10 Reacties

2 jaar geleden

Jup!!! Enorm! Ik was gister even wezen winkelen met de kleine en liep een drukke winkel in, ben er direct weer uitgegaan! Verschrikkelijk vind ik t馃檲

2 jaar geleden

Super herkenbaar. Na de bevalling was het extreem, toen hoorde ik ieder blaadje over de grond waaien en iedere voedstap in de winkel. Het is nu wel wat minder maar nog steeds zoveel prikkels! Weet iemand hoe dit kan?

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Heb hier altijd wel last van gehad. Maar voor mijn zwangerschap was het nooit zo erg. Moest altijd even bijkomen als ik in een drukke ruimte was geweest of als we dagje weg waren. Maar nu, meine gute. Ik gooi het maar op m鈥檔 hormonen 馃槀

2 jaar geleden

Als je dit altijd al had (mindere mate) zou het op adhd kunnen wijzen. Je postpartum hormoon huishouding kan ook voor een tijdelijk disbalans in het brein zorgen waardoor je een soort van tijdelijke adhd ervaart. Ik had tijdens en 6 maanden na het tegenovergestelde, was juist even klachten vrij soort van 馃槄.

2 jaar geleden

Altijd! Maar ik heb ook Adhd dus dat telt misschien niet. 馃檲

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Super herkenbaar. Na de bevalling was het extreem, toen hoorde ik ieder bla ...
Ik denk zelf echt oververmoeidheid, te vol hoofd en je bent al zo enorm druk ineens dat elke voetstap, of aanraking dan teveel word. Gewoon overprikkeld

2 jaar geleden

ik heb ook het idee sinds corona.. wereld was zo chil en leeg en nu bluuuugh al die mensen ik trek t ook niet een volle trein.. help!

2 jaar geleden

Bij mij zijn deze klachten ook gekomen na de bevalling, maar ik wijt het aan dat de long covid die ik al had, verergerd is. Ik probeer prikkels te vermijden/verminderen. Dus oordopjes in (heb ik nu standaard in m'n zak) en zonnebril op in de supermarkt, dat scheelt al een hoop 馃檪 Ook probeer ik bewust niet naar alle artikelen op de rekken te kijken, maar alleen op de plek waar ik iets zoek. Verder kijk ik naar beneden/naar de vloer. Ik let op dat ik in gezelschap aan de rand ga zitten en ga zo ver mogelijk van een muziekbox of een andere geluidsbron af zitten. Ook vraag ik of mensen zachtjes en niet door elkaar willen praten. Ik probeer me ook te focussen op 1 gesprek en niet op alles tegelijk of ik ben vooral aan het observeren i.p.v. luisteren. Erg vervelend dat je er last van ervaart. Het kan op momenten zeer beperkend zijn... Hopelijk gaat het steeds beter en vind je je weg er in! 鈾ワ笍

2 jaar geleden

Ik heb dit niet na de bevalling gehad maar wel nadat ik daarvoor het CMV virus had gehad en er 4 weken door uit lag. Het was daarna heel rustig aan opbouwen.

2 jaar geleden

Ik heb dit dus blijkbaar nu ook met verjaardagen.... Zolang ik zit op 1 plek gaat t prima en sluit ik me af en toe van alle drukte af maar vorig weekend 2 kinderverjaardagen gehad.... Ik was niet te genieten vooral omdat mijn man totaal geen oog had voor onze dochter terwijl de afspraak was dat ik ff kon "relaxen" en zelf een wijntje kon drinken.... Nou ik heb 2 glazen water op en ben alleen maar bezig geweest met onze dochter om er achter aan te vliegen en te doen..... Dus ik heb besloten voor mijn eigen goedwil dat ik even zelf niet naar kinderverjaardagen ga maar mijn man en dochter stuur馃檲