429 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Bij het ontbijt zit hij in de kinderstoel als wij ons klaarmaken en eet hij ...
Hoe gaat komkommer? Bijt jouw kindje er stukken vanaf die hij ook opeet? Mijn dochter stopt grote stukken in haar mond en ik vind komkommer dus heel eng omdat het zo hard is. Geen idee wat er gebeurt als ze een groot stuk in haar mond heeft. Zachte dingen gaan heel goed, ook als ze een groot stuk in haar mond heeft. Pastinaak was vanavond een succes.

2 jaar geleden

Hoe gaat komkommer? Bijt jouw kindje er stukken vanaf die hij ook opeet? Mi ...
Ben ook benieuwd naar komkommer en tomaat! En durven jullie al cherrytomaatjes in kwartjes te geven? Of druiven? Mijn dochter kan al best goed de pincetgreep maar vind ronde harde/rauwe dingen best eng

2 jaar geleden

Reactie op Luus2988

Ben ook benieuwd naar komkommer en tomaat! En durven jullie al cherrytomaat ...
Komkommer is juist heel fijn! Die van mij laat de schil in ieder geval staan en eet de rest helemaal op! Tomaat kreeg hij rode handjes en gezicht van, heb ik daarna niet meer gegeven. Ik gaf wel gewoon een groot stuk tomaat, cherry durf ik nog niet

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Komkommer is juist heel fijn! Die van mij laat de schil in ieder geval staa ...
Je kan eventueel nog proberen wat er gebeurt als je de tomaat gaart voor je hem geeft. Of dat verschil maakt. En mijn advies is om dan ook op te passen met aubergine. Hier wordt bij komkommer vooral het binnenste op gegeten en de rest wordt verklaard tot bijtspeeltje 🤷😂

2 jaar geleden

Hier bijt en sabbelt hij er op. Met meloen haalt hij er hele stukken af en stopt dit in z’n mond. Daarna vallen er kleine stukjes weer uit, die ik dan weer opnieuw geef. Hij eet het dan rustig op en maalt het tot kleine stukjes in z’n mond. Is geconcentreerd en gecontroleerd bezig. Ziet er altijd uit of hij wel weet wat hij moet doen. Schil haal ik er soms wel af bij de kommer. Aubergine en courgette vindt hij ook lekker, maar bied ik vaak anders aan. Meer als dikke plakken, zodat hij de binnenkant er kan uiteten.

2 jaar geleden

Hebben jullie een goede tip om vlekken uit kleding te krijgen of vlekken te voorkomen? Vandaag sinaasappel gegeten, maar ik vrees dat ik dat niet uit haar jurk krijg.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Je kan eventueel nog proberen wat er gebeurt als je de tomaat gaart voor je ...
Hahah ja precies! Ja goeie tip dankje! Aubergine gaat overigens wel goed

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Hahah ja precies! Ja goeie tip dankje! Aubergine gaat overigens wel goed
Dan zou ik eens warme tomaat proberen. Want aubergine eet je ook niet rauw natuur

2 jaar geleden

Hebben jullie een goede tip om vlekken uit kleding te krijgen of vlekken te ...
Hier is ossengal zeep echt een life saver qua vlekken uit de kleren krijgen 👏 gewoon bij de Kruidvat gekocht kost niet veel en werk hier perfect. Insmeren even laten intrekken en gewoon mee draaien met de was 👌🏻😊

2 jaar geleden

Komkommer is inderdaad een succes! Goede tip!

2 jaar geleden

Gisteren voor het eerst tofu gegeven. Dat ging er best goed in! Niet helemaal op maar goed ze had ook zoete aardappel en paprika dus snap dat dat de voorkeur had. We gaan vanavond drumsticks proberen.. vind ik wel spannend maar ben benieuwd! Ik merk hier echt dat het snel vruchten afwerpt. Ze eet al best goed en kokhalzen wordt duidelijk minder. Ze probeert eigenlijk alles wel. Gisteren zelfs maar 3 flessen hoeven geven. Derde fles vervangen door yoghurt. Ook water drinken uit een rietjesbeker heeft ze ineens door. Tot een week geleden kon ik me echt niet voorstellen dat ze met een jaar vooral vaste voeding zou eten maar begin er nu toch in te geloven.

2 jaar geleden

Hebben jullie een goede tip om vlekken uit kleding te krijgen of vlekken te ...
Shout! Laatst een heel wit t shirt van mijn dochter onder het fruit omdat ze had over gegeven. Alles is eruit gegaan!

2 jaar geleden

Shout! Laatst een heel wit t shirt van mijn dochter onder het fruit omdat z ...
Ik dacht heel even dat je schold tot ik las dat het er uit was gegaan 😂 ooooo is dat een merknaam

2 jaar geleden

Reactie op Luus2988

Ben ook benieuwd naar komkommer en tomaat! En durven jullie al cherrytomaat ...
Hier begint de pincetgreep ook goed te gaan! Ik durf cherrytomaatjes en druiven gekwart ook nog niet zo goed, maar ik experimenteer gewoon met wat lukt. Wat hier al lukt nu: Blauwe bes een beetje geplet, framboos “opengeklapt”, alles wat ik al gaf is redelijk zacht dus dat snijd ik gewoon steeds wat kleiner, ongeveer de grootte van een vingerkootje van mn wijsvinger kan ze prima pakken. Ik vraag me alleen echt af vanaf wanneer je dan hardere dingen gaat geven. Want ze heeft echte sterke kaken, maar omdat het meeste redelijk zacht is wat ik geef, “slurpt” ze dingen vaak weg. En dat is nou volgens mij precies niet de bedoeling?! Maar ik durf dus niet goed al aan de hardere dingen.. hoe doen jullie dat?

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Gisteren voor het eerst tofu gegeven. Dat ging er best goed in! Niet helem ...
Hoe heb je de tofu gegeven? Gebakken? Hoe groot ongeveer? Hier heb ik tempeh al geprobeerd en daar is ze gek op, zowel gekookt als gebakken. In een grote frietvorm gesneden eet ze het.

2 jaar geleden

Reactie op enigma

Hoe heb je de tofu gegeven? Gebakken? Hoe groot ongeveer? Hier heb ik tempe ...
Yes gebakken in olijfolie, 2cm breed en 4cm lang ongeveer :) tempeh lijkt me ook leuk!

2 jaar geleden

Vandaag een fruitsalade aangeboden, sinaasappel, ananas, kiwi, blauwe bessen, meloen. Alles ging er zo in behalve de meloen. Waren 2 kant en klaar bakjes, vond de 2e zelf ook minder.

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Hier begint de pincetgreep ook goed te gaan! Ik durf cherrytomaatjes en dru ...
Wij hebben laatst appel geprobeerd en daar sabbelt/knaagt hij heel tevreden aan. Vond ik ook eng, maar het lukt om zonder tandjes toch kleine stukjes af te breken die hij dan doorslikt. Dus dat is misschien een optie als je iets harders wil proberen?

2 jaar geleden

Reactie op Jilster25

Wij hebben laatst appel geprobeerd en daar sabbelt/knaagt hij heel tevreden ...
Ohja ik zie dat Solid starts ook aangeeft dat je dunne schijfjes rauw kan introduceren vanaf deze fase. Bedankt voor de tip, gaan we binnenkort proberen als alle voorgekookte appels uit de vriezer op zijn 😜

2 jaar geleden

Vanmorgen een bakje yoghurt op én bv én daarna nog mama's broodje pindakaas proberen te bieden O Mijn Hemel Hij eet brood!!😱