170 Reacties
2 jaar geleden
Mama, papa, die ,dat, dààg, ( met zwaaien erbij), hap, bal, poe ( poes) aai, bah, pop, benoemd haar halfbroer ( Borre) als iets lijkt op ' Boijte') en probeert oms vooral heel veel na te praten op dit moment, kijkt goed naar onze mond als we iets zeggen en doet een goede poging om na te praten..vind het superleuk!!
één jaar geleden
Hier is het nu mama, oto (auto), oma heeeeel afentoe, dada (papa) en verder zijn het brabbel verhalen 🙈
één jaar geleden
Hier zijn drinken en eten en Vito (zijn broer) aan het lijstje toegevoegd.
Daarnaast zegt hij veel dingen na.
Laatst zei ik “ja jij ja”. Kleine wijsneus die mij na zegt 🥲
één jaar geleden
Hier in dr eigen babytaal;
Mama, papa, hmba (simba de hond), op, auto, aaaa (aaien), ohowh, onjer (onder), aap, oma, opa, poete (poetsen), bah, buh (box 🤪), eten, baby, sape (slapen). Begint echt veel na te doen maar als ik het nu zo lees zegt ze al aardig wat woordjes 😂
één jaar geleden
Wij hebben op het moment echt een praat papagaai, ze zegt echt alles na. Zo schattig. Ze is ook heel trots als ze iets na kan zeggen of uit zich zelf zegt.
Wat ze zelf iig uit zich zelf zegt en niet napraat is : mama, uit, in, open, bal, tosso (tot zo), uh ohhh (als er iets valt), pap, fles, peppa, beer, behhhh (schaap/geit), tu (speen), nijn (knuffel konijn) en vast nog een paar kleine woordjes die ik nu vergeet.
Ze begrijpt ook echt wel wat ik zeg; dus als ik zeg ga maar in je stoel zitten dan pakt ze haar knuffel en gaat ze zitten. Of als ik zeg dat we naar buiten gaan dan loopt ze naar de gang en wilt ze haar jas en schoenen aan; en wijst ze naar zichzelf en zegt ze ‘mee’ 🥹
één jaar geleden
Mijn dochtertje van 14 maanden dus nog niet, zou ik me hier druk om moeten maken?
Ze zegt wel mamama en bababa maar niet persee gericht naar mij of haar vader, maar ze begrijpt wel heel veel. De meeste dingen die ik haar vraag of zeg begrijpt ze wel. (Behalve waar is je neus etc)
één jaar geleden
Mijn dochtertje van 14 maanden dus nog niet, zou ik me hier druk om moeten ...
Neehoor, mijn dochter riep me vandaag voor het eerst pas “mamaaaaa”. En papa zegt ze ook soms, maar bumba/opa/oma klinkt ook als papa.
Verder begrijpt ze 1 woordje heel goed en dat is ETEN. Maar verder praten, neehoor, dat nog niet.
één jaar geleden
hier is alles 'koeka' vanaf dat hij wakker wordt, de heeeeele dag door
geen idee wat hij bedoeld
eerst heel erg gefocust op sokken en schoenen dus eerst dacht ik dat hij t daar over had
haha