24 Reacties

2 jaar geleden

3,5 a 4 uur is best veel, denk ik…. 45min ochtend, 2uur s middags kan misschien iets helpen?

2 jaar geleden

Ik zou ook zeggen dat ze wellicht wat veel slaapt overdag. Rond deze leeftijd hebben ze dacht ik genoeg aan 2,5 á 3 uur slaap overdag. Wat betreft eten vraag ik me af of ze ook andere dingen krijgt naast groente en fruit. Thijmen eet 's ochtends en 's middags een boterham en als tussendoor een bakje kwark.

2 jaar geleden

Wellicht inderdaad proberen de slaapjes overdag iets korter te houden? Het klinkt alsof er te weinig slaapdrang is voor de nacht... Onze dochter is met periodes in de nacht wel eens een paar uur wakker geweest, maar gelukkig niet maandenlang. Lijkt me zwaar voor je!

2 jaar geleden

Ik weet niet beter dan dat hij snachts wakker wordt. 🤷 Altijd zo geweest, inmiddels wel maar 1 of 2 keer. Het is best normaal dat kinderen wakker worden snachts. Bij ons is het wel echt vanwege voeding. White Noise helpt hem om slaapjes aan elkaar te knopen. Je bv moet je, je geen zorgen om maak. Tenzij je super ondervoed bent, is dat echt voldoende voedzaam. Maar een maand of 6 gaan ze enorm groeien in de ontwikkeling en vooral veel meer bewegen, dit kan ook van invloed zijn op hun slapen. Het klinkt inderdaad alsof hij gewoon niet moe is🤷 Het slaapritme hier is tussen 9 en 10 ongeveer 45min slapen. Daarna tussen 13 en 14 naar bed en dan ongeveer 2uur slapen. Vervolgens tussen 19 en 20 naar bed. 22u voeding, 2 of 3 uur voeding en dan ergens rond 6uur wakker. Soms slaapt hij na een slok melk nog tot een uur of 7.

2 jaar geleden

Ik vind 3.5/4 uur voor overdag best veel. Ik zou dan proberen ochtend 1 uur max en middag 1.5 / 2 uur max. Verder zou je kunnen proberen om een hele dag gekolfde melk te geven? Of heb je dat al wel eens geprobeerd? Want dan zie je hoe veel ze drinkt. Ik heb dit wel eens vaker gelezen.. volgens mij doen jullie verder alles al super goed.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie adviezen! Ik moet wel zeggen dat ze ook vaak maar 2,5-3 uur slaapt overdag en dan gebeurt dit alsnog ‘s avonds/‘s nachts.. Hoeveel uur slapen jullie kinderen overdag?

2 jaar geleden

Reactie op KIM3

Bedankt voor jullie adviezen! Ik moet wel zeggen dat ze ook vaak maar 2,5-3 ...
Hier +-2 tot max 3u overdag. Je geeft aan dat je niet het idee hebt dat ze om honger wakker wordt maar het je wel soms afvraagt of honger de reden is. Heb je al eens geprobeerd om snachts tijdelijk voeding aan te bieden of wellicht in de avond wat extra (behalve de bv klein flesje bijvoorbeeld?).

2 jaar geleden

Ah oke, dankje. Klopt, ik denk van niet maar ik twijfel er wel over.. Maar meer omdat ik verder ook niet weet wat het kan zijn 😫 Ik geef haar soms wel borstvoeding ‘s nachts maar wil niet altijd helpen. Als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Ik heb nog niet geprobeerd om haar flesvoeding te geven als extra. Zit ik ook over na te denken. Kan het allicht proberen

2 jaar geleden

Wij volgen gewoon ons kindje en de ene keer slaapt hij langer overdag dan de andere keer. Door doorkomende tandjes wil hij ‘s avonds soms slecht slapen en bijna niet naar bed. We proberen overdag naast bv voldoende vocht en eten aan te bieden. Meestal is dat een a twee boterhammen, fruit en avondeten. Het is een goede eter, maar ondanks dat wordt hij nog weleens ‘s avonds wakker.

2 jaar geleden

Reactie op KIM3

Bedankt voor jullie adviezen! Ik moet wel zeggen dat ze ook vaak maar 2,5-3 ...
Meestal 2 uur soms 2.5 uur. Ik gaf eerst volledig bv en vul nu aan met kv. Dan slaapt ze (meestal) wel de nachten door. Mijn productie was savonds te laag. Nu geef ik nog steeds bv als laatste voeding maar erna nog kv of bijv. De eerste x dat ze wakker word. Ik geef dan 150+5 schepjes.

