guilt is real..
één jaar geleden
Reactie op Jurst
Alleen als je beiden werkt, anders krijg je niks.
Bij ons in de gemeente krijg je wel toeslag voor de peuterspeelzaal als maar een ouder werkt. Dit is echter een regeling die via de gemeente loopt. De jeugdarts van het cb moet hier een ‘briefje’ voor ondertekenen. Echter is dit dus in iedere gemeente anders geregeld.
één jaar geleden
Reactie op Jurst
Alleen als je beiden werkt, anders krijg je niks.
Nee hoor ik werk niet en ben alleenstaande moeder. Mijn zoontje gaat 2 ochtenden en ik krijg dit gewoon vergoed. Psz heeft dit voor mij aangevraagd. Ik betaal een eigen bijdrage van 65 euro maar dat is inkomensafhankelijk