429 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Jilster25
Hm, nee nog niet, dus dat ga ik uitproberen!
Mijn zoontje drinkt bijna 150 ml water per dag maar zn ontlasting ging zo moeizaam.. pruimen geprobeerd maar dat werkte niet. Poept soms een week niet.. nu van de dokter iets gekregen en in 2 dagen 3 keer gepoept. Hij moest ook hard persen en kreeg er een rood hoofd van, kwam er vervolgens niks..
2 jaar geleden
Reactie op Jilster25
Ja, langzaam afbouwen in deze richting wil ik ook graag! Maar nu zie ik nog ...
Nee nog niet 100% zeker. Ik denk dat ik 1 maand voor het aflopen 2x ga kolven ipv 3x en dan 1 week van te voren over op 1x. Dan gaan we rond dat hij 9 maanden is op vakantie, dus dan even zien hoe het gaat. Ik wil wellicht met mn werkgever afspreken dat als ik bijv stuwing heb ik alsnog de druk er bijv kan afkolven. Maar verwacht eigenlijk ook dat het wel wat meevalt overdag. Als ik nu thuis ben drinkt hij ook weleens 5 - 6 uur niet. Hij eet nu wel meer vaste voeding, maar gaat gestaag vooruit. In de vriezer ben ik nu een extra voorraad aan het opbouwen, zodat ik dat straks, met evt een extra kolfmoment op de avond als hij slaapt, kan meegeven op dagen bij de opvang of opa/oma. Hij drinkt nl niet zo best melk uit de vriezer, dus hoop dat ik dit dan kan mixen.
2 jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Mijn zoontje drinkt bijna 150 ml water per dag maar zn ontlasting ging zo m ...
Ik weet niet of pruimen bij die kleintje al werkt 🤔 want het gaat juist om de vezels waardoor het nu wat moeilijker gaat. Daar moeten we darmen aan wennen. Kun je beter vezel vrij proberen misschien.
🤔🤷
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Zeker geen zorgen om maken. Zijn vetten krijgt hij heus via bv binnen
Zeker weten! Ik kolf laatste tijd vaker want de borst vindt meneer leuk speelgoed overdag. Ik heb mijn schuimspaan al klaar liggen 🤯. Zo dik is mijn melk af en toe. Kind krijgt bijna eerder pap dan melk joh.
2 jaar geleden
Eet jullie kind ook zo veel? Ze lijkt echt onverzadigbaar. Ik geef nu eerst brood en wat water en daarna een flesje (probeer ik af te bouwen, weet dat kleintjes andersom adviseert maar ik volg toch half het cb hierin ;)) maar ze blijft maar eten! En boos worden als ik denk dat ze klaar is. Ze zal het nodig hebben, dus helemaal prima. Maar ze doet er zo lang over. 🙈 ben ruim een uur bezig met boterhammen, water en flesje.
2 jaar geleden
Reactie op Joanna1988
Eet jullie kind ook zo veel? Ze lijkt echt onverzadigbaar. Ik geef nu eerst ...
Hier gaat het mondjesmaat nog. Langzaam begint hij wat meer te eten. Het poffertje was wel heel lekker 😋
Ze stoppen vanzelf als ze verzadigd zijn, toch? Althans de meeste kinderen 🤔 en ja, eten duurt lang. Dat wordt vanzelf sneller
2 jaar geleden
Reactie op Joanna1988
Eet jullie kind ook zo veel? Ze lijkt echt onverzadigbaar. Ik geef nu eerst ...
Ja hier kan ze ook goed eten! Vanavond vier partjes zoete aardappel naar binnen gewerkt. Dat vind ik al veel, maar dan ook wat lepeltjes baby linzensoep en nog een paar hapjes broccoli. Soms kan het nog meer zijn.
2 jaar geleden
Ons zoontje zit eindelijk goed rechtop in zijn stoeltje en dus zijn we begonnen met het aanbieden van stukken voedsel volgens de rapley methode. Ik heb me goed ingelezen en de cursus van rolinde op de groei gevolgd. Toch had ik het vandaag bloedheet toen er opeens een groot stuk peer afbrak in zijn mond en meer de grootste lol had met dat stuk peer in zijn gehemelte. Hadden jullie het ook zo Spaans benauwd de eerste keer dat ze een groot stuk per ongeluk hadden?😅😂 hij spuugde het uiteindelijk keurig uit maar het duurde mama toch even iets te lang😂😂.
2 jaar geleden
Reactie op Eline2811
Ons zoontje zit eindelijk goed rechtop in zijn stoeltje en dus zijn we bego ...
Oh ja zeker! En nog steeds wel maar merk dat het voor mezelf wel beter wordt naarmate ik zie dat een deel terugkomt of het hele stuk wordt weg gekauwd en doorgeslikt.
Ik kan me nog herinneren de eerste keer dat ik haar tomaat gaf, bleef dat eilandje in het midden van de tomaat in haar gehemelte hangen. En laatst knauwde ze ineens een stukje komkommer af. Dus ik denk dat dit ook nog wel even zo blijft 😉
2 jaar geleden
Hier wordt ook flink gegeten. En allemaal naast volledig borstvoeding, dat lijkt ze nog niet aan het afbouwen te zijn. Hoe gaat dat bij jullie? Dochter was nu na een dip ook weer goed gegroeid
2 jaar geleden
Reactie op Eline2811
Ons zoontje zit eindelijk goed rechtop in zijn stoeltje en dus zijn we bego ...
Ik sta doodsangsten uit. Dochter propt nogal en krijgt dan grote stukken binnen. Ook de schil van een stuk watermeloen had ze zo stuk. Ik geef nu ook eten in kleinere stukjes die ze zelf met haar handen of een vork/lepel in haar mond kan stoppen. Niet helemaal volgens de methode, maar dit gaat erg goed, ze leert zo ook verschillende smaken en structureren, kan het zelf doen en ik ben niet zo bang.
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Oh ja zeker! En nog steeds wel maar merk dat het voor mezelf wel beter word ...
Haha ohhh ik had nog de hoop dat dit na een paar keer wel klaar zou zijn. Hij wou inderdaad nog een stuk peer erbij doen maar die peer heb ik even uit zijn handen gepakt tot dat andere stuk weg was 🤭.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je een paar keer hebt gezien dat ze het goed oplossen dat het dan iets makkelijker wordt. Zat nu wel echt met brandende handen aan tafel omdat ik wist dat ik me er niet mee mocht bemoeien 😂
2 jaar geleden
Ik sta doodsangsten uit. Dochter propt nogal en krijgt dan grote stukken bi ...
Och meen je. De schil van watermeloen is ook nog eens keihard 😅. Hoe oud is jullie dochtertje ? Kan ze dan de pincet greep al goed of pakt ze het gewoon met haar vuistje en dan met het vuistje in haar mondje ?