2 jaar geleden

Reactie op KIM3

Ah oke, dankje. Klopt, ik denk van niet maar ik twijfel er wel over.. Maar ...
Hoe leg je haar in bed na bv? Ik heb eens gehoord dat als je je kindje op zijn/haar rug legt ze vaak wakker schrikken. Je kan ze beter op de zij leggen en dan voorzichtig naar de rug rollen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel 😁

2 jaar geleden

Reactie op XLMN

Meestal 2 uur soms 2.5 uur. Ik gaf eerst volledig bv en vul nu aan met kv. ...
Ik zou wel goed opletten of het kindje dan niet teveel voeding krijgt. Ik heb ook een poosje 's avonds kunstvoeding als 'extra' gedaan, waardoor zijn gewicht in verhouding met z'n lengte wel erg omhoog ging 😇

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Ik zou wel goed opletten of het kindje dan niet teveel voeding krijgt. Ik h ...
Ja daar letten we zeker op. Het is nu allemaal goed in verhouding. Ik had het liefst enkel bv gegeven, maar het is in de avond gewoon amper wat mijn productie. Ze ging dan zo trekken aan de borst en huilen. Snachts lukt het wel dan bv te geven.

2 jaar geleden

als mijn kind echt duidelijk moe is en niet kan/gaat slapen is het eigenlijk altijd honger en ik vergis me dan omdat ik dan denk 'je hebt net gegeten, gedronken etc' en kan je zo een uur bezig zijn tot bij mij t kwartje valt het is dan ook geen rammel honger want dan gaat ie echt muiten maar 1 of 2 maatjes geven en 😴 😴 😴

2 jaar geleden

Dankjewel allemaal!! Ik ben na 9 maanden nu de borstvoeding aan het afbouwen. Dit is de derde dag dat ze kunstvoeding krijgt. Ze drinkt zelfs een hele fles (200 ml) leeg na het avondeten en 1,5 uur ervoor borstvoeding. Het is niet dat ze nu doorslaapt helaas, nog steeds uren wakker snachts zelfs na nog een nachtvoeding (kunstvoeding). Maar ze wordt al wel minder vaak wakker in het eerste deel van haar nacht. Merk ook dat ze de laatste week graag bij mij slaapt dus dat speelt denk ik ook mee. Misschien is het nu een kwestie van ‘doorvoeden’ dmv geven van kunstvoeding. Dat als we dat bereikt hebben dat ze dan wel doorslaapt. De hitte van nu werkt natuurlijk ook niet mee helaas….

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

als mijn kind echt duidelijk moe is en niet kan/gaat slapen is het eigenlij ...
Dit heb ik dus ook! Ik gaf nog maar 3 keer borstvoeding en dan bijvoeren met eten overdag. Ik dacht dat ze daar wel genoeg aan moest hebben… Niet dus…

2 jaar geleden

Hoe leg je haar in bed na bv? Ik heb eens gehoord dat als je je kindje op z ...
Ah oke, ik leg haar idd altijd op haar rug! Zo heeft ze altijd geslapen. Kan een proberen haar op haar buik te leggen! Bedankt voor je tip! Ik snap wat je bedoelt haha 😄

2 jaar geleden

Lieve mama Als ik je berichtje lees, denk ik dat het voor jou dochter wel heel drukke weken geweest zijn, waardoor het niet gek is dat ze niet zo goed kan slapen. Kindjes bouwen ook spanning op in hun lijfje dat er door middel van huilen uit moet. Voor het slapengaan (en na een voeding en verse pamper) kan je je kindje de kans geven (om in je armen!!) even uit te huilen. Je vertelt haar dat ze het mag vertellen en dat je luistert. Na een stevige huilbui (in je armen, nooit alleen) zal je kindje al heel wat spanning kwijt zijn en mogelijks in een diepe slaap vallen. Leestip: Baby’s weten wat ze willen. Veel succes 🤞

2 jaar geleden

Reactie op Sien 3

Lieve mama Als ik je berichtje lees, denk ik dat het voor jou dochter wel h ...
Dat denk ik ook! Ook zij zal er moe van zijn.. Ah wat een mooie tip! Dankjewel 🙏 Ik ga het zeker eens proberen. Al denk ik dat ze stopt zodra ik haar oppak, wat kun je dan doen? Of is het uithuilen op dat moment dan niet nodig?

2 jaar geleden

Als het met de tips die je hier krijgt niet beter wordt, wil ik je echt adviseren om een slaapcoach in te schakelen. Wij stonden er in het begin wat sceptisch tegenover, maar het was voor ons de uitkomst! We hebben nu een mannetje wat overdag en ‘s nachts heel goed slaapt! Kan me voorstellen hoe je voelt.. wij waren ook radeloos na maandenlang alles te hebben geprobeerd…