170 Reacties
2 jaar geleden
Papa, mama en hi. Maar wel babytaal hoor dus zwaar overtuigd ben ik niet dat het 100 procent bewust is ahha
2 jaar geleden
Ik heb een tweeling van net 14 maanden. De ene zegt best wat woordjes(zoals mama, papa, boom, bloem, woef, boe, tiktak of pogingen tot haha. De andere praat vooral wartaal 😅. De ene wijst van alles aan, de ander eigenlijk ook niet. Dus denk dat het heel erg verschilt per kindje? En heb zelf eigenlijk geen flauw idee wat 'normaal' is.🙈
2 jaar geleden
Hahaha wij zeggen een soort van mama.
De rest hoort "nee, hai, aai en hoi"
Maar dat zegt die echt niet hoor 🤣 maak me daar echt niet druk over.. komt vanzelf
2 jaar geleden
Jazeker! Papa, mama, dies (diesel de hond) die, eten, hap, bal, ja en nee haha 😅 daarbij wijst ze overal naar en kan ze nee schudden
2 jaar geleden
Reactie op 30SAAR
Niet echt. Meneer zegt steeds die en wijst dan, wel duizend keer op een dag ...
hier ook
inmiddels uitgebreid met 'deze'
en wat gebabbelde versies van banana, water, eten etc
2 jaar geleden
Hier is 'ja' grote favoriet. Alles is jajajaja!
Mag niet klagen, beter dan nee 😜
Verder kan ze mama zeggen maar zegt dan wel hhhmamamamam.
En papa is dada
En brrrrrm bij dr duplo autootje (zal ze wel het ruisende geluid van de auto mee bedoelen).
Maar hier houdt d'r vocabulaire wel op hoor 😅
2 jaar geleden
Mijn zoontje zegt zegt papa, mama, eten, water, buiten, blaadje, lekker, bal, paardje, en ik vergeet vast nog wat. Ik dacht eerst dat het toevallig zo klonk maar hij doet het steeds op het juiste moment en ik hoor het ook van opa, oma en het kinderdagverblijf terug.
2 jaar geleden
Hier is het vooral heel veel dingen zeggen die wij niet begrijpen 🙃. Ze heeft hele gesprekken met zichzelf. Verder papa, mama, miauw (de poes) en haaaaai in combinatie met zwaaien