429 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op wave

Maak me soms zorgen over hoeveel Mink binnen krijgt. Het leek een aantal we ...
Ja dit herken ik, echt al een paar dagen dat m’n zoontje boos leek te worden bij het eten. En sinds vandaag ging er opeens een groot stuk mango in en vanavond een bak geprakte wortelen en nog wat spinazieprutje… lijkt wel alsof hij door een sprongetje moest ofzo…

2 jaar geleden

Hoe leggen jullie aan anderen uit wat jullie kleintjes wel en niet mogen? Ik dacht dat het bij de kinderopvang wel duidelijk was, maar ze hebben onze dochter vorige week een stukje knakworst gegeven. We zijn daar niet zo'n fan van en zeker niet bij deze leeftijd. Ik ben nog even naar de juiste woorden aan het zoeken om het bespreekbaar te maken.

2 jaar geleden

Reactie op Kikkerdansje

Hoe leggen jullie aan anderen uit wat jullie kleintjes wel en niet mogen? I ...
Ik zeg altijd gewoon vrij duidelijk dat ik dat liever niet heb en heb met ons kdv afgesproken dat ze alleen dingen geven die "goedgekeurd" zijn. Dus niks waarvan ze niet zeker weten dat hij dat thuis ook krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op Kikkerdansje

Hoe leggen jullie aan anderen uit wat jullie kleintjes wel en niet mogen? I ...
Waarom niet? Vlees, slecht vlees of verstikkingsgevaar? Je kunt het allemaal gewoon zeggen toch?

2 jaar geleden

Ik ben even vergeten of t al eerder is gevraagd of dat ik het zelfs al eerder heb gevraagd 😅. Maar hoeveel eet momenten hebben jullie kleintjes? En sla je wel is een keer over door omstandigheden?

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik ben even vergeten of t al eerder is gevraagd of dat ik het zelfs al eerd ...
Hier bieden we drie keer per dag aan: ontbijt rond 8, lunch om 12:30 en avondeten om 17:00/17:30. In de afgelopen twee maanden is het denk ik slechts twee/drie eetmomenten voorgekomen dat we het even over hebben geslagen. Maar ik heb altijd een potje babyvoeding in huis, dus neem dit dan bijvoorbeeld mee als back-up als ik verwacht dat het misschien niet lukt. En het dan wel rapleystijl (lepel in de hand geven) aanbieden. En soms natuurlijk eet ze niet/nauwelijks dus dan “mist” ze dat moment ook maar dan komt het natuurlijk uit haarzelf.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Net zo vaak als ik, ongeveer 😂 dus uhm keer of 4 a 5. Ontbijt, fruit, lunch, fruit/koek, avondeten. En ja afhankelijk van het middagslaapje slaat hij wel eens wat over. Maar hij drinkt bv, dus haalt wel in

2 jaar geleden

Reactie op wave

Waarom niet? Vlees, slecht vlees of verstikkingsgevaar? Je kunt het allemaa ...
Goede vraag. Het past niet in het idee van de methode, nl dat je zoveel mogelijke pure smaken aanbiedt. Daarnaast vind ik het rotzooi, het is flink bewerkt en er zit veel zout in. Daarbij eet ik zelf weinig vlees en als ik vlees eet, dan kies ik dat met zorg (bio en zo min mogelijk bewerkt). Het zit 'em er ook in dat ik mij afvraag hoe ik dit in de toekomst kan ondervangen, zodat ze niet volgende week een slagroomsoesje krijgt ;).

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Fruit, brood, tussendoortje en avondeten. 4 keer dus. Tussendoortje valt er wel eens tussenuit als ze laat d'r middagslaap heeft en het eigenlijk alweer tijd is om te avondeten.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Wij volgen gewoon ons kindje en als wij zelf iets eten krijgt hij ook iets te eten en drinken. Zodat hij ook steeds meer een ritme krijgt vaak is dat: ‘s ochtends borstvoeding en daarna snee brood met water Tussendoor fruit of een andere snack met water Lunch snee brood met water ‘s middags een snack of fruit met water ‘s avonds eten wat wij eten of een gedeelte daarvan met water. We bieden bij elk eten water aan en daarnaast geef ik nog bv voor het slapengaan, maar niet altijd meer overdag voor het slaapje.

