170 Reacties

2 jaar geleden

Hier is het vooral papa, mama, die, doei, hai, huh 😂

2 jaar geleden

Papa, mama en hi. Maar wel babytaal hoor dus zwaar overtuigd ben ik niet dat het 100 procent bewust is ahha

2 jaar geleden

Ik heb een tweeling van net 14 maanden. De ene zegt best wat woordjes(zoals mama, papa, boom, bloem, woef, boe, tiktak of pogingen tot haha. De andere praat vooral wartaal 😅. De ene wijst van alles aan, de ander eigenlijk ook niet. Dus denk dat het heel erg verschilt per kindje? En heb zelf eigenlijk geen flauw idee wat 'normaal' is.🙈

2 jaar geleden

Hahaha wij zeggen een soort van mama. De rest hoort "nee, hai, aai en hoi" Maar dat zegt die echt niet hoor 🤣 maak me daar echt niet druk over.. komt vanzelf

2 jaar geleden

Niet echt letterlijk, meer bababa en mamama haha.

2 jaar geleden

Jazeker! Papa, mama, dies (diesel de hond) die, eten, hap, bal, ja en nee haha 😅 daarbij wijst ze overal naar en kan ze nee schudden

2 jaar geleden

Papa, mama, Die, daar, ohhooo, kijk, jajaja,

2 jaar geleden

Tegen papa zegt hij Bbb 🤣 en vaak zaken aanwijzen die hij wil ofzo en dan zegt hij ‘die’, voor de rest ook het woordje ‘tanda’ en dan wijst hij zijn tandjes aan omdat we veel zingen bij het tanden poetsen 🤣

2 jaar geleden

Hier ook vooral die, da, haii en een soort babyversie van kijk. Dierengeluiden probeert ze na te doen, maar dat zijn ook meer een soort klankpogingen.

2 jaar geleden

Aai, die, papa, mama en Isa (onze poes) 🥰

2 jaar geleden

Niet echt. Meneer zegt steeds die en wijst dan, wel duizend keer op een dag. Kan precies aangeven wat hij wilt met 1 woord 🤣

2 jaar geleden

mama, papa opa, ja , en da ( daar )

2 jaar geleden

Reactie op 30SAAR

Niet echt. Meneer zegt steeds die en wijst dan, wel duizend keer op een dag ...
hier ook inmiddels uitgebreid met 'deze' en wat gebabbelde versies van banana, water, eten etc

2 jaar geleden

Zijn eerste woord was auto en dat zegt hij gemiddeld 100 keer per dag 😅 ook mama, boe(k) en woewoewoe als hij een hond ziet. Voor de rest ook de hele dag door baby gebrabbel.

2 jaar geleden

Hier is 'ja' grote favoriet. Alles is jajajaja! Mag niet klagen, beter dan nee 😜 Verder kan ze mama zeggen maar zegt dan wel hhhmamamamam. En papa is dada En brrrrrm bij dr duplo autootje (zal ze wel het ruisende geluid van de auto mee bedoelen). Maar hier houdt d'r vocabulaire wel op hoor 😅

2 jaar geleden

Mama en papa en jaja kan hij al zeggen

2 jaar geleden

Mama papa die opa oma kakken ( naja lijkt op kakken 😂)

2 jaar geleden

Mijn zoontje zegt zegt papa, mama, eten, water, buiten, blaadje, lekker, bal, paardje, en ik vergeet vast nog wat. Ik dacht eerst dat het toevallig zo klonk maar hij doet het steeds op het juiste moment en ik hoor het ook van opa, oma en het kinderdagverblijf terug.

2 jaar geleden

En bij jou dan Romy?

2 jaar geleden

Hier is het vooral heel veel dingen zeggen die wij niet begrijpen 🙃. Ze heeft hele gesprekken met zichzelf. Verder papa, mama, miauw (de poes) en haaaaai in combinatie met zwaaien