170 Reacties

2 jaar geleden

Mamama, papa (al wordt papa ook vaak mama genoemd🤣), hmmpa (opa), hmma (oma), jamp (lamp), toettoet (elk voertuig😅), koekoek (kukelekuu - kippetjes), sjape (slapen), aan, open, dat (wijst), broemmmm (auto geluid), ja ja ja (ik wil dit doen! Nee zegt hij niet, maar schudt dan zijn hoofd haha). Hi hi hi ha ha ha (we zingen vaak ‘ik zag twee beren broodjes smeren’).

2 jaar geleden

Mama, papa, opa, bum (bumba) en vooral veel heeeeeeyyyy

2 jaar geleden

Pff amper tot geen woordjes. Ik denk papa, mama, Coco Iets wat op drinken lijkt En uh oh En brrrrrr als hij de tandenborstel ziet (is een elektrische tandenborstels)

2 jaar geleden

Papa, mama, oma, bumba, broem (auto) Verder verteld hij hele verhalen maar dan is het net een klein chineesje 😂 dan kan ik er niks van verstaan en ondertussen kijkt hij mij heel serieus aan van: snap je mij nou niet?! 🤭

2 jaar geleden

Hier zegt ze mama alleen als ze boos is (😂), verder zegt ze “die” als ze ergens naar wijst en wilt weten wat het is. En als je ze vraagt “wat doet de leeuw/aap?” dan doet ze hun geluiden na. Ook komt ze naar je toe als je dat vraagt, begrijpt ze “nee” echt heel goed en kletst wel heel veel zonder dat we er iets van begrijpen. Dus ze begrijpt wel eea maar echt praten doet ze nog niet. Nu wordt ze meertalig opgevoed dus schijnt dat ze dan sowieso iets later zullen zijn.

2 jaar geleden

Nou hier een jongetje van 13 maanden die nog echt geen woord zegt hoor alleen heel de dag komt er een geluid uit wat lijkt op he maar daar houd t dan ook wel mee op. Hij begrijpt wel dingen als je tegen hem zegt waar is je hoofd of oor dan wijst hij dat wel aan, ook als je aan hem vraagt iets bij je te brengen doet hij dat wel maar praten Ho maar🤣

2 jaar geleden

Jaa! Mama, papa, nee (schud ook met zn hoofdje en met zn vingertje) als ik tante zeg lijkt t er op dat hij t ook zegt (meer tata)

2 jaar geleden

Oh en “ja!”

2 jaar geleden

Hij zegt nu ook vogel. Nee is zijn favoriete woord 😅

2 jaar geleden

Ja 😃 Hij is 13 mnd en 3 weken. Hij is volgens mij erg snel dat dat betreft. Wat ik nu zo kan bedenken... Correcte woorden: papa, mama, uit, ja, auto, aap, bah, hai, nee, die. De volgende heeft hij al lang meer gezegd, maar: opa, oma. Incorrecte woorden: kee (van nog een keer), dees (deze), appe (happen), eppe (helpen), kaa (klaar), poe (poes), ba (bal), neh (melk). En hij zei gisteren opeens 'bille' (billen) na 😂 Verder gebaart hij: klaar, melk, eten/water (doet hij hetzelfde gebaar voor), plassen (heel soms), boven/beneden (op dezelfde manier), helpen, poepen (lijkt precies op helpen😂). Gisteren leek hij een beginnende poging voor 'nog een keer' te doen. Ik vind het echt mega leuk dat gecommuniceer!😃🥰

2 jaar geleden

Reactie op Dropstaafje

Hier is het vooral heel veel dingen zeggen die wij niet begrijpen 🙃. Ze he ...
Dat haaaai en zwaaien!😍 Mega schattig!

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Mama, papa, opa, bum (bumba) en vooral veel heeeeeeyyyy
Schattig dat heeeey!😍

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Schattig dat heeeey!😍
Ja echt, als ze ‘s morgens wakker wordt hoor ik door de babyphone de hele tijd “heeeey”. Is ze dus al haar knuffels in de kamer aan het begroeten

2 jaar geleden

13 maanden: Papa hoor ik de hele dag Mama Heeee Ja Ohh met getuite lipjes als er iets valt ofzo Dat was het wel😅

2 jaar geleden

Bij oma gisteren 😱 Oma: kijk schaapje, wat zegt het schaapje Flint: Meh! 😱😱😱 Zo maar ineens

2 jaar geleden

Dochtertje is nu 13,5e maand en nog geen woord... Ook niks waar we iets van kunnen maken. Echt brabbelen ook niet. Maar derde kindje en twee oudere broers...zal vanzelf wel komen!

2 jaar geleden

Papa, mama, die, koeka, baby, aap, mij en bal. Daarnaast zegt ze titi en dan bedoelt ze haar speen😂❤️

2 jaar geleden

En heel veel haaaaaaii, zwaaien en handkusjes geven. Waar ik het meeste van smelt is dat mijn man van filipijnse afkomst is en het normaal in die cultuur is als je een ouder persoon “blessed” door hun hand op je voorhoofd te leggen. Onze dochter blessed nu iedereen die ze ziet door hun hand op haar voorhoofd te leggen🥹🥰

2 jaar geleden

Nee, niet echt. Ze brabbelt erop los en heeft hele verhalen, maar ik heb geen idee waar ze het over heeft. Als ze naar iets wijst begint het nu te lijken op: kijk

2 jaar geleden

Ons zoontje zegt al mama, papa en nog andere onverstaanbare woorden en ook tutje (maar dit laatste zegt hij ook tegen koetjes en stutjes) 😂