2 jaar geleden

Pfoe net even het voorbeeld menu voor 9 maandag doorgenomen 😱 zo veel eet mijn manneke bij lange na niet!🙈😂

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Pfoe net even het voorbeeld menu voor 9 maandag doorgenomen 😱 zo veel eet ...
Maandag?! Maanden... 🙄😂

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Dochter krijgt ontbijt, lunch, avondeten. Dan ergens op de dag een keer fruit. Soms in de ochtend, soms in de middag, soms beide. En soms een tussendoortje. Het verschilt dus en hangt af van slaapjes en hoe de dag loopt. Vandaag: ontbijt, fruit, lunch in twee delen, maispufjes en avondeten. En daarbij bv op verzoek.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Pfoe net even het voorbeeld menu voor 9 maandag doorgenomen 😱 zo veel eet ...
Wat is het voorbeeld menu dan? Ik vind het wel lastig om hem genoeg aan te bieden, soms zijn we sochtends pas laat wakker, want dan gooit hij meteen z’n ochtend dutje erachteraan, of ik heb een afspraak en hij moet mee. Dus dan hebben we alleen ‘s middags en savonds iets van een eet moment.. hoe doet iedereen dat toch!

2 jaar geleden

Reactie op Rijan

Wat is het voorbeeld menu dan? Ik vind het wel lastig om hem genoeg aan te ...
Ik moet eten ivm suiker en vind dat dus belangrijk. Flint eet tegelijkertijd met mij 🤷 Uhm voorbeeldmenu schrijf ik even uit want foto wordt niks. Ik zal er 2 naast elkaar zetten Ontbijt: halve of hele appel / halve snee volkoren brood met roomboter en een halve met appelstroop Lunch: Halve snee volkorenbrood net dun roomboter en dun plakje kaas met stukje appel en halve banaan / broodkorsten met boter, kwart gekookt ei en stukje avocado Avondeten: Stukje aardpeer met broccoli en hoabe boekweitwafel / witlof met stukken pompoen, stukje appel en stukje boekweitwafel Tussendoor: 3 of 4 el appelpulp met stukjes grapefruit / paar slokjes biologisch sap

2 jaar geleden

Reactie op Rijan

Wat is het voorbeeld menu dan? Ik vind het wel lastig om hem genoeg aan te ...
Ik heb meestal ook 2 eetmomenten .. als ik weg ga lukt t gewoon niet. En sochtends inderdaad is hij hier ook al na 1,5 uur moe, en voordat we überhaupt uit bed zijn… Ik zweerde echt dat ik nooit potjes en knijpfruit zou gebruiken maar ik doe t nu toch stiekem af en toe als ik weg ga.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik moet eten ivm suiker en vind dat dus belangrijk. Flint eet tegelijkertij ...
Mmh onze dochter eet wel zulke hoeveelheden opzich. Kauwt zo 2 boterhammen weg. Ontbijten doen we nog niet maar wel fruit en lunch. Maar ik geef inmiddels kunstvoeding en bied altijd eerst vast voedsel aan (behalve in de ochtend). Is niet volgens de kleintjes methode maar ik had wel behoefte om de vaste voeding wat bewuster uit te breiden en onze dochter gaat er goed op. Kan goed dat bv voor Flint nog meer dan voldoende is. Hoeveelheden komen echt vanzelf wel. )

2 jaar geleden

Zoontje eet ook goed, maar af en toe een dag minder en dan extra bv. Ik vind het voorbeeldmenu wel weinig uitgaan van melk als hoofdvoeding. Je zou dan maar 2-3 x bv kunnen geven. Dat zie ik meer als kv, veel mensen zeggen ook dat zij de flessen al ver aan het afbouwen zijn en schikken als ik zeg dat ik tussen de 3-7 x per dag voed.

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Mmh onze dochter eet wel zulke hoeveelheden opzich. Kauwt zo 2 boterhammen ...
Ja dat denk ik ook wel. Hij heeft nog niet mega veel interesse in eten, behalve dan wat ik eet. Dus smorgens bij ontbijt nu vaker op schoot en dan eet ik wat hij ook mag 😂 dan neemt hij wel 2 happen ofzo. Hij doet tegenwoordig vooral zijn handjes naar achter en open mond naar voren. Ja hallo... doe het lekker zelf joh 😂

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Zoontje eet ook goed, maar af en toe een dag minder en dan extra bv. Ik vin ...
Ik voed ook nog 6x per dag bv en daarnaast eten we nu meestal 3x per dag, ontbijt lunch en avond eten. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben 😉