79 Reacties
2 jaar geleden
Goh wat een lui kind hebben wij dan…
(Grapje hè!)
Rollen gaat prima, zelfs ...
Ach alles op z’n tijd toch! Ik heb ook wel eens gehoord dat kinderen alles overslaan en opeens lopen 😂. Kleine wezentjes met allemaal een (hele sterke) eigen wil!
Zo grappig hoe je soms denkt aaa wat lijkt het me leuk dat hij/zij kan lopen oid, en dan kunnen ze het en dan denk je wat wordt m’n baby groot blijf nog maar even klein! En wat een rust voordat ze kunnen tijgeren/kruipen/lopen en later kan je je ogen geen seconde meer van die kleine afhouden!
2 jaar geleden
Onze zoon zijn fijne motoriek is al sterk ontwikkeld en begint met praten, echter zitten, rollen, kruipen en tijgeren maakt hij nog totaal geen aanstalten toe. Dochter kon destijds met maanden zitten en 8,5 maanden kruipen dus hij is beduidend later. Soms maak ik me er zorgen over maar hij het vast wel doen voordat hij 18 is. 😅
2 jaar geleden
15/9 tijgert super snel. Begint langzaam te kruipen. Rolt alle kanten op. Kan zelfstandig gaan zitten. Pakt alle kleine kruimels van de grond. Kan zwaaien.
Wil overal boven op klimmen.
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Wat een verschil! Die van mij is ook van 5 september en heeft al 8 tandjes. ...
Sophie is geboren op 7 september en gaat nu ineens heel snel in een maand tijd: zelfstandig tot zitten komen, tijgeren, kruipen en nu overal aan optrekken. Maar.. dan weer geen enkele tand 😂 Het lijkt wel het een of het ander.
2 jaar geleden
wat ik ook echt te lief vind wat nieuw is (kindje van 7 sept)
wijzen
ik heb zon boekje van dikkie dik in t bos en hij kan dikkie dik herkennen en aanwijzen 🥺
ik heb na het eten nu standaard handen wassen geïntroduceerd en als hij klaar is met eten gaat hij zn handjes in elkaar wrijven
verder kruipt hij echt als een dolle en ook zich optrekken aan alles, ik kan m echt niet alleen laten, vandeweek was hij met stofzuiger en al omgekuukelt, lag hij onder henry
en stappen aan de hand is ook helemaal feest
2 jaar geleden
Mijn dochtertje van 21 september kan al een behoorlijke tijd van buik naar rug rollen en andersom. Ze zit al zo’n 2,5 maand in een karretje bijvoorbeeld in de winkel en in de normale eet stoel en zelfstandig zitten. Ze tijgert sinds 2 weken gaat van kruip naar zit houding en weer terug sinds een week. Kruipt sinds 6 dagen en trekt zich sinds gisteren zelfstandig op aan dingen en blijft daar dan ook tegen aan staan. Ik zou het wel fijn vinden als ze snel leert zitten van uit sta stand want ze laat zich nu gewoon vallen met alle gevolgen van dien🥹 Ook brabbelt/schreeuwt ze je de oren van het lijf. Dat wordt een leuke klets tante straks🤭
2 jaar geleden
Ons zoontje is van 8 september! Hij kan op t moment kruipen en zichzelf optrekken tot staan. Hij heeft nooit getijgerd! Hij is ook lekker voculair
2 jaar geleden
Mijn dochter is van 12 september en rolt niet meer, ze heeft denk 2 keer op haar buik gerold en daarna niet meer😂. Volgens mij vond ze het niks aan. Ze draait wel rondjes maar dan op haar rug. Mijn zoontje was heel anders, heel snel met rollen, bij 4 maanden al en hij tijgerde met 6 maanden al de hele kamer door. Staan bij de rand deed hij ook vroeg maar lopen zeer laat dus ik ga geen conclusies trekken. Ik zie het allemaal wel. Ze kan wel bijna los zitten dus dat kan ze weer wel.
2 jaar geleden
En ter aanvulling ze brabbelt wel, heel af en toe hoor ik baba of mama. Ze pakt wel alles wat naast haar ligt, bijvoorbeeld op het kleed of met het verschonen. Trekt ook aan de mobiel de beestjes naar zich toe. Maar rollen en kruipen heeft ze echt geen zin in. Heel anders dan haar broer.
2 jaar geleden
Pfff ik vind die pré kruip- en tijgerfase echt lang duren en vervelend 😅. Mijn zoontje is 8 maanden en zit als zo'n anderhalve maand op handen en knieën heen en weer te wiebelen. Bij het buikliggen gebruikt hij z'n armen niet om te tijgeren, dat lijkt hij maar niet te snappen. Hij verplaatst zich wel door naar links en rechts te schuiven, maar echt lange stukken naar voren gaat niet. Nou mag hij het allemaal op z'n eigen tempo doen natuurlijk, maar die frustratie 😅😅😅. Hij kan soms zo boos worden als hij niet vooruit komt en ik hem niet wil helpen. Ik laat hem nu veel in z'n romper liggen of op een foammat zodat hij meer grip heeft, maar tot nu toe nog geen succes.
2 jaar geleden
Reactie op Leruit
Pfff ik vind die pré kruip- en tijgerfase echt lang duren en vervelend 😅. ...
Haha pff zo herkenbaar die frustratie en boosheid 😅 ik denk iedere keer ja ja ja daar gaat ie en dan aaah nee toch niet. Trok zich wel vandaag ineens op aan mijn been, hoop toch wel dat kruipen eerst komt
2 jaar geleden
Reactie op Leruit
Pfff ik vind die pré kruip- en tijgerfase echt lang duren en vervelend 😅. ...
Dat heeft hier een maand geduurd haha. Toen ging ze op handen en knieeen zitten en weer naar haar buik. Ineens had ze door dat ze ook vooruit kon: handen naar voren kruiphouding op de buik gaan liggen en met de voeten afzetten haha 1.5e week later kroop ze en nu sjeest ze de kamer door 😅 en gaat overal staan... doodeng trouwens 🤣
2 jaar geleden
Hier eindelijk rollen van rug naar buik ha ha. Hij is van 4/9. Latertje 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Lindabodhi
Hier eindelijk rollen van rug naar buik ha ha. Hij is van 4/9. Latertje 🤣
Hier ook latertje hoor. Van 13/9. Vraag me bijna soms af of het wel goed gaat, oudste was zoveel sneller 🙈
Maar alles op z’n tijd. Hij kan nog steeds niet volledig zelfstandig zitten.
Rollen gaat wel goed.