26 Reacties

2 jaar geleden

Hoii! Onze dochter heeft ook altijd best veel terug gegeven, hebben heel lang ingedikt met JBPM maar spugen bleef. Ook nu ze meer vaste voeding eet komt er vaak nog een golf melk terug.

2 jaar geleden

Ik ben vorige week gestopt met het geven van Johannesbroodpitmeel en het is echt prima te doen! Geeft bijna niet meer over 😊

2 jaar geleden

Bij ons is het ook nog niet minder aan het worden. Ik noem haar af en toe koetje omdat ze zovaak haar eten aan het herkauwen is. Zowel vast voedsel als melk komt er nog uit.

2 jaar geleden

Kan helaas tot 1 jaar duren!

2 jaar geleden

Hier ook nog geen verbetering. Minder flessen meer vast voedsel. Maar het is net zo erg😓 Komt er soms met golven uit. En 3x op een dag omkleden😅

2 jaar geleden

Hier nog steeds extreme (verborgen) reflux helaas, ook met veel vast voedsel. Ik moet zelfs zijn thee of diksap indikken of het komt eruit. Water kunnen we amper geven (dat is met jbpm niet te drinken). Daar kunnen we alleen een paar slonkjes van geven en hopen dat het niet meteen omhoog komt.

2 jaar geleden

Met 8 maanden zou je eigenlijk wel verbetering moeten zien aangezien de maagklep rond 6 maanden sluit. Als het echt nog zo erg is zou ik toch vragen om extra onderzoek van een kinderarts

2 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde probleem. Heel zielig en vervelend. Nog geen verbetering. Nu doorverwezen naar kinderarts, een wachtlijst van 4 maanden!! Het is duidelijk niet iets wat spoed heeft 😞

2 jaar geleden

Hier ook nog steeds, zolang ze gewoon goed blijft groeien etc wil de huisarts verder niks doen. Aangezien ze wel dus alle voedingstoffen opneemt. Maar het begint wel vervelend te worden, hadden verwacht dat het onderhand wel minder zou worden maar helaas nog niet dus

2 jaar geleden

Reactie op malin23

Wij hebben hetzelfde probleem. Heel zielig en vervelend. Nog geen verbeteri ...
Huh?! Flint kon binnen 2 weken terecht. Misschien andere kinderarts vragen met minder lange wachtlijst?

2 jaar geleden

Reactie op Aliceinwonderland1

Hier ook nog steeds, zolang ze gewoon goed blijft groeien etc wil de huisar ...
Dat wil alleen niet zeggen dat er niet iets lichamelijk mis is.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Met 8 maanden zou je eigenlijk wel verbetering moeten zien aangezien de maa ...
Mijn zoontje loopt al sinds zijn vroeggeboorte bij de kinderarts en als je daar aan komt zetten met hij spuugt nog steeds, dan kijken ze je aan van 'kan ik ook niets aan doen'. Al zijn zorgverleners zeggen dat het met 1 jaar een stuk beter moet zijn, omdat je dan een veel rechtere houding krijgt. En het spugen zorgt hier btw voor verslikkingen waar hij niet altijd zelf uitkomt en nog doen ze niets. Ze weet ook dat dit de reden is dat ik nog steeds thuis ben met mijn zoontje ipv dat hij al naar de opvang gaat en ik weer kan gaan werken.

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Mijn zoontje loopt al sinds zijn vroeggeboorte bij de kinderarts en als je ...
🙄 lekker dan. Er zijn verschillende onderzoeken om te kijken waar het vandaan komt. Zoals röntgenfilmpje maken van het slikken of een kijken onderzoek van de slokdarm. Soms is er echt meer aan de hand en is reflux alleen het symptoom

2 jaar geleden

Reactie op ROF

🙄 lekker dan. Er zijn verschillende onderzoeken om te kijken waar het vand ...
Ik weet het.. Ik vermoed mogelijk lichte vorm van Tracheomalacie (en als dit zo is dan is er toch niets aan te doen, maar eroverheen groeien). Maar elke keer als ik zelf nadenk bij de KA zie je al de irritatie ontstaan. 'Het gaat toch goed? Hij groeit toch super goed?' Zegt ze dan. Ben dan ook niet zo tevreden over onze KA of ziekenhuis.

2 jaar geleden

Hier ook weer/nog last van verborgen reflux. Kreeg ze altijd omeprazol voor, maar sinds ze een mnd of 4,5 was afgebouwd. Afgelopen maanden nam het steeds overstrekken en herkauwen steeds weer wat toe. Afgelopen week weer omeprazol aangevraagd nadat ze weer een nacht amper geslapen had en alleen maar naar kots rook zonder dat ze daadwerkelijk had overgegeven. En of het toeval is of niet (ik stop voorlopig iig nog niet met de omeprazol), maar ze heeft deze week voor het eerst twee nachten doorgeslapen! 2mei was ze 8mnd oud.

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Ik weet het.. Ik vermoed mogelijk lichte vorm van Tracheomalacie (en als di ...
Ik weet niet waar je woont. Maar een kind heeft vrije keus van arts hè. Althans in Nederland kan je overal terecht

2 jaar geleden

Reactie op malin23

Wij hebben hetzelfde probleem. Heel zielig en vervelend. Nog geen verbeteri ...
Je zorgverzekering bellen voor zorgbemiddeling; kunnen zien welke kinderarts je het snelst aan de beurt kan zijn! Dan je huisarts bellen voor een nieuwe verwijzing daarheen!

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Dat wil alleen niet zeggen dat er niet iets lichamelijk mis is.
Ik weet het, maar vind het ook lastig zelf of ik moet aandringen op verder onderzoek etc. Ene keer lijkt het ineens weer beter te gaan dan dus ik weet ook gewoon niet meer wat te doen..

2 jaar geleden

Reactie op Aliceinwonderland1

Ik weet het, maar vind het ook lastig zelf of ik moet aandringen op verder ...
Moeder instinct is in de gezondheidszorg niet voor niks belangrijk. Als jij je echt zorgen maakt kan je altijd vragen naar opties voor verder onderzoek. Als je, je vervolgens afgewezen voelt zonder fatsoenlijke informatie dan kan je dit aankaarten. Eventueel andere KA zoeken.

2 jaar geleden

Hier ook een reflux baby. Bij haar is het wel minder geworden sinds ze meer vaste voeding eet. Van 3x per dag veel spugen naar 1 a 2x per week ongeveer. Maar het kan ook minder worden omdat ze ouder wordt. Meeste baby's zijn er met jaar vanaf. Heb je ooit een slikfoto laten maken?