12 Reacties

2 jaar geleden

Geen pinda allergie maar ik heb een soortgelijke reactie gehad maar op ei. Had me zoontje van 7 maanden ei gegeven en ook hij kreeg bultjes op zijn gezicht, ook zijn oren en handjes zwollen helemaal op. Diezelfde avond langs de huisartsenpost geweest en iets tegen de allergie gekregen wat direct werkte. Huisarts kon niet met zekerheid zeggen dat het lag aan het ei, maar ze zeggen dat kinderen erover heen kunnen groeien dus hoop op het beste!

2 jaar geleden

Hoi! Ons zoontje heeft helaas een allergie voor pinda. Afgelopen donderdag ook bevestigd dmv een provocatietest in het ziekenhuis. Ik heb nu medicatie achter de hand voor het geval hij toch iets binnenkrijgt.

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat jullie hebben gekregen? Mijn zoontje kreeg met 6 maanden reactie op aubergine en op spoed gaven ze aan dat onder de 1 jaar ze geen anti histamine kunnen geven.. en dat we pas vanaf 5 jaar allergie testen kunnen doen

2 jaar geleden

Wij zijn gisteren op het kinderallergie behandelcentrum geweest van het Deventer Ziekenhuis. Via een huidtest is pinda en hazelnoot bevestigd, kippenei heeft Marijn thuis ook op gereageerd, maar niet middels de huidtest. Nu krijgen we nog een provocatie test om dit verder te onderzoeken, want er bestaan ook vertraagde reacties. Er bestaan verschillende gradaties bij allergieën, de kinderarts gaf gisteren aan dat er dan zeker mogelijkheid is om er overheen te groeien.

2 jaar geleden

Er stond laatst iets in de krant over een veelbelovende aanpak bij allergie bij jonge kinderen. Heb even gegoogeld, volgens mij is het dit: https://www.dz.nl/patient/afdelingen/kinderallergie-behandelcentrum/studie-voedselallergie-bij-kinderen Anders zou ik persoonlijk een bioresonantie-traject overwegen, want nu is de kans nog groter dat je er vanaf kan komen! Succes iig met de kindjes & allergie!

2 jaar geleden

Reactie op JT20

Er stond laatst iets in de krant over een veelbelovende aanpak bij allergie ...
Ik ken al 2 kindjes die hierdoor over hun allergie zijn heengegroeid!

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat jullie hebben gekregen? Mijn zoontje kreeg met 6 maanden ...
Niks. Omdat hij geen moeite had met ademen. Na 3 uur was het weer zo goed als normaal.

2 jaar geleden

Reactie op JT20

Er stond laatst iets in de krant over een veelbelovende aanpak bij allergie ...
Dankje!

2 jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Niks. Omdat hij geen moeite had met ademen. Na 3 uur was het weer zo goed a ...
Maar pinda is wellicht wat lastiger te vermijden dan alleen aubergine. Daarom misschien pas na 5 jaar? Geen idee.

2 jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Maar pinda is wellicht wat lastiger te vermijden dan alleen aubergine. Daar ...
Ja aubergine valt onder de nachtschade groep dus we mogen heel die groep neit geven. We mogen ook geen pinda geven omdat hij ernstig eczeem heeft en zo jong reactie gaf dat we het niet mogen uitproberen omdat pinda vaak op ademhaling slaat. Hebben in juni afspraak bij kinderarts hopelijk beetje duidelijkheid!

2 jaar geleden

Ja aubergine valt onder de nachtschade groep dus we mogen heel die groep ne ...
Ah ik kende het niet. Jeetje wat zijn er dan toch veel mogelijke allergieën.

2 jaar geleden

Uiteindelijk een verwijsbrief voor bloedprikken en een diëtist gekregen. Huisarts zei dat testen wel kon maar dat er zeer waarschijnlijk uit zou komen dan er nog meer allergieën naar boven zouden komen naar dat het nog niet heel betrouwbaar is. Pas op latere leeftijd.