79 Reacties
2 jaar geleden
Hier kan onze meid sinds 7,5 maand van buik naar rug rollen, en sinds deze week (bijna 8 maanden) van rug naar buik. Zelfstandig zitten doet ze sinds 6,5 maand en kruipen doet ze nog niet. Het tijgeren begint een beetje nu. Als ik ze in kruiphouding zet, dan blijft ze stokstijf stil”staan” en uiteindelijk gaat ze huilen.
Verder wil ze het liefst de hele dag optrekken tot staan, zitten vindt ze niet meer zo interessant. Daarom een licht vermoeden dat ze het kruipen wellicht gaat overslaan, maar we gaan het zien. Alles op zijn tijd. 💕
2 jaar geleden
Mijn dochter kruipt sinds dit weekend! Voorheen was het tijgeren. Ze is net 8 maanden. Zo trots 🥰. Zelfstandig zitten kan ze al even en komt nu bijna zelf tot zit. Ze probeert zich overal aan op te trekken maar dat lukt nog niet helemaal haha zo schattig
2 jaar geleden
kruipen, rollebollen... het resulteert in niet slapen alleen nog maar party-en
tips?
gewoon laten gaan in zn bed?
2 jaar geleden
Reactie op Mayy26
Lily is geboren op 5 september en heeft nu na het kruipen het staan ontdekt ...
Wat een verschil! Die van mij is ook van 5 september en heeft al 8 tandjes. Maar kruipen wil ze niet echt. Beetje achteruit alleen. Maar ook maar voor heel eventjes. En zelfstandig zitten.. ook nog niet helemaal. Ze valt om 🤣
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Van het weekend bleef ik er bij zitten en na een half uur viel hij letterli ...
vandaag aangekeken.. t duurde n uur en toen vond ik t welletjes
(hem even vastgehouden en daarna dik 2 uur geslapen)
maar ik vind het lastig hij zit dan gewoon te chillen met zn slaaprups (zon knuffel) en dolt t hele bedje door.. piept niet
wel duidelijk erg moe..
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 8 maanden en kan sinds dit weekend kruipen en zelfstandig zitten kon ze al. Hij kon nog niet van liggen of kruipen zelf in zitpositie komen en dat kan hij sinds vandaag! Dan kruipt hij en gaat hij vanzelf zitten dus daar ben ik super trots op! Ook kan hij zichzelf optrekken en probeert hij te staan.
Het eten en slapen gaan dan weer wat minder goed 🤣
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Wat een verschil! Die van mij is ook van 5 september en heeft al 8 tandjes. ...
Hier een baby boy van 7 sept en kruipt dus nog echt niet,staan kan hij wel maar alleen als je hem vasthoud trekt zichzelf nog niet op en kan ook nog niet van rug/buik zelf naar zit komen. Wel ineens nu in 1 keer 4 boven tanden erbij allemaal tegelijk😱 heeft dit met elkaar te maken of is dit echt toeval? Soms maak ik me wel zorgen ik lees dat er al heel veel kindjes zijn die al wel zelf in zit kunnen komen of zichzelf optrekken.
2 jaar geleden
Reactie op MeerieVonk
Lieke is geboren op 3 september. Rollen van de rug naar de buik kon ze al m ...
1 maand later: kind tijgert super snel, kruipt en komt zelfstandig tot zit. Wat gaat ze snel! Ze gaat nu zelfs al staan. Wat een verschil kan een maand maken he.
2 jaar geleden
Zoontje is van 4 september. Met 9 weken rolde hij van buik naar rug, met 6 ...
Inmiddels kan hij al redelijk zelfstandig zitten en tijgert achteruit, vooruit lukt nog niet. Laatst vond ik hem in de keuken 😅🤣
2 jaar geleden
Hier een baby boy van 7 sept en kruipt dus nog echt niet,staan kan hij wel ...
Nee joh, je hoeft je echt niet zorgen te maken. Komt vanzelf wel allemaal. Onze twee baby's zijn echt niet de enige 2 die t nog niet kunnen 🤭. En belangrijkste is dat ze gezond en gelukkig zijn toch
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Nee joh, je hoeft je echt niet zorgen te maken. Komt vanzelf wel allemaal. ...
Ja dat is zeker waar!😃 soms kan je er toch net wat onzeker over worden als je al die verhalen zo leest 😊
2 jaar geleden
Hier een baby boy van 7 sept en kruipt dus nog echt niet,staan kan hij wel ...
Die van mij (4/9) rolt nog niet eens ha ha.. zitten al wel zelfstandig. Ze doen het echt allemaal in eigen tempo:-)
2 jaar geleden
Hier ook een update!
Fayline is nu ruim 8,5 maand. Kruipen komt nu echt steeds meer in zicht, ze kan op handen en knieën zitten en een beetje bewegen maar nog niet echt kruipen.
Staan wil ze het liefst de hele dag!
In zit houding zetten lukt eventjes maar nog niet te lang en ook niet zelf tot zit komen.
Ook nog geen woordje gehoord helaas, maar druk aan het oefenen! Kan niet wachten om voor het eerst mama te horen 😍.
Fayline kan nu wel zwaaien, hoera en in haar handjes klappen, zooo onwijs schattig 🥰. Verder is ze echt een ondernemer en kan geen moment stil zitten, als iets beweegt dan MOET ze het zien 😂. Maar knuffelen kan ze ook als de beste, geniet ieder moment (op sprong 6 na😅) van haar! Wat een rijkdom ❤️
2 jaar geleden
Charley is 8,5 maand en kan nu sinds een weekje kruipen (tijgeren zo goed als overgeslagen, beetje naar achter glijden deed ze maar daar blijft het bij) alle kanten oprollen kon ze vanaf 5 maanden. Zitten gaat al wel maar nog niet zelfstandig naar zit. Optrekken tot stand doet ze met behulp van onze handen, nog niet aan meubilair oid. Zwaaien en wijzen doet ze nu sinds paar weken, maar helaas nog geen hoera’s of handen geklap. Woordjes ook nog niet, wel zelfverzonnen woorden. Onze hond is bijvoorbeeld ‘ei’.
Heel vrolijk grietje en ontzettend gezellig met haar 🥰
2 jaar geleden
Goh wat een lui kind hebben wij dan…
(Grapje hè!)
Rollen gaat prima, zelfstandig zitten met beetje hulp (een speeltje tussen z’n benen ofzo).
Tijgeren/kruipen echt 0 aanstalten.
Hij is van 13 september. Staan of benen er onder zetten heeft hij totaal geen interesse in. Eten gaat wel supergoed! Iets anders dan melk drinken niet.
Alles op z’n tijd!
Onze oudste was veel vlotter met die grove dingen, de jongste is juist heel sterk in de details met z’n handen.