429 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op enigma

Van die spiraalvormige volkorenpasta. Die koken we gewoon zacht volgens de ...
Ja dat probeerde ik dus ook. Flint is er gek op, maar krijgt het maar niet weg en wordt er vreselijk boos van 🤷😂 Nu brede linten geprobeerd, maar die waren helemaal lastig. De vlindertjes ging iets beter, maar kwamen er dus weer uit onder boos gebrul 🙈 hoe dan mama? Hoe doe ik dit?!

2 jaar geleden

Ontbijten als een koningskind

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ontbijten als een koningskind
Same!

2 jaar geleden

Krijgt jullie kleintje naast de pannekoekjes nog een flesje? En petje af hoor, zo vroeg sla ik (nog) niet aan het kokkerellen 😅

2 jaar geleden

Reactie op Eva00

Krijgt jullie kleintje naast de pannekoekjes nog een flesje? En petje af ho ...
Ze krijgt nog de borst. Vanmorgen had ze om kwart voor acht gedronken en uurtje later dit als ontbijt.

2 jaar geleden

Wij vanochtend ook aan de pannekoekjes met aardbei!

2 jaar geleden

Oh heerlijk. Dit is ‘s avonds ook altijd favoriet. Ik bewaar ze gewoon in de vriezer en dan doe ik ze ‘s ochtends of ‘s avonds even kort in de magnetron of pannetje opwarmen! Hij vindt het heerlijk met appeltjes of banaan erbij! soms eet hij ook wel een broodje ‘s morgens. Hij krijgt altijd eerst de borst als hij wakker wordt.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Oh heerlijk. Dit is ‘s avonds ook altijd favoriet. Ik bewaar ze gewoon in d ...
Dat is een goede, gewoon een aantal in voren maken. Had ik even niet aam gedacht :)

2 jaar geleden

Wat hier trouwens ook een megahit is: ananas! Het liefst in lang stukken (formaat van mijn wijsvinger) die ze dan zelf door midden kan breken en vanaf kan knagen (zonder tanden hahaha). Verder zijn we lekker aan het experimenteren met mengsels van rundergehakt en groente: De Mexicaanse met mais, paprika en kidneybonen ging er soepel in. Gisteren met linzen en broccoli. Groenten gaat maken en met een ei blenden, zelfde hoeveelheid gehakt (ongeveer) toevoegen en paneermeel. Soort ovale balletjes van rollen en braden tot het gaat is. Resultaat is een soort lekker zacht en smeuïg balletje dat ze zelf kan eten. Ik geef haar er dan bijv. ook nog gewoon gekookte broccoli en paprika naast.

2 jaar geleden

*gaat=gaar bedankt autocorrect

2 jaar geleden

Reactie op Eva00

Krijgt jullie kleintje naast de pannekoekjes nog een flesje? En petje af ho ...
Rond een uur of 7bv, voor we op staan en dan rond 8u ontbijt. Ontbijt bestaat vaak uit yoghurt met fijne granen en stukje fruit, of bv pap met fruit. Vanmorgen voor het eerst een pannenkoekje geprobeerd. Dat was nog erg wennen, want het voelt gek, maar de msaak beviel hem wel. Het was wel te groot Dus ik ga er vanavond wat meer kleinere maken en in de vriezer inderdaad.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Pastavraag. Welke soort pasta bieden jullie aan en hoe lang kook je dit?
Ik had laatst vermicelli gekookt en dat met een beetje rode saus (tomaten en tomatenpuree uit de blender) gegeven. De vermicelli gekookt volgens de verpakking en daarna in wat kleinere stukjes gesneden.

2 jaar geleden

Spaghetti of noedels gaan hier goed naar binnen haha. Sluipend. Penne gaat redelijk, ze bijt t een beetje kapot zegmaar. Laatst parpadelle maar dat was iets te breed. Ging uiteindelijk wel maar kostte moeite. Volgende stap is ontbijtfles langzaam vervangen door een vast ontbijt. Maandje geleden ging de pap er nog niet zo goed in maar wil t nog wel eens proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Spaghetti of noedels gaan hier goed naar binnen haha. Sluipend. Penne gaat ...
Ja hier wordt ook veel geslurpt haha. Doen jullie babies dat ook? Van een lepel slurpt ze logischerwijs alles af, maar ook als ze bijv geraspte wortel oppakt en in haar mond stopt, slurpt ze dat uit haar handje zegmaar. Vroeg me af of dat normaal is bij rapley, ik kan er bij solid starts niet echt iets over vinden.

