170 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op 30SAAR

Niet echt. Meneer zegt steeds die en wijst dan, wel duizend keer op een dag ...
Hier is het precies zo! Ook die die die of da da da. Vandaag tijdens het wandelen elke auto, vogels, mensen die we tegen kwamen werden aangewezen met die. Hij begrijpt wel heel veel al, maar echt woorden spreken totaal nog niet 😅

2 jaar geleden

Papa, mama, hmmmmaa (oma), hmmmpaa (opa), ja, nee, Bruce (onze hond), huis, buik, eus (neus), blokje, kaaakaaa (dankje), boe, een variant van slaapzak en zo kan ik nog wel even doorgaan 😅 ik vind het geweldig hoe snel ze het allemaal kan 'zeggen' 😍

2 jaar geleden

Verder als mama, papa, poes en saap(schaap) komt ze nog niet. En Die als ze ergens naar wijst.

2 jaar geleden

Hier was zijn 1e woord: KIJK! En dat dus ontelbaar keer per dag, vooral naar lampen. Nu ook wel steeds vaker:papa, mammma en naknak (ik heb echt geen idee wat dit is)

2 jaar geleden

Mama, papa, poes, mauw, Pippie (naam kat) ietse(=fietsen), ja, nee, bah, die, boodje(=broodje), hey, jam, aai, eeja deja (van het liedje papegaaitje leef je noh) hihihi hahaha (van het liedje ik zag 2 beren)

2 jaar geleden

Ze kletst wat af maar echte woorden nog niet. Dan heeft ze een dag een paar keer het woord aap gezegd, maar daarna ook weer dagen niet. Dus vind het lastig of het niet gewoon toeval is 😅

2 jaar geleden

Vooral de klanken doet hij na, daarnaast vooral Hah, hie, hoe, huh, duh, dag en dan zwaaien, hallo, hoi, heit, mem en meer niet eigenlijk.

2 jaar geleden

Verder dan mama komen we niet… 😅

2 jaar geleden

Mijn dochter brabbelt erop los maar het enige woord dat ze echt helemaal begrijpt en goed toepast is “aai”. Dat zegt ze als ze zelf aait, als ze een hondje ziet of als ze hardhandig bezig is en ik ‘zachtjes!’ roep. Daar reageert ze dan direct op met ‘aai’. 🙈😊

2 jaar geleden

Papa, mama, opa, oma, koe, tein (trein), Dante (zijn eigen naam), auw, nee nee en uh uh (kleine wijsneus als hij iets niet mag met zijn vingertje wijzen).

2 jaar geleden

Nou hier echt niks. Doet wel de klank na van hoera! Alsin handjes in de lucht en dan “aaaaaaaah!”. Denk dat hij vindt dat z’n broer wel genoeg kwaakt. Die is bijna 4 en is geen seconde stil 🤣 Zit er dan wel super aandachtig naar te kijken/luisteren. Brabbelt af en toe wat, maar woorden zijn ver te zoeken. Toen z’n broer deed alsof hij dino was en steeds “WRAAAAAH!” riep, zei hij steeds heel zachtjes “waaaa” terug 🥰

2 jaar geleden

Papa, mama, bal en weg. Dat laatste klinkt meer als "hegggg", hij doet dan wel altijd zijn handjes zo 🤷🏼 te grappig! Als hij iets wil hebben zegt hij ook "die" en hij begint nu af en toe "ja" te zeggen als antwoord op vragen 🥰

2 jaar geleden

Papa, mama, kijken, kijk en bah. Sinds deze week zegt ze ohhh en kijkt dan heel verbaasd als iets nieuw is

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

En bij jou dan Romy?
Hier zegt Mayson mama, dada en schud nee. Hij begrijpt wel wat wij zeggen, zoals, waar is de bal? Dan weet hij die te vinden maar nog weinig woordjes maar veel gebrabbel 😍😂

2 jaar geleden

Hier: hai, papa, mama, die, nee, Lyn, (haar naam is Avalyn) Bumba, lekker en voor gel de hele dag door. Wij zijn op vakantie geweest naar Turkije en dat betekent komen. Alle mensen gek van haar😂

2 jaar geleden

Sinds een paar dagen zegt ze poes😋 En dan wijst ze naar onze kater. Maar verder dan lekker babytaal brabbelen komt ze nog niet.

2 jaar geleden

Wat “praten” jullie kindjes al veel! Haha hier brabbelt ze mega veel maar versta er niks van 😅! Haal er nog niet echt een woord uit. Mamamamama, ka, da zo gaat het een beetje haha

2 jaar geleden

Alles is hier tegenwoordig 'die' Mama kan hij zeggen maar gebruikt hij nu sporadisch. Hij is aan het oefenen met papa. Maar vooral veel brabbelen..maarja onze vent is vooral van de motorische ontwikkeling. Rennen, klimmen, glijden, gooien, loopfiets enzovoort. Hij begrijpt wel heel veel, als je om een nieuw boekje vraagt en het gelezen boek geeft dan legt hij die terug en komt een andere brengen. Ook brengt hij hondenbrokjes naar de hond en brengt oma haar sleutels als oma de buggy pakt

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Alles is hier tegenwoordig 'die' Mama kan hij zeggen maar gebruikt hij nu s ...
Leuk die verschillen! Mijn zoontje kletst de oren van mijn hoofd en hij is net aan het oefenen met los staan.

2 jaar geleden

Hele verhalen waar je niks van kunt begrijpen... De oren van onze koppen geen probleem haha. Ze begint nu echt bewust papa, mama, poef (poes), boe (voor de koe) die, ja en klaar te zeggen. En ohoh als ze gevallen is of als er iets valt haha Nee kan ze zeggen maar ze snapt nog niet helemaal waar ze die kan of moet plaatsen haha