170 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter zegt: "bal, papa, mama, die, tut en eten. 😁" Als je vraagt wat doet een aapje zegt ze: "oeh oeh, ah, ah oeh!" Haha!

2 jaar geleden

Mama, papa, die.. en tegen alle dieren en alles wat zacht is 'mauw'

2 jaar geleden

Af en toe mama en papa, maar niet altijd gericht. Voor de rest komt er vooral veel geluid uit. Ik vind het prima, komt vanzelf. Ik verlang soms naar even rust op het toilet zonder "mama, mama, mamaaaaaaaa".

2 jaar geleden

Papa en aai. Als ik 'mama' voorzeg, wordt het altijd 'papa' 🙃

2 jaar geleden

Mama, papa, die ,dat, dààg, ( met zwaaien erbij), hap, bal, poe ( poes) aai, bah, pop, benoemd haar halfbroer ( Borre) als iets lijkt op ' Boijte') en probeert oms vooral heel veel na te praten op dit moment, kijkt goed naar onze mond als we iets zeggen en doet een goede poging om na te praten..vind het superleuk!!

2 jaar geleden

Papa mama owa oma poes die bal kin oortje auto ni (zus) jo (andere zus) hey da (dag) baby kindje gaat als n speer hiero

2 jaar geleden

Dag, mama,papa, water, kijke, die, tuut

2 jaar geleden

Geen papa, geen mama, eigenlijk helemaal niks op 1 woord na: Michael. Hij is helemaal fan van Michael Jackson en dat moet de hele dag aan 😂😂😂 en dan gaat hij staan dansen en zwaaien

2 jaar geleden

Oo wat leuk om te lezen Hier zegt ze al heel lang mama Nu ook papa, die, dees, nee, ba (bal) ooohoohh, aaaa (aaai), lekkerlekker en ze leert nu paprika en oma en opa. Die paprika zei ze gewoon eens na nadat ik zei eet je paprika op. Dat was zo grappig!

één jaar geleden

Hier is het nu mama, oto (auto), oma heeeeel afentoe, dada (papa) en verder zijn het brabbel verhalen 🙈

één jaar geleden

Hier zijn drinken en eten en Vito (zijn broer) aan het lijstje toegevoegd. Daarnaast zegt hij veel dingen na. Laatst zei ik “ja jij ja”. Kleine wijsneus die mij na zegt 🥲

één jaar geleden

Hier in dr eigen babytaal; Mama, papa, hmba (simba de hond), op, auto, aaaa (aaien), ohowh, onjer (onder), aap, oma, opa, poete (poetsen), bah, buh (box 🤪), eten, baby, sape (slapen). Begint echt veel na te doen maar als ik het nu zo lees zegt ze al aardig wat woordjes 😂

één jaar geleden

Wij hebben op het moment echt een praat papagaai, ze zegt echt alles na. Zo schattig. Ze is ook heel trots als ze iets na kan zeggen of uit zich zelf zegt. Wat ze zelf iig uit zich zelf zegt en niet napraat is : mama, uit, in, open, bal, tosso (tot zo), uh ohhh (als er iets valt), pap, fles, peppa, beer, behhhh (schaap/geit), tu (speen), nijn (knuffel konijn) en vast nog een paar kleine woordjes die ik nu vergeet. Ze begrijpt ook echt wel wat ik zeg; dus als ik zeg ga maar in je stoel zitten dan pakt ze haar knuffel en gaat ze zitten. Of als ik zeg dat we naar buiten gaan dan loopt ze naar de gang en wilt ze haar jas en schoenen aan; en wijst ze naar zichzelf en zegt ze ‘mee’ 🥹

één jaar geleden

Mijn dochtertje van 14 maanden dus nog niet, zou ik me hier druk om moeten maken? Ze zegt wel mamama en bababa maar niet persee gericht naar mij of haar vader, maar ze begrijpt wel heel veel. De meeste dingen die ik haar vraag of zeg begrijpt ze wel. (Behalve waar is je neus etc)

één jaar geleden

Mijn dochtertje van 14 maanden dus nog niet, zou ik me hier druk om moeten ...
Neehoor, mijn dochter riep me vandaag voor het eerst pas “mamaaaaa”. En papa zegt ze ook soms, maar bumba/opa/oma klinkt ook als papa. Verder begrijpt ze 1 woordje heel goed en dat is ETEN. Maar verder praten, neehoor, dat nog niet.

één jaar geleden

hier is alles 'koeka' vanaf dat hij wakker wordt, de heeeeele dag door geen idee wat hij bedoeld eerst heel erg gefocust op sokken en schoenen dus eerst dacht ik dat hij t daar over had haha

één jaar geleden

Hier; papa, paard (paat), koe, toet boek, boom, aaien!!

één jaar geleden

Reactie op Sanne---

Hier; papa, paard (paat), koe, toet boek, boom, aaien!!
En mama als ze in paniek is of verdrietig

één jaar geleden

Hier zegt ons zoontje sinds gisteren ZIT, met stemverheffing. Heel komisch. Roep het iets te vaak tegen de hond 🤣 ‘S avonds als hij in bed ligt, hoor ik hem nog ‘zit’ roepen over de babyfoon 🙈

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

hier is alles 'koeka' vanaf dat hij wakker wordt, de heeeeele dag door geen ...
Bij ons alles “go go” 🤭