24 Reacties
2 jaar geleden
Wordt ze niet zo vroeg wakker omdat ze honger heeft? Misschien kan je proberen haar een flesje te geven en haar meteen terug op bed te doen, of haar voor het slapen gaan wat pap geven?
Onze dochter is ook een tijdje zo vroeg wakker geworden maar bij haar lag het dus echt aan de honger, ik ben haar dan overdag wat meer eten gaan geven en dat hielp!
2 jaar geleden
Hoelaat geef je het eerste flesje?
Mijn zoontje wordt ook nog weleens rond 05.00 wakker. Ik laat hem dan wel wakker tot 09.00 en dan pas naar bed.
Flesje tegen 06.30 en gezellig samen ontbeten om 07.30 met een boterham aan tafel.
Een powernap daarvoor nog zou ik niet zo snel nog doen, dat brengt misschien een ritme helemaal in de war. Na 2 a 3 dagen is het vaak bij ons weer normaal als ik bovenstaand toe pas.
2 jaar geleden
Wij houden grofweg 2-3-4 aan qua slaapjes! 2 uur na de nacht eerste slaapje, daarna na 3 uur het middagslaapje en dan 4 uur daarna de nacht weer in :)
2 jaar geleden
Hoe wordt ie wakker? Overstuur of rustig? Bij mij wordt ons zoontje ook wel eens eerder wakker rond 5 uur/6 uur en omdat ie rustig is laat ik hem gewoon liggen en vaak valt ie weer in slaap. Of ik leg hem weer naar beneden. Ik heb hem er ook wel eens uitgehaald maar hij is dan nog zo moe dat hij dan in slaap valt tijdens de fles en die ook niet goed drinkt. Ook niet te genieten dan omdat ie nog zooo moe is.
2 jaar geleden
Mijn dochter is ook weleens voor 6u wakker. Vanmorgen bv om half 6. Ik laat haar dan spelen in bed tot 6u en dan start ik of mijn man de dag met haar. Rond half 7 krijgt ze dan haar fles. Na 2 uurtjes dus om 8u gaat ze gewoon naar bed. Ze slaapt dan 1.5 a 2 uur. Daarna is ze 3 uurtjes wakker dan slaapt ze weer 1.5 tot 2.5u en dan is ze wakker tot dat ze weer naar bed gaat zo'n 3.5 a 4 uur later. Ze ligt dan alsnog gewoon tussen 18.00u en 19.00u op bed. Zou me er niet te druk over maken, moe is moe. Liever 3 dutjes dan een oververmoeide baby 😊
2 jaar geleden
Volg. Hier precies hetzelfde. Wordt ook rond 5 wakker. Al van alles geprobeerd van eerder naar bed tot later naar bed. Wakker tijden. Wij mochten van het cb een tijd terug geen rijstebloem meer geven voor de nacht (hij groeide te hard) maar ga nu wel eens iets met meergranen proberen oid. Vind het idd ook zo zoeken en lastig.
2 jaar geleden
Hier ook hele tijd 5 uur wakker geworden, maar als ze dan om 7 uur weer moe werd dan bracht ik haar gewoon naar bed. Na heel wat weken is het wat opgeschoven en nu wordt ze wisselend iets voor 6en of net erna wakker dan kan ik haar nog even laten liggen. Maar rond 8 uur is ze vaak al moe en dan gaat ze gewoon weer naar bed. Soms half uur soms 1,5 uur. Ergens in de middag een slaapje en eind vd middag(alles is heel wisselend ik volg geen schema’s maar ongeveer 3 uur slaap op een dag) Om 8 uur weer naar bed.
Geen tips, alles is een fase denk ik maar…
2 jaar geleden
Ik heb wel eens vaker gehoord dat babys vroeg wakker kunnen worden als ze overdag te veel slapen. Met 9 maanden hebben ze nog zo’n 2,5u slaap overdag nodig. Misschien heb je hier iets aan 😄
2 jaar geleden
Alles donker houden tot 6:00?
