59 Reacties

2 jaar geleden

We zijn in de weer met zijn eczeem en allergieën. Qua allergieën kunnen we ...
Ah dat helpt dan ook niets 🤣. Jammer dat ze te groot zijn voor babynestjes. Ik vond dat in die begintijd echt ideaal. Cosleeper is hier wel nog altijd een succes, maar als ze binnenkort gaan draaien in bed is dat ook in een keer over. Binnenkort ook maar eens oefenen met het ledikant naast het bed. Ik wou echt dat ik een gouden tip voor jullie had, maar het klinkt echt alsof hij gewoon niet zo lekker in zijn velletje zit (letterlijk in dit geval). Echt sneu voor zo'n kleintje. Dat lijkt me moeilijk om te zien als ouder! Ik hoop dat er gauw een oplossing komt. Dan kunnen jullie eindelijk wat meer als gezinnetje (en als stel) gaan genieten van elkaar!

2 jaar geleden

Thanks voor je lieve berichten! Hij kwam gisteravond laat thuis, zijn moede ...
Hey Ik hoop dat het vandaag gelukt is om er samen een beetje uit te komen. Heel veel succes de komende periode

2 jaar geleden

Hi! Ik heb juist extreem veel moeite met schuld gevoel naar mn vriend toe d ...
Ah ja ik snap het! Lastige situatie hoor! Misschien een keer samen uiteten gaan en de kleine nachtje laten logeren? Of bij jullie thuis laten oppassen zodat die lekker in z’n eigen bedje kan slapen. Of anders bij iemand waar jullie je het best bij voelen. Wij hebben vorige week voor t eerst samen wat gegeten ergens en het was echt fijn even samen iets te doen. Over van alles gekletst. Ik hoop dat jullie eruit komen!

2 jaar geleden

Onze kleine is ook 6 maanden nu en wij hebben ook hele moeilijke en drukke tijden gehad. Buikgriep, dubbele oorontstekingen ,problemen met zijn hartje nu verkoudheidsvirus en een ontsteking bij de luchtwegen het houd hier ook maar niet op helaas en daardoor heb je gewoon hele vermoeiende nachten... in het begin deed ik letterlijk alles maar dan ook alles alleen de dage de nachten enz. Wij hebben ook flinke ruzies gehad aangezien ik het niet meer trok met en die kleine en werken en t huishouden ik had totaal geen tijd voor mezelf. Gister ben ik voor het eerst in de action geweest 5 minuutjes zonder man en zonder kind dat was een hele vrijheid voor mij wat ik echt nodig had na een halfjaar f alleen zijn 😱😅

2 jaar geleden

Wij hebben ook telkens gedoe. Meneer denkt naast z’n 5 daagse werkweek oa op zaterdag dat hij iedere zaterdagavond ook nog even een avondje zuipen kan hebben bij een van z’n vrienden. Met als gevolg iedere zondag gezellig naar de kloten.. Hij had mij beloofd er geen gewoonte van te maken maar een keer te gaan maarja die belofte komt hij niet na. Hij vindt alleen maar werken en thuis zijn te eentonig en saai. Bij mij zijn er frustraties omdat ik nog niet eens fatsoenlijk naar een fysio of kapper kan, zonder dat ik oppas moet regelen. En hij denkt effe makkelijk zo alles te kunnen doen wat hij wilt doen voor de lol. Ik ben nu zover dat ik niks meer zeg tegen mn vriend en t zelf wel regel als ik iets moet. Vorige week heeft hij mij wel gevraagd of ik het oké vond als hij een avondje weg zou gaan maar ik heb hem gezegd; het boeit mij niet meer uit als je weg bent. Hij vond die reactie niet zo tof maar ik probeer het maar los te laten. Ik heb er heel veel stress van gehad, chaggie geweest, slecht geslapen, jank partijen van gehad en nam het mee naar mijn werk.. Ik ben t niet meer van plan😅

2 jaar geleden

Reactie op Liess91

Wij hebben ook telkens gedoe. Meneer denkt naast z’n 5 daagse werkweek oa o ...
Dat kan je toch ook niet volhouden.♥️ Communicatie is heel belangrijk. Hij is ook op zoek naar zijn identiteit als vader. Dat merk ik ook met mijn partner. Het is idd frustrerend dat wij niet zomaar de sleutels kunnen pakken en eventjes naar een vriendin gaan. We moeten altijd alles regelen, dat vind ik ook intens. Maar ik wil wel niet tegenover mijn partner gaan staan. Hij mist ook wel eens zijn oude leven nu ik zoveel tijd besteed aan de baby. Daarom dat we veel praten en steeds zoeken naar een oplossing die werkt. En dat is iedere week anders.

