13 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook nog altijd een dochter met reflux. Ik dik nog altijd haar voeding in met jbpm maar al veel minder dan voorheen. Water, thee en siroop dik ik dan weer niet in komt er eigenlijk nooit uit in tegendeel tot de melk wsl omdat dit veel minder is. Moet wel zeggen dat haar reflux de afgelopen maand minder is geworden.
Ik zou idd het advies van de dieetiste volgen en misschien kan je aan de ka vragen of ze een slikfoto kunnen maken bij je kindje? Dan kunnen ze zien of het "gewoon" een reflux is of dat er medisch gezien iets aan de hand is. Wellicht kan dat je meer antwoorden geven. Mijn kinderarts heeft dit voorgesteld, maar vond het zelf niet nodig omdat het houdbaar was met indikken en het minder leek te worden.
2 jaar geleden
Reactie op GwendoRic
Denk dat ik dat maar ga vragen inderdaad. Het vervelende is dat ik/anderen ...
Dat is wel heel vervelend van je kinderarts... misschien kan je vragen om een andere omdat je je niet serieus genomen voelt?
Ik heb dit ook gehad met mijn kinderarts tot 3x toe weggestuurd en toch volgehouden omdat ik zelf koemelkallergie vermoedde en ze alleen maar zieker werd. Bleek het dus ook te zijn en heeft ze zich ook voor verontschuldigd.
Succes en sterkte!
2 jaar geleden
Dat is wel heel vervelend van je kinderarts... misschien kan je vragen om e ...
Hier ook koemelkallergie en dat is nooit door het ziekenhuis voorgesteld ook al heeft hij er 5 weken gelegen en zag hij de KA regelmatig...
Ik heb de KA met mijn vermoeden omzuilt en ben naar de HA en CB gegaan. Toen stelde zij pepti voor en dat was een hele verbetering.
2 jaar geleden
Mijn dochter van 8 maanden heeft ook nog behoorlijk last van reflux. Ik dik haar thee/water alleen niet in. Haar melk dik ik in met gelilact, misschien kan je daar ook water/thee mee maken. Doordat ze kleinere beetjes drinkt met vaste voeding heb ik het idee dat het er niet allemaal uit komt. Het is heel wisselend, maar ik hoor het regelmatig omhoog komen en er loopt ook nog geregeld een straal langs de stoel naar beneden. Als ze ligt te spelen op haar buik komt het ook omhoog, ook met stukken brood erin enzo. Volgens mijn kinderarts is het ook gewoon reflux en is 95% eroverheen met 1 jaar. Nog maar even afwachten hoe het hier verder gaat...
2 jaar geleden
Ik lees even mee, mijn zoontje spuugt helaas ook nog steeds heel vaak en veel. Het is even een tijdje beter gegaan maar nu sinds een maand of 2 weer hele golven... moeten hem gemiddeld 3 a 4 keer per dag omkleden en mezelf ook regelmatig 😩
Ik vind het ook zo gek. Had juist verwacht dat het nu minder zou zijn doordat hij meer vaste voeding krijgt. Hier krijgt hij zijn melk ook met jbpm en dan de maximale hoeveelheid. Water krijgt hij nog maar in kleine beetjes, zo'n 3x per dag. Maar dit komt er al helemaal snel weer uit.
Is thee over het algemeen beter binnen te houden?? En kan je dit ook verdikken met jbpm?
2 jaar geleden
Bij ons komt alles eruit. Ik doe bij water wat havermelk en dik dit dan in. Dat lukt aardig. Ze is 8 maand. Nog steeds omeprazole
2 jaar geleden
Reactie op Mennos9
Ik lees even mee, mijn zoontje spuugt helaas ook nog steeds heel vaak en ve ...
Hier krijgt hij thee (vruchtenthee/rooibos zonder zoethout) of verdunt diksap ingedikt met jbpm. Gaat goed. Wil niet zeggen dat het er allemaal inblijft gedurende de dag, maar het komt er niet meteen weer uit.
2 jaar geleden
Hier ook nog steeds flink aan het spugen. Geen hele golven (over het algemeen) maar de hele dag door kleine beetjes. Boterhammen fruit, melk en ook water. Water dikken we niet in en met een klein boertje komt het en soms weer helemaal uit. Cb zegt dat het soms gewoon tot meer dan een jaar kan duren voor de verbinding tussen de slokdarm en maag goed functioneerd.