7 Reacties

2 jaar geleden

Misschien duurt het wat langer bij hem.

2 jaar geleden

Dit kan ook gewoon verlatingsangst zijn. Je kindje heeft het door als je weg bent. Veel kiekeboe spelen zou helpen. En erop reageren. Als hij je roept komen of je laten horen zodat hij beseft dat je altijd terug komt

2 jaar geleden

ik geloof echt niks van die sprongetjes. Geloof me, mijn baby is ook af en toe een draak, maar komt eindelijk nooit overeen met de sprongetjes. Hij kan dingen nog niet van een paar sprongetjes terug maar daarentegen kan hij ook weer dingen van een paar sprongen vooruit. Bij een donderwolk is hij hartstikke vrolijk en bij een zonnestraal is hij niet te harden. Elke baby ontwikkelt gewoonweg dezelfde dingen maar voor mij voelt het een beetje als een horoscoop. Daar kan je ook altijd iets lezen wat toepasbaar is op iedereen en hoe je het wilt interpreteren. Wel geloof ik dat ze bepaalde grote dingen meemaken, zoals verlatings angst, dus het kan best zijn dat hij dat meemaakt?

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Hij zou nu al in de fase van het zonnetje moeten zitten. En opzich laat hij ook nieuwe vaardigheden zien, maar wegleggen is meteen huilen, en als ik hem optil is het ook direct weer goed….

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

ik geloof echt niks van die sprongetjes. Geloof me, mijn baby is ook af en ...
😂 Mooi verwoord. Het is ook bewezen nonsens. Ik vind het knap (en treurig tegelijkertijd) hoe de auteur ondanks dat zijn boek en app toch zo goed aan de man heeft weten te krijgen. Wat ik kwalijk vind is dat hierdoor dingen worden weggezet als sprongetje terwijl er feitelijk iets anders aan de hand is. TO, het klinkt als verlatingsangst. Hier helpt het om regelmatig te laten weten dat je er bent.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft hier al een tijdje last van, maar zit pas net in de rode weken. Ik geloof wel dat een baby al die ontwikkelingen doorgaat, daar last van kan hebben, maar niet iedere baby in een bepaald tijdframe. Zoals gezegd dat is bewezen niet zo. Wat hier helpt is blijven praten tegen hem, dus ‘ik loop nu weg maar je kan mij nog horen en ik kom altijd weer terug’. Voelt heel dom, maar hier helpt het wel. Daarbij zit onze zoon liever in zijn stoel zodat hij alles kan overzien.

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

ik geloof echt niks van die sprongetjes. Geloof me, mijn baby is ook af en ...
Het klopt zeker dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Daar heb ik een heel artikel over gelezen. Wat ongeveer wel klopt is de mentale veranderingen die een baby doormaakt, en dat die vaak plaatsvindt op een bepaalde leeftijd. Maar wat zij dan ontwikkelen staat niet vast. Het geeft enige houvast denk ik, maar geen zekerheid. Hier klopt het ongeveer, maar de vaardigheden die hij ontwikkeld komen ook niet volledig overeen met het boek.