429 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Hier begint de pincetgreep ook goed te gaan! Ik durf cherrytomaatjes en dru ...
Ik was ook bang voor de druiven maar heb ze in vieren gedaan en gewoon goed gekeken en ze zat er echt goed op te knabbelen en dan slikte ze ze door. Tot op een gegeven moment had ze drie kwartjes in der mond, dat had ik niet echt gezien. Ze was aant kauwen en opeens duwde ze alles der mond uit. Was toch wat te veel haha. Maar ben blij dat ze het gewoon rustig eruit duwt. Zelfde van de week met de bananenschil die per ongeluk in der mond zat 😅
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Ohja ik zie dat Solid starts ook aangeeft dat je dunne schijfjes rauw kan i ...
Dit heb ik vandaag zo gedaan en ging goed. Dochter vond het erg lekker. Ze had een keer een groot stuk in haar mond. Dat duwde ze er half uit en toen heb ik haar even geholpen door het eruit te trekken.
2 jaar geleden
Reactie op BabyMinte
Welke rietjes beker heb je? Mijn dochter snapt het nog niet haha
Ik heb er een van Philips avent! Moet je hard aan zuigen wel 😅 het duurde een paar dagen maar ze heeft 'm nu door!
Ik ging oefenen voor ieder eetmoment. Wissel dan shotglaasje en rietjesbeker af. Op solid starts (lijkt wel een promopagina dit) staat ook een artikel hoe je ze kunt leren hoe je een rietje moet gebruiken.
https://solidstarts.com/starting-solids/cup-drinking/
2 jaar geleden
Reactie op Joanna1988
Ik heb er een van Philips avent! Moet je hard aan zuigen wel 😅 het duurde ...
Die paarse gebruiken wij ook. Heel blij mee. Wat wij deden om te oefenen is de kop eraf draaien, water opzuigen en dan rietje in de mond van je kindje en uiteinde in je eigen mond en dan blazen zodat ze aangespoord worden om te zuigen. Dit hielp echt heel goed.
2 jaar geleden
Flint heeft ineens dat zijn handjes 'stuk zijn' wil niks meer zelf vasthouden en eten. Maar eet wel als het op een lepel voorgehouden wordt. Sterker nog, dan duikt hij helemaal naar voren om af te happen. Als je de lepel aangeeft pakt hij hem dus ook niet aan, hij gaat met zijn mond open en tong uitgestoken richting te lepel 😂
Is dit herkenbaar voor iemand? Iemand tips.
2 jaar geleden
Oké lieve mama’s is er iemand die me even weer moed in kan spreken 😅. Noud is inmiddels 8,5 maand en ik doe sinds ongeveer 7 maanden een combi van papjes en rapley. Ik heb gemengde gevoelens bij de rapley methode haha. Vind het prachtig dat het kind in z’n kracht word gezet en aan de andere kant ben ik bang dat het fout gaat😂.
Gisteravond was het zo ver en kreeg hij een stuk wortel niet zelf weer eruit. Je zag de paniek in zijn ogen, hij kon nog huilen (dus kreeg gelukkig nog wel wat lucht maar je zag dat hij het moeilijk had). Ik kon gelukkig rustig blijven heb hem uot zijn stoel gehaald en hem op schoot omgedraaid en 2 keer tussen zijn schouder bladen geslagen. Hier kwam gelukkig het stuk wortel van los en viel op de grond. Noud leek vervolgens gelukkig nergens meer last van te hebben maar merk dat ik zelf toch wat meer angst heb gekregen.
Ik had zelf het idee dat hij misschien te moe was en daardoor geen goeie focus had. Herkent iemand dit?
Ik had juist voor deze week allemaal gerechtjes bekeken die ik via de rapley kon aanbieden (zoete aardappelfrietjes enzo). Nu twijfel ik dus of ik niet gewoon savonds geprakt moet doen en overdag dan wat meer in rapley stijl aanbieden..
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Flint heeft ineens dat zijn handjes 'stuk zijn' wil niks meer zelf vasthoud ...
Haha ja dat deed Ted ook een paar dagen en toen ineens was het weer alles zelf willen doen 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Reactie op Eline2811
Oké lieve mama’s is er iemand die me even weer moed in kan spreken 😅. Noud ...
Wauw wat knap! Goed gehandeld moeders.
Wortel vind ik sowieso een enge. Dus die sla ik over of bied ik alleen geraspt aan haha. Komt wel.
Je kan even richten op makkelijker/zachter voedsel. Zoete aardappel, broccoli, pasta/rijst, avocado. En tegelijkertijd het kauwen stimuleren door broodkorsten, komkommer met schil, watermeloen enzo te geven.
2 jaar geleden
Reactie op Eline2811
Oké lieve mama’s is er iemand die me even weer moed in kan spreken 😅. Noud ...
Wauw 👏 knap hoor en doodeng natuurlijk.
Ik biedt overdag, als hij goed wakker is, moeilijker eten aan en savonds makkelijker/zachter eten. Als hij erg moe is krijgt hij dan klein stukjes op een lepel die hij zelf naar binnen schuift. Nouja normaal dan, nu zijn zijn handjes even 'stuk'😂,
2 jaar geleden
Reactie op Joanna1988
Wauw wat knap! Goed gehandeld moeders.
Wortel vind ik sowieso een enge. Du ...
Dank je wel voor het compliment en de tips haha!
Zeker het stimuleren zal ik weer meer oppakken. Het is inmiddels een tijdje geleden dat hij broodkorst en komkommer etc heeft gehad! Is een goeie om dat weer op te pakken 💪🏻
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Wauw 👏 knap hoor en doodeng natuurlijk.
Ik biedt overdag, als hij goed wa ...
Dank je wel. Ja was inderdaad even spannend 😅. Denk dat ik het ook maar zo ga doen inderdaad kleine zachte stukjes eet hij ook prima van een vork/lepel af en deze pakt Noud tot nu toe nog wel aan maar als ik jullie verhaal lees zou het maar zo kunnen dat die van hem binnenkort ook stuk zijn 😅😂😂
2 jaar geleden
Reactie op Eline2811
Dank je wel. Ja was inderdaad even spannend 😅. Denk dat ik het ook maar zo ...
Brr wat eng, goed opgelost zeg.
Mij zou ook even hele zachte dingen geven. Zoete aardappel gaat hier altijd goed. En pompoen ook
Dochter kan de pincetgreep al goed dus ik geef nu veel in kleine stukjes. Ik leg steeds een stukje neer die ze zelf oppakt en in haar mond doet. Leuk om te zien dat ze nu ook gaat kiezen. Als ik van drie verschillende dingen een stukje neerleg, pakt ze niet meer zomaar datgene wat het dichtstbij licht.
2 jaar geleden
Brr wat eng, goed opgelost zeg.
Mij zou ook even hele zachte dingen geven. ...
Ligt. Haha. 💡
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Pastavraag. Welke soort pasta bieden jullie aan en hoe lang kook je dit?
Ik heb spaghetti gewoon normaal gekookt en dan in stukjes gesneden, ong een vinger lang zoiets. Ik had er toen ook wat gepureerde gekookte tomaat als pastasaus doorheen gedaan en dit kon ze heel goed eten met de handjes. Ze smulde enorm!