Rond 7:00 een powernap van 10 minuten laten doen? Het gapen na een half uur kan ook zijn omdat ze nog een beetje wakker aan het worden is. Ik gaap ook best wel lang nadat ik wakker ben😉
1e fles opdelen in 2 x ? Zodat ze weer in slaap kan vallen?
Mijn zoontje (10 september) was de laatste tijd ook vaak vroeg wakker rond 5:15/30. Maar hij was duidelijk toe aan 2 slaapjes van 1,5 uur. Met een wakker tijd van ongeveer 3, 3 en 3,5 (soms 4) De nachten gaan nu ineens ook zoveel beter 🙂 Ik ben echt hem gaan volgen.
Wordt rond 6:00/6:30 wakker en dan rond 9:00/9:15 weer slapen tot 10:30/10:45. Dan het 2e slaapje van ongeveer 13:30/13:45 tot 15:00 en dan tussen 18:15 en 18:45 naar bed.
2 jaar geleden
Mijn zoontje wordt ook rond 04-05 uur wakker de laatste tijd en drinkt dan ook gulzig aan de borst. Daarna laat ik hem weet slapen en wordt meestal om 8 uur wakker. Maar ook als hij rond 6 of 7 uur wakker wordt laat ik hem aan de borst drinken en leg ik hem terug. Hij valt gewoon in slaap en wordt dan later ontspannen wakker. Zijn dag begint pas als ik de mijne begin is het uitgangspunt.
2 jaar geleden
Reactie op saskiat91
Mijn zoontje wordt ook rond 04-05 uur wakker de laatste tijd en drinkt dan ...
Slaapt hij in de ochtend dan nog wel of hebben jullie elke dag een ander ritme?
2 jaar geleden
Wilde ons zoontje vanavond meergranen door de laatste fles geven. Was niet lekker 😅 hij werd boos.
Maar rustig opbouwen met schepjes misschien lukt het dan en is die langer verzadigd waardoor die langer slaapt.
Hebben al zoveel geprobeerd kwa wakker tijden, eerder later naar bed. Weinig slapen overdag, veel slapen overdag. Dat het dat bijna niet kan zijn. Heb hem wel een pyjama broek aangetrokken en sokken. Misschien heeft die t koud einde van de nacht.
Geen idee waarom ik dit typ. Moest m’n gedachtes even ergens kwijt denk ik 😅🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Noa2307
Wordt ze niet zo vroeg wakker omdat ze honger heeft? Misschien kan je probe ...
Ik kan het eens proberen, maar ze heeft spek zat haha dus ik vermoed het niet. En ze is wel klaarwakker als ik bij haar kom!
2 jaar geleden
Reactie op Lindabodhi
Hoelaat geef je het eerste flesje?
Mijn zoontje wordt ook nog weleens ro ...
Ik probeer 07.00 maar soms ook wat eerder! Knap dat die van jou zo lang wakker kan blijven. Onze dochter is dan echt niet meer te genieten en moet echt slapen.
2 jaar geleden
Reactie op steefgerritsen
Wij houden grofweg 2-3-4 aan qua slaapjes! 2 uur na de nacht eerste slaapje ...
Ja dat lees ik meer, maar dat werkt dan toch niet? Als ze om 05.00 wakker is. Moet ze om 07.00 weer naar bed. Ze slaapt meestal een uur als ik haar laat liggen. Dus dan om 8.00 wakker en om 11.00 weer op bed. In de middag slaapt ze nooit langer dan 1.5/2 uur. Dat zou dan betekenen dat ze van 13 tot 18.30 wakker moet zijn? Dat lukt ons nooit hahah. Dit zou wel werken als ze rond 7.00 wakker zou worden.
2 jaar geleden
Reactie op Mandje000
Oh sorry ik zie dat je een dochter hebt…ik bedoel uiteraard dan zij ipv hij ...
Meestal pratend tegen knuffel, maar na een tijdje gaat ze jengelen. Valt zelden weer in slaap helaas 🙄