6 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben hem van de week ook gehad.. het was dat ik erover had gelezen en gelijk wist wat het was, maar het stomen in de badkamer hielp niet dus ook naar de huisartsenpost gegaan. Hij heeft 1 nacht de pseudokroep aanval gehad en daarna nog 2 nachten heel benauwd waardoor we in de badkamer hebben gestoomd.

2 jaar geleden

Het is zo sneu ..

2 jaar geleden

Ik heb dit als kind heel vaak gehad en heb er hele vage herinneringen aan. Met name het stomen in de badkamer. Het kan heel beangstigend zijn, maar het is gelukkig wel onschuldig verder.

2 jaar geleden

Door jou bericht had ik er over gelezen en herkende ik het gelijk bij onze zoon. We zijn net terug van de huisartsenpost en hij ligt nu gelukkig weer lekker te slapen. Jeetje wat was dat beangstigend. Ik herkende het wel, maar twijfelde toch of het niet misschien iets ernstigs was. Het stomen hielp niet echt. Uiteindelijk was zelfs de ambulance gekomen. Die hadden gelijk vastgesteld dat er niet iets anders aan de hand was. Toen durfde we het wel aan om zelf met hem naar de huisartsenpost te gaan. De arts heeft gezegd dat mocht het weer gebeuren en we twijfelen, dat we gewoon weer naar de huisarts of huisartsenpost moeten bellen. https://www.thuisarts.nl/pseudokroep

2 jaar geleden

Hey! Mijn man kreeg 1,5 week geleden covid en helaas kregen onze tweelingzoons dit ook (net 5mnd). Eerst kreeg de een er pseudokroep gratis bij en inmiddels hebben ze het allebei 🥲 We zijn nu met de eerste een kleine week verder en met de ander 3/4 dagen. Hier is het het ergst midden in de nacht en daar worden ze dan ook allebei wakker van (gelukkig niet van elkaar). Precies wat jij beschrijft zo’n aanval heftig hoesten, stikken in slijm, paniek etc. Het enige dat hier “helpt” is ze meteen uit bed halen, rechtop houden en zachtjes op de rug wrijven, rustig fluisteren en wiegen zodat ze weer kalmeren en kunnen ademen. Ik doe dan ook een heel klein/zacht nachtlampje even aan. Als ze ietsje minder in paniek zijn dan leg ik ze vaak eventjes een minuutje aan en daar worden ze heel rustig van. Zodra de ademhaling weer rustig is haal ik ze eraf, evt speen erin en dan slapen ze direct verder. Het is zwaar omdat het meerdere keren per nacht gebeurt en ze goed in paniek zijn, maar ze laten zich gelukkig goed troosten. Vannacht hoefde ik er voor beiden maar 1 keer uit dus het lijkt echt te verbeteren! Het is heel eng om te zien en akelig om te horen maar het is vrij onschuldig gelukkig. Mijn tips zijn dus vooral proberen zelf heel rustig te blijven (eerste keer was ik zelf in paniek) en als je bv geeft eventjes aanleggen. Laat je kindje vooral weten dat je er bent en dat het goed komt. Veel sterkte mama! ❤️

2 jaar geleden

Een vraagje voor de mamas die dit hebben mee gemaakt onze dochter blijft overdags ook heel hees en liefst wil ze heel de dag der speen in die ze normaal alleen in heeft met in slaap vallen hoe lang hield dit bij jullie kleintjes aan??