18 Reacties
2 jaar geleden
Hi, hier helaas ook hele gebroken nachten.. Overdag laat me dochter er ook 3,5/4 uur tussen maar afgelopen avond/ nacht:
19.30/21.30/0.00/3.00/6.00 en toen werd ze wakker.. 9.00u weer drinken. Ik geef borstvoeding en ben er ook nog niet over uit waarom ze snachts zoveel wilt.. Dit is iets van de afgelopen tijd, hiervoor kwam ze 1 max 2x tussen een tijdsbestek van 20-8.
2 jaar geleden
Hier ook🥱
Onze zoon slaap van 22 tot 7-8 en wil dan 3 of 4 keer drinken. Overdag ben ik blij als hij 3 uur haalt voordat hij weer een fles wil. We proberen het wel te rekken met fruit- en groentehapje, maïspuffs, boterham met pindakaas e.d. Ik sta alleen maar eten voor hem te maken lijkt het wel.
Overdag krijgt hij 5x 150+5 en 's nachts 60+2 of 90+3. Hij krijgt zo nog steeds te veel melk en het blijft een gedoe. Ik weet echt niet hoe ik dit moet minderen.🤷♀️
Onze zoon krijgt nu anti-reflux melk, maar ik heb wel eens gelezen over forte melk. Daardoor zou hij dan langer verzadigd zijn. Iemand hier ervaring mee?
2 jaar geleden
Hier ook🥱
Onze zoon slaap van 22 tot 7-8 en wil dan 3 of 4 keer drinken. O ...
Wij gebruiken voor onze zoon forte voeding vanaf dat hij 2 maanden was (hij is nu net 7 maanden) en hierdoor zijn ze sneller verzadigd en kon hij ook een langere tijd tussen de flessen laten. Ook zijn wij nu naar 4 flessen gegaan hij krijgt nu 4x 210+7.
2 jaar geleden
Zolang hij goed blijft drinken, zou ik persoonlijk het vaste voedsel proberen op te schroeven. Denk dat voor de leeftijd best wat meer al mag, als je kindje er ook behoefte aan heeft natuurlijk:)
Tussen de middag proberen wat brood met beleg zoals een beetje geprakte avocado? Koolhydraten en wat eiwitten toevoegen aan het groentehapje 's avonds , zoals pasta/aardappels en ook bonen/wat ei/vis/vlees?
2 jaar geleden
Hadden wij ook, nu doen we:
Ontbijt 9 uur: vast voedsel (eigeel, walnoot, zelfgemaakte koekje, dadel, beetje zelfgemaakte geitenkaas)
Middag 13.00 uur: vast voedsel (3 verschillende groenten, klein stukje vis, kip of gehakt)
Avond 17.00 uur: vast voedsel (fruit met zelfgemaakte koe of geiten yoghurt)
Voor t slapen 19.30 uur: kvd 210cc
‘Snachts (2 keer meestal wanneer hij komt: 120/150cc
Voorheen wilde hij ook meer drinken, maar dit werkt nu goed, 3 x vast voedsel en 3 x kvd dus
Zoontje is 7 maanden
2 jaar geleden
Reactie op Brtls92
Hahha… bizar toch hoeveel een baby kan eten!!! Haha.. en als je van 150ml n ...
Hebben we ook geprobeerd, rijstebloem erbij, water of appelsap te drinken geven. Het maakt allemaal niet uit, hij zet het op een gillen tot hij z'n melk krijgt. Met 150 krijgt hij eigenlijk al te veel melk.
Vannacht ook weer 4x een flesje van 60 moeten geven. Maar als we meer zouden geven, zouden het er nog steeds 4 zijn, misschien 3. Maar nog steeds te veel dus. Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet.
2 jaar geleden
Zo, ik had tot vorige week wel 10/11 aanvragen in de nacht?! 5/6 is voor mij nu minimaal, maar ik leef met je mee!