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Ja hier wordt ook veel geslurpt haha. Doen jullie babies dat ook? Van een l ...
Het is normaal bij baby's en een van de dingen die ze vanzelf anders leren doen. Komt doordat het slikreflex gekoppeld is aan zuigen. Dit is bij vele volwassenen nog steeds zo. Probeer maar eens de slikken, zonder dat je op je tanden of tong ofzo zuigt. Alleen de slikbeweging. Dit is voor veel mensen heel lastig, als dat moeilijk is dan is het zeker een goede oefening om regelmatig even te herhalen. Goed voor je mondmotoriek

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Rond een uur of 7bv, voor we op staan en dan rond 8u ontbijt. Ontbijt besta ...
Doe je dit trouwens ook op werkdagen? Wij hebben smorgens eigenlijk altijd nog gewoon de melk als hoofdmaaltijd (zonder extras) en dan 10u fruit (of soms eerder, hangt af van z'n vermoeidheid/slaapje), dan 11.30 broodje en melk, 14.30 pap uit een beker, 17u warme maaltijd, 18.30 melk. Ik heb er nog niet zo aan gedacht om de ochtendfles ook aan te vullen cq af te bouwen😅🤷🏼‍♀️ Hij vind de melk nog erg lekker. Vind het soms maar lastig om te weten wanneer je weer een stapje verder mag. Er zijn vast voorbeeldschema's genoeg, maar dan heb ik hem eindelijk onder de knie en is de kleine al weer 2x zo oud😵‍💫🤣

2 jaar geleden

Reactie op Eva00

Doe je dit trouwens ook op werkdagen? Wij hebben smorgens eigenlijk altijd ...
Op werkdagen sta ik rond 6u op Als hij wakker is krijgt hij dan bv, opstaan, aankleden en ontbijten bij oma. Als hij nog slaapt dan krijgt hij 6.30 bv, dan ga ik eerst zelf aankleden enzo. Ik weet nog niet hoe dat op de kdv gaat straks, maar dan gaan we zien

2 jaar geleden

Reactie op Eva00

Flint eet dezelfde tijdstippen als ik. Ontbijt, second breakfast, lunch, drieuurtje en avondeten. Ongeveer half uur tot een uur daarvoor krijgt hij bv. 7u - 11u - 14u - 17u - 20u - 23u - 2u Hij ontbijt zo veel dat hij het bv moment tussen 7 en 11 zelf heeft laten vallen

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Flint eet dezelfde tijdstippen als ik. Ontbijt, second breakfast, lunch, dr ...
Klinkt goed! Dat is wel een van de (vele) voordelen van borstvoeding, dat het onbeperkt gegeven kan worden. Helaas kon m'n kleintje niet goed aanhappen en ben ik met 6 maand gestopt met kolven. Hij kan wel eten bij het leven trouwens, hij vindt bijna alles lekker, behalve gekookt ei😅 net zoals z'n moeder🤣 Leuk om zo mee te lezen en ideeën op te doen. Weer even een eye-opener

2 jaar geleden

Reactie op Eva00

Mijn dochter ontbijt met mij mee om 6.30/6.45 uur (pap en soms wat fruit) en altijd nog bv om 7 uur voordat ik wegga. Als ze naar mijn ouders gaat ontbijt ze daar vaak nog een tweede keer. 😂 Mijn ouders ontbijten zodra dochter er is en als ze wil krijgt ze dan nog wat fruit. Er zijn verder geen vaste tijden. Ze krijgt nog een keer fruit, een broodje en soms een tussendoortje. Daarnaast nog drie flesjes melk. Thuis nog warm eten (vaak pas 18.30 op werkdagen) en bv op verzoek.