2 jaar geleden

Reactie op Sien 3

Dat kan je toch ook niet volhouden.♥️ Communicatie is heel belangrijk. Hij ...
Heel nieuwe werkelijkheid hè? Maar waarom moet jij alles regelen? We zijn mama's van onze kids, niet van onze mannen ;) Of ze het leuk vinden of niet, met het vader worden komt verantwoordelijkheid voor het welzijn van het hele gezin (dus zorg voor de kleine, jou en hemzelf) ♡

2 jaar geleden

Reactie op Liess91

Wij hebben ook telkens gedoe. Meneer denkt naast z’n 5 daagse werkweek oa o ...
Oh help. Nou dit klinkt ook een beetje als mijn situatie. Niet dat hij iedere zaterdag de hort op is, maar wel dat hij maar denkt te pas en te onpas af te kunnen spreken met anderen etc. Hij heeft allerlei activiteiten naast zijn 4 - daagse werkweek. (Avondje naar de kerk doordeweeks, vergaderingen voor zijn vrijwillige rol als steunfractielid, avondje cursus, voorbereiding voor een assessment dus aan het studeren, en de andere avonden is hij nog bezig met zijn werk, of gaat hij wel naar een vriend). Afgelopen weken hebben wij elkaar bijna niet gezien en ook de weekenden zaten propvol met allerlei evenementen. Nou, vrijdag ben ik even uit elkaar gesprongen. Ik was het zo zat. Heb hem aangesproken over hoe hij zaken zo vanzelfsprekend vindt. “Ik blijf wel bij de kleine.” Hij begreep dit maar slecht…. “In de avond slaapt hij toch?” Was zijn antwoord. Nou, geen beginnen aan toch? Dat ik dit moet gaan uitleggen…

2 jaar geleden

Als ik jullie verhalen lees heb ik wel een beetje mazzel met mijn man😳 hij doet de ochtend voor hij aan het werk gaat. Knuffelen, spelen, verschonen, aankleden een naar beneden. Savonds speelt hij wel gitaar, maar reageert ook op de babyfoon (ga ik of ga jij? Dus niet eens ga jij of moet ik?) Smorgens is de vaatwasser eigenlijk altijd gedaan en/of er zit een was in. Afspraken zetten wij allebei in de agenda en letten allebei op de verdeling. Laatst was ik een zondag werken en had hij smiddags 'stiekum' Flint naar mijn mama gebracht en het huis gepoetst 😂

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Als ik jullie verhalen lees heb ik wel een beetje mazzel met mijn man😳 hij ...
Mijn vriend zit veel meer op jouw lijn, dan de andere verhalen die ik hier hoor. Hier toevallig ook een gitaarspeler die nu allemaal kinderliedjes voor ons meisje speelt 😅. Ik had me geen betere vader voor mijn dochtertje kunnen wensen en geen betere partner voor mezelf. We doen het samen en hij zet altijd (zonder het te hoeven vragen) een extra stap als dat nodig is. Misschien komen vooral de vervelende verhalen op het forum terecht? Het voelt altijd wat vals om iets heel positiefs te delen in een topic als een ander het moeilijk heeft. Je wilt het er dan niet inwrijven dat het bij jou wel goed gaat.

2 jaar geleden

Reactie op wave

Heel nieuwe werkelijkheid hè? Maar waarom moet jij alles regelen? We zijn m ...
Haha ja nee niets moet idd. Maar ik merk dat ik gewoon het praktische automatisch op mij neem. Was ervoor ook al zo. Hij werkt ook meer (tot rond 20h) en ik halftijds, dus sowieso neem ik meer taken op.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Mijn vriend zit veel meer op jouw lijn, dan de andere verhalen die ik hier ...
Alle verhalen mogen gedeeld worden 🥰. De ene keer vind ik meer erkenning in de wat moeilijkere situaties en de andere keer loopt hier ook alles op wieltjes.

2 jaar geleden

Reactie op Sien 3

Alle verhalen mogen gedeeld worden 🥰. De ene keer vind ik meer erkenning i ...
Zeker 😊, alleen probeer ik er wel op te letten dat ik dit op de geschikte plek/moment doe. Hier vroeg iemand om advies voor een vervelende situatie, dan lijkt het me wat minder gepast om dan te reageren met: balen voor je, maar moet je kijken hoe goed het bij ons thuis gaat 😅. Nu ROF het specifiek benoemde/vroeg, is het natuurlijk wel prima om mijn ervaring te delen 😊.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Zeker 😊, alleen probeer ik er wel op te letten dat ik dit op de geschikte ...
Zo, was het ook helemaal niet bedoelt 🤔 maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Nurse123 had ik al eerder op gereageerd en ik hoop oprecht dat ze er samen uitkomen en dat ze vrijdag een goed gesprek hebben kunnen voeren waarop ze verder kunnen.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Zo, was het ook helemaal niet bedoelt 🤔 maar ik begrijp wel wat je bedoelt ...
Dat bedoel ik ook helemaal niet negatief richting jou, hoor! De loop van het gesprek zorgde ervoor dat jij (en ik daarna weer door jouw reactie) jouw ervaring juist wel kon delen.

2 jaar geleden

Reactie op Mara21

Zeker 😊, alleen probeer ik er wel op te letten dat ik dit op de geschikte ...
Hahahaha ja klopt idd!

één jaar geleden

@moderator kan dit topic verwijderd worden?

één jaar geleden

@moderator kan dit topic verwijderd worden?
Hopelijk nog net voor sluiting; ik wens je het allerbeste en hoop dat jullie er samen uit zijn gekomen en zo niet dat het goed met je gaat! 🍀

MOD

één jaar geleden

Hi, Ik zag je flag en zal je topic sluiten. Helaas verwijderen we geen topics. Als je toch bang bent dat het naar je te herleiden is, kan je je account verwijderen (en een nieuw account aanmaken)