26 Reacties

2 jaar geleden

Misschien kan je ook aangeven welke je zelf maakt? Wij doen niet mega speciaal, kijken een beetje wat we in huis hebben en maken daar een hapje van 😬

2 jaar geleden

Hier is macaroni met pastagroenten en tomatensaus altijd een succes😋

2 jaar geleden

Mijn zoontje houd echt van nasi 🤣 Ik doe gewoon Rijst koken, met nasi groenten en een pakje met nasi kruiden, en kipfilet in blokjes erdoor heen. Ook gebakken aardappeltjes met appelmoes, spinazie boursin + vissticks vind ie lekker. Dit is natuurlijk wanneer ik echt even geen inspiratie heb 🤣. Verder eet mijn zoontje in principe alles met ons mee, maar dan geprakt/klein gesneden.

2 jaar geleden

Gister heb ik risotto gemaakt van geraspte courgette en wortels, ipv bouillon had ik tijm en gedroogde basilicum getrokken in heet water. En kabeljauw erdoorheen. Was een groot succes. Vandaag een pastasaus gemaakt van broccoli en tomaatjes op smaak gebracht met Italiaanse kruiden, smeuïg gemaakt met kookvocht vd broccoli en dan orzo/riso pasta erdoor. Dit krijgt ze morgen, maar het ziet er smaakvol uit!

2 jaar geleden

* wacht op de moedermaffia reacties * 🤣🤣

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

* wacht op de moedermaffia reacties * 🤣🤣
HAHAHA ik durfde mijne eigenlijk bijna niet te plaatsen

2 jaar geleden

Wat ik heel makkelijk vind en ze echt lekker vind is een tortilla maken met geklutst ei, geprakte gekookte aardappel, groente en kruiden erdoor heen

2 jaar geleden

HAHAHA ik durfde mijne eigenlijk bijna niet te plaatsen
hahaha ik dacht ook dat ik onder jouwes reageerde 🤣 lekker hoor!

2 jaar geleden

Jeetje wat ben ik dan simpel bezig...hier gewoon nog steeds groente/vlees/vis/aardappel/pasta zonder enige kruiden of iets

2 jaar geleden

Reactie op mhdv91

Jeetje wat ben ik dan simpel bezig...hier gewoon nog steeds groente/vlees/v ...
Ik ook hoor :-)

2 jaar geleden

Reactie op mhdv91

Hahaha ja wij ook!

2 jaar geleden

Reactie op mhdv91

Haha die van mij vind AVG maar saai. Laatst hadden we Indiase linzenstoof, mega kruidig, daar smulde ze echt van! Wij eten zelf weinig Hollandse pot dus ik vind dit wel handig. Maar ligt misschien ook beetje aan wat je zelf vaak eet.

2 jaar geleden

Hier thuis hebben we een echt smulpaapje 😋. Wat ze heel lekker vind is rijst, kipfilet, broccoli, kerrie en beetje kokosmelk. Of Griekse pasta (orzo) met bloemkool, Kipgehakt, Provençaalse kruiden en beetje zuivelspread. Maar ook gewoon aardappel met groenten. Of soms maken we een omeletje met de groenten die we op dat moment in huis hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

hahaha ik dacht ook dat ik onder jouwes reageerde 🤣 lekker hoor!
Hahahahahah jaaaa, had laatst ook gereageerd ergens, en ik zou nog net niet m'n kind vergiftigen met kruiden. 🥲🤣

2 jaar geleden

Thanks voor alle reacties! Bieden jullie het eten aan op een lepeltje? Of gewoon lekker kliederen met de handen? Zoals gerechten met rijst bv.. Onze knul accepteert de ene keer wel een lepel maar het andere moment niet. Soms eet hij dagen goed en dan weer dagen niet. Geen pijl op te trekken op het moment 😅 Ook eet hij niet heel veel, maar het is ook een klein ventje (nu 10 maanden en nog maatje 62). Hij is verder wel vrolijk en gezond dus hij zal heus wel genoeg binnen krijgen. Maar toch.. Herkenbaar voor iemand?

2 jaar geleden

Reactie op aliciacelina

Thanks voor alle reacties! Bieden jullie het eten aan op een lepeltje? Of g ...
Ja heel herkenbaar. Onze is nu bijna 10 maanden. Vanaf 6 maanden at hij alles. Maar sinds een maandje wordt het moeilijker. Ene dag eet hij veel andere dag wilt hij het niet eens proeven. Fijn gesneden/geprakt werkt vaak wel beter dan zelf ontdekken, wij proberen het wel af te wisselen.

2 jaar geleden

Hier wil onze dochter van 10m nog altijd niets behalve fruitpap uit een potje, voel me echt gefaald... willen jullie fotos sturen van hoe je het geeft? Zijn dit stukjes of echt ook bijna puree? Van alles met groenen kokhalst ze :(

2 jaar geleden

Wij bieden alles op een lepeltje aan. De laatste dagen gaat dit vooral met het avondeten wel wat moeizamer. Dan huilt ze heel hard en wil ze niet eens proeven. Uiteindelijk lukt het wel en blijf ik door zetten (dat werkt nu nog wel) en eet ze het ook met veel smaak op. Waarom ze zo doet, ik heb geen idee. Volgens mij is het meer protest dat ze niet in de kinderstoel wil zitten dan dat het om het eten gaat. En het eten wat we aanbieden is soms helemaal gepureerd (aardappels en groenten) en bij kleine pastasoorten en rijst is de rest gepureerd (groenten en eventueel vlees) en schep ik de pasta er heel door heen. Dus dan zitten er meer stukjes in. Beide maaltijden gaan (nog) goed. Maar het is echt niet zo dat je als ouder gefaald hebt hoor als je kindje slecht eet. Daar kun je geluk en pech mee hebben. Meer dan je best kun je niet doen en verschillende dingen uitproberen. Het lijkt me ook wel heel lastig als je kindje niet graag eet. Maar uiteindelijk komt het echt goed.

2 jaar geleden

Reactie op Gcodron

Hier wil onze dochter van 10m nog altijd niets behalve fruitpap uit een pot ...
Van het merk mama deli heb je vriesverse maaltijden/tussendoortjes en havermoutjes. Dit is echt heel lekker en vers. Misschien dat eens proberen? En dan gewoon beginnen met 4+ maanden. Dit is glad gepureerd.

2 jaar geleden

zalm bakken, spinazie roerbakken, klein bosuitje erbij, beetje knoflook, kookroom en water toevoegen ( 50/50 ) macaroni koken en als de saus wat is ingekookt toevoegen. Smakelijk 😀