170 Reacties
één jaar geleden
Bijna 18 maanden en het gaat nu snel, veel overeenkomsten met anderen lees ik: mama, papa, oma, die, ja, nee, aapie, wafwaf, eendjes, kwakwak, vogel, eten, drinken, auto, toetoet, hoppakee. En verder hele zinnen die ik niet versta 😂😂
één jaar geleden
Nagenoeg niets... Dada... En soms lijkt het of ze haar eigen naam probeert te zeggen. En soort van papa. Maar verder echt niks... Ze brabbelt wel. Met twee grote broers niet nodig om te praten? 😅
één jaar geleden
Hier ook veel gekletst op het moment, soms verstaanbaar, soms vooral gebrabbel. Ze begrijpt al ontzettend veel maar kan zelf ook aardig wat woordjes: papa, mama, opa, oma, eten, stoel, fietsje, buiten, open, ja, nee, byebye, no, woefwoef, poes, eend, vogel, auto, aap. Niet allemaal goed uitgesproken, stoel klinkt bijv. als toel. Ze zingt ook liedjes en ik kan aan de melodie wel horen wat ze zingt (schaapje, schaapje of op een grote paddestoel bijv.) maar verder klopt er niks van de woorden. Wel heel schattig.
één jaar geleden
Ik merk dat hij ook woorden begint te combineren! Mama auto, papa klaar (schiet op), da da mama (dag dag)
één jaar geleden
Sinds de18 maandenslaapregressie voorbij is ineens heeeel veel én elke dag wel een nieuw woordje. Wat ze nu allemaal zegt: papa, mama, dag, hey, hoi, weg, deur, dicht, licht, die, dies(diesel de hond), oma, opa, fuut (een vogel 🤣) mol, bal, bad, poepen, ja, nee, woef, boe, meh, kwaakkwaak, open, aapgeluid, daar, klaar
Ben er vast een paar vergeten. Ze maakt soms ook zinnen met 2 woorden zoals deur dicht.
Ze zingt soms ook de melodie van liedjes haha.
Dit bijna allemaal in een paar weken tijd!
één jaar geleden
Sinds de18 maandenslaapregressie voorbij is ineens heeeel veel én elke dag ...
Aaah een slaapregressie met 18 maanden, dat verklaard hier een hoop 😅 Slapen is drama, maar ook hier bijna elke dag een nieuw woord.
één jaar geleden
Aaah een slaapregressie met 18 maanden, dat verklaard hier een hoop 😅 Slap ...
Hahaha hou maar op 🤣🙈 slapen wordt echt weer beter (zelfs beter dan ervoor) dat geeft enige moed miss hihi. Sterkte!
één jaar geleden
Eigenlijk al best wel veel en soms met twee woorden en paar lettergrepen. Paard, deur open, deur dicht, heet, koud. Zelf kleur, blauw. Auto auto auto, en vooral veel onverstaanbare teksten waarvan ik maar mee akkoord ga. Daar, die, deze,
één jaar geleden
Ik ben echt onder de indruk van de taalontwikkeling! Mijn zoontje maakt zinnen van drie woorden, zegt drie lettergrepen en zingt zelfs hele liedjes.
Bijvoorbeeld:
"Kijken opa koken"
"Komkommer"
"Hiehieler" (driewieler)
Letterlijk overgetypt van een filmpje dat ik vanmiddag van hem heb gemaakt: "Maake eten, dinke, ha ha hap, tok lok lok, na na maaken, ete op, dinke op"
Wuuuttt 🫠 vandaag 21 maanden geworden.
één jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Ik ben echt onder de indruk van de taalontwikkeling! Mijn zoontje maakt zin ...
Gaat echt hard ineens he? Hier hetzelfde! Echt zoveel nieuwe woorden iedere dag en ze begint nu volop de woorden te combineren om zinnen te maken. Ik verbaas me er ook echt over hoeveel ze al snapt. Ze antwoordt echt gewoon heel vaak goed op vragen, waarvan ik dan denk dat ze ze vast nog niet begrijpt.
Zo werd ik met haar kleine broertje een paar weken geleden met: - baby, mama, bank, melk, borst - naar de bank gejaagd. Haar vader zat namelijk met de baby te wiegen op een grote bevalbal, maar dat wilde de kleine dame/dirigent heel graag zelf ook dus de baby moest even wijken 🙈.
één jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Ik ben echt onder de indruk van de taalontwikkeling! Mijn zoontje maakt zin ...
Jaa geweldig he? Hier hetzelfde, ook woorden dat ik denk waar heb je dat nou weer geleerd 😂
Het ging ook ineens heel snel voor mijn gevoel, in 2 weken tijd oid. Heerlijk zo’n kletsertje in huis 🥰
één jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Ja geweldig! Ook hoe hij me nu roept. "Mama, kom kom!" 😂
Haha ja! Of hij pakt mn been vast als ik zit en zegt ‘mama uit, Ted lopen buiten’ met meer praten is de level van dwingend ook iets omhoog gegaan 😂