9 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook de 1 naar de ander ziek.. als de ene weer beter is, begint de ander.. kotsen, diaree, koorts en non-stop verkouden. Ik denk helaas weinig aan te doen 🥴. Enige waar ik echt depri van word, is dat ik meer thuis zit met zieke kids, dan dat ik op kantoor zit. Voel mij heel schuldig 😅

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, altijd verkouden, hoesten, elke nacht minstens 3 keer wakker. Soms neem ik hem bij me, dan slaapt iedereen tenminste nog wat. Andere nachten gaat het weer beter en slaapt hij de hele nacht in z'n eigen bedje. Ik bedenk dan maar zo dat hij zich naast zich ellendig te voelen, zoveel te ontwikkelen, zoveel prikkels verwerken, op sommige momenten in de nacht ook gewoon nog papa en mama nodig heeft. Het is echt een fase, die gaat ook helemaal voorbij. Kan je anders met je partner afspreken dat hij d ene nacht doet en jij de andere..

2 jaar geleden

Hi Lady Rian, wat naar om te lezen en ik snap dat je totaal op bent. Niks kan zo opbreken als slaaptekort! Je schrijft dat je kindje om de haverklap ziek is, bij mij had mijn zoontje ook om de haverklap een verkoudheid en hoesten. Ook wilde hij alleen op schoot, liever niet liggen. Ik heb alle klachten opgeschreven en ben ermee naar een kinderdietist geweest. Ben gestart met Pepti voeding en nu 3 weken later heb ik een ander kind. Mogelijk dat hij nog niet alles goed kan verteren, mijn zoon is met een keizersnede geboren en die kindjes missen vaak een goede darmflora. Geen idee of dat bij jou ook is, maar ik dacht: voor de zekerheid deel ik dit verhaal met je. Heel veel succes, wie weet valt het vannacht mee! 🤞

2 jaar geleden

zou je je misschien een dag ziek kunnen melden op werk om zelf bij te tanken? Volgens mij is slaaptekort en daar labiel en naar van zijn een legitieme rede en jaaa hier een week ziek kind in t midden van t bed, vandaag weer in zn eigen bed.. maar koorts en hoesten.. allemaal wel wat belabberder geslapen overdag hoop gejammer en geklaag 'meeeehhh' hoort erbij, gaat voorbij maar als jij t niet trekt even een hulplijn inzetten!

2 jaar geleden

Ahh, die vermoeidheid... zo heftig! Schroom niet om met de huisarts te overleggen!! Ons zoontje had zo schijnbaar een keer last van zn oren, wat wij niet in de gaten hadden... Laat de huisarts je kindje even nakijken en wat dingen uitsluiten. Je kunt kijken of je op je werk iets kunt regelen? Misschien kan je kleintje een keer bij iemand anders logeren? Ik herken mezelf in het zoeken naar de oorzaak en de oplossing. Twijfel niet aan je moedergevoel en geef die zetpil als je denkt dat het helpt. Misschien kan een slaapcoach je helpen? Misschien heeft het consultatiebureau nog advies?

2 jaar geleden

Reactie op Mamaa1990

Ahh, die vermoeidheid... zo heftig! Schroom niet om met de huisarts te ove ...
Bedankt voor je advies, morgen hebben wij een afspraak bij de huisarts. Cb kwam met het advies om haar maar meet voeding aan te bieden vooral vaste voeding.

2 jaar geleden

Kan het helpen om haar paar dagen van de crèche te houden en zelf enkele dagen vakantie te nemen?zo kunnen jullie beiden wat samen zijn en rustig weer op jullie plooi komen? Zoek zeker hulp als dat niet mogelijk is, is het intussen trouwens al beter ? Of nog hetzelfde? Hou vol hè!

2 jaar geleden

Lieve moeder, ik leef met je mee ❤️ heel logisch dat je in deze situatie even een pauze nodig hebt. Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt om je te ontlasten. Een nachtje logeren of een middag oppassen zodat jij even kan slapen. Ik ken jouw situatie niet maar als je werkt en opvang hebt op die dagen.. trek eens de stoute schoenen aan en neem stiekem een dagje vrij. Ga de hele dag chillen en haal de kids hierna zonder schuldgevoel op. Hopen dat het snel verbetert! Mijn baby sliep van de ene op de andere dag door na 6 helse maanden. Het is mogelijk!

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie adviezen! Ze is bij de huisarts geweest en door gestuurd naar een kinderarts. Afgelopen 2 nachten ging beter gelukkig. Dat geeft al meer hoop.