2 jaar geleden
pffff hier ook. de kleine komt 5-6 keer per nacht om te drinken😵 hij krijgt overdags al best veel kwa vast voedsel en flesjes maar hij drinkt met gemak in de nachten alle keren dat hij wakker word 80 ml 😅 ik snap gewoon niet hoe hij dat dan nog kan opdrinken. consultatie zegt dat we hem moeten negeren want hij hoort niet meer flesjes te krijgen in de nachten maar als hij alles opdrinkt blijkt hij het toch nog nodig tr hebben? of toch gemakszucht van hem? 😅😅
2 jaar geleden
Reactie op momofchaos
pffff hier ook. de kleine komt 5-6 keer per nacht om te drinken😵 hij krijg ...
Wat heb ik een hekel aan het consultatiebureau bureau dat ze zulk soort dingen kunnen roepen!! Dat is toch niet normaal... Het een BABY, het is heel normaal als die 's nachts nog een voeding willen. Je baby negeren als die huilt is ook schadelijk voor je kind. Dat zorgt voor hechtingsproblemen later. Dat is keer op keer bewezen en toch blijven ze dit soort achterlijk advies geven.
Gewoon je kindje een flesje geven. Je kan wel proberen om het te verminderen, maar negeren moet je zeker niet doen.
Ik heb het idee dat bij ons rijstebloem wel werkt. Ik weet dat er een eeuwig lopende discussie is over of het wel of niet werkt. Maar bij ons werkt het volgens mij wel. Ik heb het zitten testen en de avonden dat hij een fles met rijstebloem op had, heeft hij 4 a 5 uur achtereen geslapen. Hij krijgt dan 150ml + 5 scheppen + 4 eetlepels rijstebloem.
2 jaar geleden
Niet telkens geven... dit is een puur gewente ik zou de nachtfles beperken naar 1/2 flessen. Was hier ook zo en dan even laten wenen en was na 2 dagen voorbij en slaapt sinds dien altijd door
2 jaar geleden
Wij zijn sinds vannacht begonnen met water geven ipv voeding (eigen initiatief) omdat ik de indruk had dat hij wakker werd met dorst en niet zo zeer honger. Hij kwam vannacht wel 1000x voor mijn gevoel, maar nadat hij doorhad dat er water in de fles zat wilde hij alleen nog de fles en weigerde de borst. Pas om 6 uur wilde hij de borst. Daarvoor rond 11 en 1 water. Tussentijds alleen een fijne knuffel. Tandjes zijn langzaamaan ook in aantocht. Nog niks te zien, maar zijn nachtelijkgedrag wijst daar wel op zei de verpleegkundige van het CB. Het is een fase die we door moeten en het enige dat helpt is je kindje daarin volgen. Doen waar hij/zij baat bij lijkt te hebben zei ze. Als dat op dat moment extra water of voeding is dan zij dat zo. Wij geven als we de kans hebben ook partjes appel uit de koelkast.
Gelukkig spaar ik de boekjes van de Mac. Dus het komt er nog wel eens op neer dat ik een happymeal eet en meneer de appel krijgt.
2 jaar geleden
Hebben we ook geprobeerd, rijstebloem erbij, water of appelsap te drinken g ...
Als je fles ophoogt komt ie overdag dan nog zo snel? Soms ook even de tijd geven, 5x150 is niet overdreven veel toch? Er zijn genoeg kinderen die 5x180 overdag krijgen. Ik zou eerder een volle fles geven, ipv kleine beetjes. Hier dronk onze spruit snachts gewoon 180ml leeg! Nu wel afgebouwd, omdat ze dat prima lijkt te vinden.
2 jaar geleden
Reactie op Anouk1-24
Als je fles ophoogt komt ie overdag dan nog zo snel? Soms ook even de tijd ...
Ja, ik heb soms het idee dat hij verslaaft is aan melk. Hij krijgt 5x 150 = 750. Dan 's nachts soms nog 4x 60 = 240. Dat is echt de max. Wil niet over de liter gaan.