Onze dochter wordt al weken voor 06.00 uur wakker. Nu ook weer 05.10 uur. Meestal proberen we rond 9.15 een ochtendslaapje te doen van ongeveer een uurtje. Maar als ze zo vroeg wakker wordt is ze rond 07.15 uur alweer aan het gapen en red het echt niet tot na 09.00 uur. Ik zit er aan te denken haar dan maar weer even te laten slapen voor een klein halfuurtje. Doen meer mensen dit? Dan doe ik haar rond 10.00 uur nogmaals op bed voor haar langere ochtendslaapje. En tussen de middag rond 13.00 tot 15.00.
Ik las dat je rond 9 maanden in elk geval na 15.00 uur niet meer moet laten slapen, omdat ze dan dus ook vroeg wakker worden. Nu heeft dat hier nog weinig effect haha.
Het is soms zo zoeken! Ze is 9 maanden, maar ze is vaak na 1.5 uur na haar slaap alweer moe.. dus ik denk dat ik die schema’s wat los moet laten en haar moet volgen. Het is namelijk toch gek dat ze om 05.15 uur wakker wordt en na een halfuur alweer gaapt.. dan is ze niet uitgerust wakker geworden lijkt het.
Dus zeg maar waar het vroeg wakker worden aan ligt. Ik gun haar ook gewoon een goede nachtrust. Verder slaapt ze wel door!
Iemand nog tips? Hoe doen jullie de slaapjes en hoe laat worden die van jullie wakker?